Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کردستان گفت: ۵۸ هزار خانوار در رنج سنی ۱۸ تا ۵۰ سال ساکن روستا و فاقد هر نوع بیمه‌ای هستند ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، جبار احمدپور امروز در جلسه ستاد راهبردی بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستائیان استان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد اظهار داشت: ستاد راهبردی بیمه روستائیان بر اساس تفاهم‌نامه‌ای ملی بین صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و معاونت توسعه مناطق محروم در سال گذشته تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هم‌افزایی و هم‌اندیشی توسعه بیمه روستائیان یکی از اهداف مهم ستاد راهبردی است، افزود: این صندوق روستانشینان رده سنی 18 تا 50 ساله را تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌دهد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کردستان خاطرنشان کرد: تحت پوشش قرار گرفتن افراد در این بیمه اختیاری و مزایای آن کاملاً دولتی و متناسب با اقشار ضعیف جامعه و با یارانه دولتی طراحی شده و سالانه از 280 تا 660 هزار تومان از روستانشینان دریافت می‌شود.

وی گفت: از مجموع 138 هزار خانوار مشمول بیمه روستایی و شهری تاکنون 62 هزار و پانصد خانوار معادل 46 درصد استان تحث پوشش بیمه این صندوق هستند.

روستانشینان کردستان توانایی پرداخت 600 هزار تومان حق بیمه سالیانه را ندارندکردستان| مزایا و خدمات بیمه روستایی و عشایری پاسخگوی روستانشینان نیستآیین‌نامه اجرایی قانون بیمه بیکاری اصلاح می‌شود

احمدپور با اذعان به اینکه 58 هزار خانوار در رنج سنی 18 تا 50 سال ساکن روستا و فاقد هر نوع بیمه‌ای هستند، ادامه داد: متأسفانه هنوز برخی از دستگاه‌های دولتی، غیر دولتی و مردم با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آشنایی ندارند.

وی اظهار کرد: «سرمایه‌گذاری در حوزه اشتغال روستایی، اعطای تسهیلات در قالب اشتغال پایدار روستایی به کارگزاران صندوق و افزایش سهمیه استانی مددجویان تحت پوشش سازمان‌های حمایتی» از جمله برنامه‌های آتی برای توسعه کمی و کیفی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کردستان گفت: استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های مرجع از جمله امام جمعه و جماعت، معلمان، رابطان و بهورزان، مروجین و کارشناسان جهاد کشاورزی؛ تشکیل کمیته مشترک با حضور کارشناسان بیمه سلامت، تامین اجتماعی، بیمه روستائیان؛ بیمه محصولات کشاورزان به منظور تدوین برنامه اقدام مشترک از دیگر کارهای پیشنهادی برای دوره‌های زمانی متفاوت است.   

انتهای پیام/ح

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۱۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ ۱۱ هزار خانوار عشایری در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، هوشنگ نورمحمدی اظهارداشت: کوچ بهاره عشایر استان لرستان از هم‌اکنون آغاز شده و تا ۱۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد که در این مدت ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار عشایر به همراه ۹۰۰ هزار راس دام سبک کوچ می‌کنند.

وی افزود: عشایر لرستان از مناطق قشلاقی به سمت ییلاق کوچ می‌کنند و لازم است که عشایر دام‌های خود را با خودروی حمل دام جابه‌جا کنند و از حرکت دام‌ها در مسیر خیابان و جاده خودداری کنند.

مدیرکل امور عشایری لرستان تصریح کرد: عشایر توجه داشته باشند دام‌ها را در مزارع و مراتع رها نکنند تا خسارت به این عرصه‌ها وارد نشود، همچنین در هنگام بارندگی بهاره از قرار گرفتن در مسیر رودخانه خودداری کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

نورمحمدی بیان کرد: در زمان جابه‌جایی و کوچ عشایر دستگاه‌های اجرایی همچون هلال‌احمر، منابع طبیعی، شبکه بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی خدمات مورد نیاز را برای کوچ ایمن خانوار‌های عشایر ارائه دهند.

وی عنوان کرد: اداره‌کل امور عشایری نیز خدماتی از قبیل توزیع علوفه دامی، آرد، نفت، گاز و آب را قبل از کوچ عشایر تدارک دیده و همه این موارد تامین شده است تا عشایر در این زمینه مشکلی نداشته باشند.

دیگر خبرها

  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • آغاز کوچ ۱۱ هزار خانوار عشایری در لرستان
  • اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل
  • توزیع ۳۴ هزار تن آرد خانه پزی در بین روستائیان لرستان
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • ۳۱ فروردین آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران روستایی و عشایر غیرشاغل در صندوق بیمه
  • زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند
  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند در کرمانشاه