Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@20:17:44 GMT

ناو هواپیمابر آبرهام لینکلن در دریای عرب متوقف شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۱۴۵۲

ناو هواپیمابر آبرهام لینکلن در دریای عرب متوقف شد

یک مقام آگاه در نیروهای مسلح در حالی از توقف ناو هواپیمابر آبرهام لینکلن در دریای عربی خبر داد که نه تنها این ناو به خلیج فارس نیامده که سایر واحدهای شناور رزمی‌شان نیز خارج شده و خلیج فارس از همیشه خالی‌تر است؛ لذا ادعای آمریکا که ناوگروه فرستاده، دروغ است.

یک مقام آگاه در نیروهای مسلح با آگاهی از تحرکات نظامی آمریکا در منطقه اعلام کرد که حرکات آمریکا در منطقه برای حفظ و ایمن‌سازی واحدهای خود است و سایر مطالب عنوان شده از طرف آمریکا «عملیات روانی دشمن» برای تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی داخلی و خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: براساس برآوردهای اطلاعاتی و نظامی، آنچه که این روزها در فضای رسانه‌ای دشمن و برخی دولت‌های وابسته به آمریکا درباره تحرکات نظامی این کشور در منطقه دنبال می‌شود، اساساً ارزش عملیاتی ندارد و وضعیت واحدهای زمینی، دریایی و هوایی ارتش آمریکا گویای این واقعیت است که آنها در حالت تدافعی و حفظ نیروهای خود از خطرات احتمالی قرار دارند.

ناو هواپیمابر آبرهام لینکلن در دریای عربی متوقف شده و به خلیج فارس نیامده و سایر واحدهای شناور رزمی‌شان نیز خارج شده و خلیج فارس از همیشه خالی‌تر است و لذا ادعای آمریکا که ناوگروه فرستاده، دروغ است.

این مقام آگاه تصریح کرد: ناتوانی آمریکایی‌ها و کشورهای وابسته در انجام هرگونه اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی نیز در مواضع سران این رژیم‌ها کاملاً آشکار است و آنها بارها اذعان کرده‌اند که قصد جنگ با ایران را ندارند، لیکن این مواضع را با بهره‌گیری از تکنیک‌های عملیات روانی به‌گونه‌ای عنوان می‌کنند که آنها اراده‌ای برای این کار ندارند، تا بتوانند همچنان شبح جنگ را بر افکار عمومی حفظ کنند؛ شبحی که نه از سر اراده که از ناتوانی است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری امن آغازگر هیچ جنگی نبوده و نخواهد بود، لکن نیروهای مسلح کشور برای مقابله با هرگونه توطئه‌ای از هر زمان دیگر قوی‌تر و آماده‌تر می‌باشند و آمریکا و هم‌پیمانان آنها کاملاً نسبت به این موضوع واقف هستند.

این مقام آگاه در بخش دیگری از سخنان خود به برخی حوادث روزهای اخیر در منطقه از جمله حمله پهپادی نیروهای انصارالله به مواضع عربستان اشاره کرد و گفت: عربستان سعودی از سال ۱۳۹۴ هزاران نفر از مردم بی‌دفاع و بی‌گناه یمن را به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیرساخت‌های این کشور اسلامی و مظلوم را نابود کرده است؛ حال آنکه طی این سال‌ها نهادهای حقوقی و بین‌المللی چشم خود را بر همه واقعیت‌ها بسته و تنها نظاره‌گر اقدامات خصمانه و ضدانسانی آل سعود علیه ملت مظلوم و بی‌دفاع یمن بوده‌اند؛ در چنین شرایطی نیروهای جهادی انصارالله یمن این حق را برای خود محفوظ می‌دارند که برای دفاع از ملت و کیان کشورشان در مقابل تجاوزگری‌های آل سعود، اقدامات تلافی‌جویانه و مقابله‌ای را علیه منافع و اهداف سعودی در خاک این کشور دنبال کنند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۱۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد

تابستان گذشته انتظار زیادی وجود داشت که ضد حمله «بزرگ» اوکراین که علیه نیروهای روسی آغاز شده بود، باعث به عقب رانده شدن نیروهای روسی شود و کی‌یف پیروز شود اما این اتفاق نیفتاد.

به گزارش مشرق، روزنامه دیلی‌تلگراف در گزارشی می‌نویسد: ضد حمله اوکراین نه تنها موفقیت‌آمیز نبود بلکه با شکست روبرو شد و دستاوردهای کمی برای کی‌یف در پی داشت. این شکست را می‌توان تا حدی به گردن امتناع غربی‌ها برای تامین کمک‌های نظامی مناسب برای اوکراین انداخت.

نتیجه این اقدام واکنش مسکوت در سیاستگذاری‌های داخلی اروپایی‌ها و آمریکا بود که بی‌شک به شکست و ناکامی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در تصویب به موقع بسته کمک بیشتر در کنگره و همچنین بی‌میلی کشورهای اروپایی در تشدید کمک‌های خود به اوکراین منجر شد.

ترکیبی از تلفات و کمبود مهمات در اوکراین به نیروهای روسی اجازه داده تا به نبرد برگردند و مناطقی استراتژیک را تحت کنترل خود دربیاورند. نیروهای روسی در پیشرفت‌های خود دستاوردهای خوبی در خط مقدم داشته‌اند. به طوریکه اوکراین مجبور شد تا یکسری از مناطق را رها کند و همچنین خسارات جدی به زیرساخت‌های این کشور در نتیجه حملات هوایی نیروهای روسی وارد آمد.

اکنون انگلیس و آمریکا بسته کمکی اضافی شامل سیستم‌های دفاع هوایی، موشک‌های دوربرد و مهمات را به اوکراین اعلام کرده است. اگر لندن و واشنگتن ارسال تسلیحات و مهمات را به کی‌یف تسریع بخشند، اوکراین قادر خواهد بود تا در خط مقدم ثبات داشته باشد و از زیرساخت‌هایش نیز حفاظت کند. این ممکن است در مواجهه با حمله بزرگ روسیه در تابستان حیاتی باشد.

با اینکه بسته کمکی جدید برای اوکراین شاید باعث موفقیت نسبی این کشور شود، اما کی‌یف را قادر نمی‌سازد تا به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کند و به صحنه برگردد. یکی از دلایل برتری هوایی روسیه در بسیاری از موارد و دفاع هوایی مستقر در زمین ناکافی اوکراین است. یکی دیگر از دلایل نداشتن نیروی کافی در ارتش اوکراین است و پس از بیش از دو سال نبرد سخت، به نظر می‌رسد که اوکراین نتوانسته یک بسیج بزرگ نیروها که به آن نیاز دارد را اجرایی کند.

همچنین چالش‌های مورد نظر برطرف نشدنی هستند. روسیه یک رشد اقتصادی فزاینده‌ای را در این دوره جنگ داشته و اکنون نیز در حال ایجاد سطوح عظیم نیرو است که خودشان را برای محقق شدن اهداف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قربانی می‌کنند.

اگر مسکو بتواند به موفقیتی شگرف در تابستان دست پیدا کند که شاید شامل خارکیف، دومین شهر اوکراین شود، دیگر میل و رغبتی برای غرب نماند که هزینه بیشتری برای اوکراین در زمستان پیش رو صرف کنند.

این چشم‌انداز تیره و تار با عدم اطمینان بیشتر در مورد انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و انتخابات پارلمانی در انگلیس بدتر هم می‌شود. به نظر می‌رسد به دلیل سطحی از عزم و اراده که در میان متحدان غربی اوکراین دیده نمی‌شود، این جنگ پایانی خوش برای روسیه داشته باشد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین
  • فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس)
  • مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم
  • فایننشال‌تایمز: ۶۱ میلیارد آمریکا، جنگ اوکراین را متوقف نمی‌کند
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین