Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@21:14:27 GMT

سیلاب در خراسان شمالی خسارت به بار آورد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۱۵۱۳

سیلاب در خراسان شمالی خسارت به بار آورد

بجنورد- ایرنا- بارش تگرگ و باران های رگباری، عصر امروز سبب جاری شدن سیلاب و خسارت به بخش های مختلف کشاورزی، راه و ابنیه فنی و همچنین آبگرفتگی منازل در برخی روستاهای خراسان شمالی شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: وقوع سیلاب در شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان به بخش های مختلف راه، کشاورزی و ابنیه خسارت وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جواد نظری اظهار داشت: هنوز آماری از خسارات بارش باران و تگرگ امروز قابل ارائه نیست و کارشناسان نسبت به برآورد آن اقدام می کنند.
وی افزود: ورود سیلاب به جاده در محور بجنورد - آشخانه سبب بسته شدن این مسیر شد که ساعاتی پیش با فروکش کردن سیلاب و رسوب برداری، مجددا تردد در مسیر برقرار شده است.
نظری اظهار داشت: سیلاب، سبب رسوب گذاری در سطح جاده شد و در برخی از محورهای فرعی هم شاهد ریزش کوه بودیم که نیروهای راهداری نسبت به تامین ایمنی محورها اقدام کردند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: اکنون تردد در تمام محورهای استان در مسیرهای اصلی، فرعی و روستایی برقرار است.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان راز و جرگلان هم که راه های ارتباطی برخی روستاها در سیلاب هفته جاری مسدود شده بود، با ساخت راه های فرعی، ارتباط برقرار شده و راهداران با به کارگیری ماشین آلات در حال باز کردن مسیر اصلی روستاهای مزبور هستند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه هواشناسی برای امروز و فردا بارش رگباری پیش بینی کرده، اعضای شورای مدیریت بحران در حالت آماده باش هستند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز گفت: جاری شدن سیلاب عصر امروز سبب رسوب گذاری در برخی محورها شده بود که نیروهای راهداری بلافاصله نسبت به رسوب برداری و پاکسازی سطح جاده اقدام کردند.
محمد مشتری اظهار داشت: اکنون ارتباط در تمام محورهای استان برقرار است و راه های استان باز است.
رئیس جمعیت هلال احمر بجنورد هم گفت: بارش باران و جاری شدن سیلاب سبب آبگرفتگی سه واحد مسکونی و یک باب مدرسه در روستای خندقلو و بدرانلوی این شهرستان شده بود که تیم های این جمعیت به محل اعزام شدند.
ابراهیم پرفند اظهار داشت: 2 تیم امدادی هلال احمر با پمپ لجن کش و موتور آب نسبت به تخلیه آب از منازل و مدرسه مزبور اقدام کردند.
7185/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بحران سيل 98 خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۱۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شیروانی امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه یکی از مصوبات سفر دولت به لرستان انجام ۳۰۰ میلیارد تومان آسفالت راه روستایی بوده است، اظهار داشت: این مصوبه ۱۰۰ درصد عملیاتی شده است.

وی عنوان کرد: در این راستا آسفالت ۱۷۱ کیلومتر راه روستایی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه در حوزه جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ قرار بوده که ۳۰۹ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص پیدا کند که هنوز یک ریال از آن اختصاص پیدا نکرده است، گفت: این اعتبار باید از سوی سازمان مدیریت و همچنین مدیریت بحران اختصاص پیدا می‌کرد.

شیروانی، عنوان کرد: از محل پروژه‌های سیلاب، هزار و ۳۰۰ متر پل ساخته شده است.

کد خبر 6087686

دیگر خبرها

  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین(ع) یزد با بارش‌های اخیر
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران در این استان‌ها