Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد، از انصارالله یمن به خاطر عمل به تعهداتشان قدردانی کرد و گفت: خروج نیروهای انصارالله از بندر حدیده زیر نظر ماموران سازمان ملل انجام شده و مورد تایید است.

به گزارش ایرنا، مارتین گریفیث روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت که با موضوع یمن برگزار شد، افزود: بین یازدهم و چهاردهم ماه مه، انصار الله به طور داوطلبانه نیروهای نظامی خود را از بندر حدیده، سلیف و راس عیسی تحت نظارت سازمان ملل متحد خارج کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ژنرال مایکل لولسگارد و تیم وی از ماموران سازمان ملل متحد برای حمایت از توافق حدیده در هر سه بندر حضور داشتند و این جابجایی نیروها را رصد و تایید کردند.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن اضافه کرد: ماموران توافق حدیده سازمان ملل متحد تایید کردند که انصارالله به طور کامل، نیروهای خود را خارج کردند و در اجرای آن، همکاری خوبی با سازمان ملل داشته اند. نیروهای نظامی انصارالله در حال حاضر به طور کامل از سه بندر حدیده، سلیف و راس عیسی خارج شده اند.

گریفیث تصریح کرد: من از عبدالمالک حوثی به خاطر تعهدش و از انصارالله برای پیروی از عهدشان قدردانی می کنم. این اقدام نشان دهنده جدیت و تعهد آنها برای اجرای آن چیزی است که در استکهلم توافق کرده اند. این اقدام باید بسیار مورد استقبال قرار گیرد.

وی به لزوم توجه به مسایل اقتصادی هم تاکید کرد و گفت: من گام های برداشته شده را از سوی طرف ها برای اطمینان یافتن از حل موضوعات اقتصادی توافق حدیده تشویق می کنم. نمایندگان طرف ها روز گذشته در امان برای گفت و گو درباره موضوعات گرد هم آمدند.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن افزود: باید تاکید کنم که این گفت و گوها بسیار اهمیت دارد چرا که آنها اطمینان خواهند یافت که درآمد ناشی از این بنادر برای منافع مردم یمن در سراسر خطوط مقدم استفاده می شود. من بار دیگر از دولت اردن برای میزبانی این گفت و گوها تشکر می کنم.

گریفیث شرایط یمن را بین جنگ و صلح توصیف کرد و ادامه داد: اگر آتش بس در حدیده به طور کامل اجرا می شود، تشدید درگیری ها در مناطق دیگر این کشور هشدار دهنده است. افزایش خشونت در الضالع برای روند صلح نگران کننده است و تنش ها را در جنوب برانگیخته است.

وی به حمله به خطوط نفت آرامکو در روز گذشته هم اشاره کرد و گفت: من نسبت به خبرهای مربوط به حمله روز گذشته به تجهیزات آرامکو در عربستان سعودی بسیار نگران هستم. این رخدادها یادآوری می کنند موفقیت هایی که به زحمت به دست آمده اند می توانند به آسانی از بین بروند.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن اضافه کرد: ما نمی توانیم نادیده بگیریم چگونه این تحولات بر روند سیاسی تاثیر دارند. یافتن راه حل سیاسی یک تمرین بسیار ظریف همچون یک ظرف شکننده است.

گریفیت پیشرفت ملموس در حدیده را راهی برای گفت وگو به منظور پایان دادن به درگیری و جلوگیری از انهدام مذاکرات سیاسی دانست و اظهار کرد: همان گونه که بسیاری از یمنی ها برای من روشن کرده اند، تنها یک راه حل جامع قادر خواهد بود تا صلح پایدار را در یمن فراهم سازد. امیدوارم طرف ها به زودی بتوانند گفت وگوها را آغاز کنند.

وی تصریح کرد: حل این بحران تنها در صورتی ممکن خواهد بود که همه صداهای یمنی ها اعم از زنان را شامل شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان ملل انصارلله یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۱۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وتو امریکا در برابر 12 رای مثبت به عضویت فلسطین در سازمان ملل (فیلم)

امریکا با رای وتو مانع از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد شد. 12 عضو شورای امنیت رای مثبت و سوئیس و بریتانیا رای ممتنع دادند.

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز، امریکا روز پنجشنبه با وتوی قطعنامه‌ای در شورای امنیت، عملا سازمان ملل را از به رسمیت شناختن کشور فلسطین بازداشت. این قطعنامه عضویت کامل فلسطینیان در این نهاد جهانی را تأیید می‌کرد.

 آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را وتو کرد که راه رای برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد باز می کرد.

این پیش نویس، به مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۹۳ عضو توصیه می‌کرد «دولت فلسطین به عضویت سازمان ملل متحد پذیرفته شود».

لحظه رای وتو امریکا به طرح عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد

 

 

رابرت وود، معاون نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل، به شورا گفت: «ایالات متحده همچنان از راه‌حل دو دولتی به شدت حمایت می‌کند. این رأی مخالفت با حق تشکیل کشور فلسطین را نشان نمی‌دهد، بلکه اذعانی است به این که این امر تنها از طریق مذاکرات مستقیم بین طرفین حاصل خواهد شد.»

محمود عباس، رئیس دولت فلسطین (تشکیلات خودگردان)، در بیانیه‌ای وتوی آمریکا را «ناعادلانه، غیر اخلاقی و غیرقابل توجیه» خواند.

رياض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل، پس از رأی‌گیری به شورا گفت: «این واقعیت که این قطعنامه تصویب نشد، اراده ما را نمی‌شکند و عزم ما را سست نمی‌کند. ما در تلاش خود متوقف نخواهیم شد.»

تلاش فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل، شش ماه پس از حمله حماس به اسرائيل و متعاقب آن حملات گسترده ارتش اسرائيل به نوار غزه که به کشته شدن بیش از ۳۳ هزار فلسطینی انجامیده صورت می‌گیرد. در عین حال اسرائیل در حال گسترش شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری اشغالی است که سازمان ملل آن را غیرقانونی می‌داند.

پس از تصمیم شورای امنیت، اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل، از ایالات متحده  امریکا برای وتوی این قطعنامه قدردانی کرد.

گیلعاد اردان، نماینده اسرائیل در سازمان ملل نیز خطاب به ۱۲ عضو شورای امنیت که به پیش‌نویس قطعنامه رأی مثبت داده بودند، گفت: «این بسیار غم‌انگیز است زیرا رأی شما فقط فلسطینیان را جسورتر می‌کند و صلح را تقریبا غیرممکن می‌سازد.»

فلسطین در حال حاضر یک کشور ناظر غیرعضو در سازمان ملل است. 
با این حال پذیرش این کشور برای عضویت کامل در سازمان ملل باید توسط شورای امنیت و سپس دست‌کم دو سوم مجمع عمومی تایید و نهایی شود. 

یورونیوز نوشت: شورای امنیت سازمان ملل متحد مدت‌هاست که در زبان و بیان از چشم‌انداز دو کشور مسلمان و یهودی حمایت می‌کند اما در عین حال اقدام عملی در این چارچوب صورت نمی‌دهد و عملا این اسرائيل است که هر روز بر اشغال خود می‌افزاید و سرزمین‌های فلسطینی بیشتری را تحت تسلط خود در می آورد و با شهرک‌سازی‌های غیرقانونی عرصه را بر فلسطینی‌ها تنگ‌تر می‌کند. 

عمار بن‌جمعه، نماینده الجزایر در سازمان ملل، پیش از رأی‌گیری استدلال کرد که پذیرش فلسطینیان در سازمان ملل به جای تضعیف راه‌حل دو دولتی، آن را تقویت می‌کند و افزود: «صلح از شمولیت فلسطین حاصل می‌شود، نه از انزوایش.»

حماس در بیانیه‌ای اقدام آمریکا را محکوم کرد و از جامعه بین‌المللی خواست تا «از مبارزه مردم فلسطین و حق مشروع آن‌ها برای تعیین سرنوشت خود حمایت کنند.»

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، پیشتر به شورا گفته بود: «شکست در دستیابی به راه‌حل دو کشوری تنها باعث افزایش تنش‌ها می‌شود و خطر و تهدید را برای افرادی که مدت‌هاست تحت خشونت و تهدید دائمی زندگی می‌کنند ادامه خواهد داد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وتوی آمریکا به طرح پایان دیپلماتیک اشغالگری اسرائیل در فلسطین فلسطین به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد فلسطین بار دیگر به عضویت کامل سازمان ملل در نیامد

دیگر خبرها

  • انتقاد اردوغان از آمریکا
  • سازمان همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است
  • وتو امریکا در برابر 12 رای مثبت به عضویت فلسطین در سازمان ملل (فیلم)
  • انتقاد از بی قانونی در نظام مهندسی اهواز
  • ناامنی غذایی در انتظار بیش از ۱۵ میلیون افغانستانی
  • مهاجرین افغانستانی بازگشته در خطر انفجار مین
  • دهه‌ها فراز و فرود برای عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • فلسطین: برای جلوگیری از گرسنگی مردم غزه باید اسرائیل را تحت فشار قرار داد
  • کرملین خروج صلحبانان روسیه از قره‌باغ را تایید کرد
  • عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت به رای گذاشته می‌شود