Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@18:48:53 GMT

بن‌ رودز: ترامپ درباره ایران دروغ می‌گوید

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۱۸۲۵

مشاور امنیت ملی «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا اعلام کرد: ترامپ درباره ایران دروغ می‌گوید؛ درباره برجام هم دروغ گفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  «بن رودز» (Ben Rhodes‏) مشاور امنیت ملی «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: ترامپ درباره ایران دروغ می‌گوید.

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری پیشین آمریکا در این خصوص ادامه داد: ترامپ با وجودی که ایران به توافق هسته‌ای پایبند بود، از این توافق خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی از آن زمان تاکنون تلاش کرده است تا ایران را تحریک کند تا بهانه‌ای را برای جنگ با این کشور پیدا کند.   وی در ادامه افزود: او (ترامپ) به مردم آمریکا درباره خارج کردن کشور از جنگ‌ها دروغ گفت، درباره توافق هسته‌ای با ایران (برجام) دروغ گفت و اکنون نیز درباره ایران دروغ می‌گوید.   منبع: مهر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۱۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا

کارشناس مسائل آمریکا، می‌گوید که رقابت مجدد جو بایدن و دونالد ترامپ موضوعی است که از ماه‌ها قبل نیز پیش‌بینی می‌شد.

به گزارش مشرق، انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا یکی از رویدادهای سیاسی مورد توجه در سال ۱۴۰۳ به حساب می‌آید.

جو بایدن، مسن‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ این کشور است و لغزش‌ها و اشتباهات مکرر او در انظار عمومی هدف انتقادهای دونالد ترامپ جمهوری‌خواه قرار گرفته است.

با این حال، حتی در میان دموکرات‌ها تعدادی از سیاست‌مداران برجسته بارها از بایدن خواسته‌اند که از شرکت در مبارزه‌های انتخاباتی خودداری کند.

در صورت انتخاب مجدد بایدن، او در پایان دومین دوره ریاست‌جمهوری خود در سال ۲۰۲۹ میلادی ۸۶ ساله خواهد شد.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قرار است در نوامبر ۲۰۲۴ (آبان ۱۴۰۳) برگزار شود.

ترامپ در نوامبر ۲۰۲۲ ورود خود را به مبارزه برای ریاست‌جمهوری اعلام کرد. بایدن همچنین در ماه آوریل رسماً اعلام کرد که برای دومین بار نامزد می‌شود تا "کاری را که شروع کرده به پایان برساند". او همچنین یک وب‌سایت تبلیغاتی راه‌اندازی کرد. اگر او موفق به انتخاب مجدد شود، در آغاز دومین دوره ریاست جمهوری خود ۸۲ ساله خواهد شد.

هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، به رسوایی‌های مواد مخدر و فساد معروف است. در سپتامبر ۲۰۲۰، ران جانسون و چاک گراسلی، سناتورهای جمهوری خواه گزارشی منتشر کردند که در آن گفته شد پسر جو بایدن هانتر، نامزد ریاست‌جمهوری وقت آمریکا و شریک او میلیون‌ها دلار از اتباع خارجی با گذشته مشکوک دریافت کرده‌اند.

اکنون دونالد ترامپ و جو بایدن به‌طور رسمی به‌عنوان نامزدهای قطعی حزب‌های جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا انتخاب شده‌اند.

این دو نفر در رقابت‌های «سه‌شنبه بزرگ» در در اواسط اسفند برگزار شده بود، پیروزی‌های مهمی را به دست آوردند.

آن‌ها همچنین در ۲۲ اسفند گذشته توانستند به حدنصاب مورد نیاز نمایندگان الکترال برای قطعی کردن نامزدی خود دست پیدا کنند.

رقابت مجدد بایدن و ترامپ قابل پیش‌بینی بود

حمیدرضا غلام‌زاده، کارشناس مسائل آمریکا درباره رقابت مجدد بایدن و ترامپ، می‌گوید: رقابت مجدد جو بایدن و دونالد ترامپ همان چیزی است که از ماه‌ها قبل نیز پیش‌بینی می‌شد. همچنین نتیجه سه‌شنبه بزرگ آمریکا همان چیزی بود که انتظار می‌رفت.

وی درباره پیش‌بینی‌ها از نتیجه انتخابات ماه نوامبر، گفت: تا این لحظه می‌توان متصور بود که اگر انتخابات امروز برگزار شود، دونالد تراپ پیروز خواهد بود.

سیاست ترامپ بیشتر به سمت درون‌گرایی است

غلام‌زاده درباره تفاوت سیاست‌های کلی ترامپ با سیاست‌های فعلی دولت آمریکا، گفت: جهان تجربه ریاست‌جمهوری ترامپ را دارد. سیاست او بیشتر به سمت درون‌گرایی است تا بتواند وضعیت داخلی آمریکا را تثبیت و هزینه‌های خارجی، مانند جنگ اوکراین و جنگ غزه را کاهش داده و بر دوش بازیگرهای دیگر، به‌ویژه اروپایی‌ها بیندازد.

وی اضافه کرد: در موضوع ناتو هم ترامپ سعی خواهد کرد تا هزینه‌ها را بر دوش اعضای دیگر قرار دهد و حتی ممکن است هزینه‌های آمریکا از ابتدای جنگ اوکراین تاکنون را از آن‌ها دریافت کند.

این کارشناس مسائل آمریکا خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها هم در قبال آمریکا تسلیم هستند، زیرا به آن برای حضور در ناتو نیاز دارند و بنابراین با خواسته‌های آن همراهی می‌کنند؛ بنابراین آمریکا به سمت پایان دادن به جنگ‌هایی مانند اوکراین و غزه پیش رفته و تمرکز را بر وضعیت اقتصادی داخلی‌اش خواهد گذاشت.

چین دغدغه مشترک جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها

غلام‌زاده درباره نگرانی اصلی در آمریکا، گفت: یک نکته وجود دارد که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها درباره آن اتفاق نظر داشته و آن موضوع رقابت اقتصادی و فناوری با چین است. ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری خود با این دغدغه مواجه بود، این نگرانی در دوران بایدن هم وجود دارد و اگر ترامپ دوباره رئیس‌جمهور شود این موضوع را دنبال خواهد کرد. همچنین ممکن است روند تهدیدهای آمریکا علیه چین در موضوع تایوان ادامه داشته باشد.

ترامپ به دنبال ایجاد بازدارندگی

این کارشناس مسائل آمریکا درباره سیاست ترامپ نسبت به محور مقاومت منطقه، گفت: ترامپ به دنبال قوه قهریه، اما بازدارنده در مقابل معارضین است. جبهه مقاومت یکی از بخش‌هایی است که از نظر آمریکا معارضین خوانده می‌شود.

وی اضافه کرد: ترامپ سعی خواهد کرد تا با تهدید نظامی بازدارندگی ایجاد کند و نگذارد که به‌طور مثال محور مقاومت از کشورهایی مانند عراق پایگاه‌های آمریکایی در منطقه یا مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی را هدف قرار دهند.

طرح دو دولتی فلسطین برگ برنده بایدن

غلام‌زاده درباره برگ برنده بایدن برای پیروزی در انتخابات نوامبر، گفت: در طرف دیگر، ابزاری که جو بایدن برای برد دارد، این است که بتواند ماجرای غزه و فلسطین را به سمت طرح دو دولتی پیش ببرد و ایده‌ای را که از زمان باراک اوباما وجود داشته، به نتیجه برساند. او می‌تواند این موضوع را به‌عنوان میراث دولت خود به افکار جهانی بفروشد.

وی اضافه کرد: این موضوع شاید به او در انتخابات کمک کند و نارضایتی که در پی سیاست‌های دولت او در قبال جنگ غزه وجود دارد را تا حدی جبران کند. اگر این اتفاق رخ دهد ممکن است بایدن بتواند به پیروزی برسد. اگر این اتفاق رخ ندهد و او شکست بخورد، ترامپ به نسخه قبلی خود باز خواهد گشت.

ترامپ قائل به سیاست دولت اوباما در منطقه نبود

غلام‌زاده، گفت: دولت اوباما یک سیاست سه‌ضلعی را دنبال می‌کرد که براساس آن توازنی بین ایران، اسرائیل و اعراب برقرار شود. ترامپ قائل به این سیاست نبود و تلاش می‌کرد که روابط اعراب و رژیم صهیونیستی را مانند آنچه در پیمان آبراهام دیده می‌شود، برقرار کند.

وی اضافه کرد: ترامپ دنبال این بود که یکی از رئوس این سیاست سه‌ضلعی را به نفع سنگین شدن ترازو به سمت رژیم صهیونیستی حذف کند.

کارشناس مسائل آمریکا در پایان گفت: اگر بایدن نتواند به سیاست دو دولتی دست پیدا کند و در نتیجه شکست خورده و ترامپ سرکار بیاید، رئیس‌جمهور سابق آمریکا سیاست قبلی خود را ادامه خواهد داد. او با این شیوه سعی خواهد کرد تا فضای منطقه را به سمت متشنج شدن پیش ببرد.

دیگر خبرها

  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • ظریف: روسیه، ایران را فدای آمریکا می‌کند
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد
  • وارونه جلوه دادن حقایق به سبک آمریکایی، از جنگ عراق تا فاجعه غزه
  • حمله شدید د راک به کودی رودز در ماندی نایت راء / فیلم
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟
  • ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد