Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@19:56:25 GMT

زکات 6 میلیاردی ورامینی ها در سال گذشته

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۲۰۵۷

زکات 6 میلیاردی ورامینی ها در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری برنا از استان تهران؛ حسین کاغذلو روز چهارشنبه در جلسه شورای زکات شهرستان ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: محرومیت زدایی از منبع مالی پرداخت زکات ، مهترین برنامه اقتصادی دین مبین اسلام است که عدالت محوری را در جامعه محقق می کند.

وی افزود: حوزه زکات، یکی از سیاست های اصلی دولت در اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی است که با اجرایی شدن آن، بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی برطرف می شود و در اصل محرومیت زدایی از جامعه، ارتباطی مستقیم با پرداخت زکات دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاغذلو تأکید کرد : یکی از مهمترین وظایف مسئولان، مبلغین به ویژه شوراهای اسلامی و دهیاران، تبلیغ و اطلاع رسانی در حوزه زکات است که اگر این تبلیغات در محل سیلوها، مراکز جمع آوری گندم، مساجد، حسینیه ها و محل تجمعات مردمی انجام شود می تواند نتایج قابل قبولی را به دست آورد.

وی با اشاره به پرداخت 6 میلیارد ریال زکات از سوی مردم ورامین، افزود: جمع آوری این میزان زکات نسبت به سال قبل آن، از رشد سه برابری برخوردار شده است.

وی تأکید کرد: روستائیان و افرادی که زکات پرداخت می کنند باید از هزینه کرد این مبالغ آگاه شوند لذا لازم است تا فعالیت های که از طریق شورای زکات صورت می گیرد ولو با چاپ بنر اطلاع رسانی شود.

کاغذلو از ائمه جمعه و جماعات و مبلغین دینی خواست تا از فرصت ماه مبارک رمضان و حضور مردم به منظور تشویق مردم به پرداخت زکات استفاده کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه دین مبین اسلام رشد شوراهای اسلامی مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۲۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند

علیرضا فخاری در نشست با مدیران مالیاتی استان تهران، با اشاره به اهمیت جایگاه مالیات در جامعه، آن را یکی از ارکان اجرای عدالت مالی در کشور دانست و اظهار کرد: در گذشته از مالیات به عنوان یک عنصر نامطلوب یاد می‌شد، در حالی که مالیات حامی اجرای عدالت اقتصادی در جامعه است.

فخاری بیان کرد: مالیات یکی از عوامل تولید عدالت در اقتصاد عام است و کمک می‌کند سطوح عدالت در درآمد هزینه‌ها بین اقشار مختلف جامعه تراز شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مالیات رشد حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی را رقم می‌زند، بیان کرد: باید برای تبیین جایگاه واقعی مالیات در جامعه و تغییر ذهنیت‌ها در این حوزه تلاش مضاعف صورت بگیرد، چرا که اگر شخصی ببیند از مالیاتی که پرداخت می‌کند در حوزه‌های اجتماعی، درمانی و فرهنگی استفاده می‌شود و مسیر مالیاتی و هزینه کرد‌ها شفاف است، به پرداخت مالیات ترغیب می‌شود.

استاندار تهران بر ضرورت تشکیل فضای حکمرانی مالی به منظور پیشرفت اقتصادی کشور، تاکید کرد.

وی تبیین آثار عدم پرداخت مالیات در جامعه و ضرورت سهیم شدن مردم در مشارکت‌های اجتماعی را بسیار مهم دانست و افزود: بخشی از مشارکت‌ها در راستای شفاف سازی ایجاد و به سیستم مالی کشور کمک می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • نشست ستاد زکات استان در دهدشت
  • سرمایه گذاری ۳۶۰ میلیاردی بخش خصوصی در بناهای تاریخی
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • جریمه ۱۲ میلیاردی قاچاقچی سوخت در سیرجان وصول شد
  • شتر مار خانواده ورامینی را غافلگیر کرد
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • داد و ستد ۱۲۳۶ میلیاردی در بورس آذربایجان غربی