Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میشل عون» رئیس‌جمهور و «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان امروز چهارشنبه در دیدار‌های جداگانه‌ای با «دیوید ساترفیلد» معاون وزیر امور خارجه آمریکا ضمن تاکید بر حفظ حاکمیت لبنان از آمریکا خواستند به حق نفتی و گازی کشورشان احترام بگذارد.

ساترفیلد امروز در کاخ ریاست جمهوری «بعبدا» به دیدار ژنرال عون، رئیس جمهوری لبنان رفت و با او گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عون در این دیدار با تاکید بر حاکمیت زمینی، دریایی و هوایی لبنان گفت ترسیم خطوط مرز‌های جنوبی با فلسطین اشغالی، ثبات را در طول مرز‌ها حفظ می‌کند. امری که در قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد به آن تصریح شده است.

رئیس‌جمهور لبنان از آمریکا خواست تا در تحقق این هدف سهیم شود و به مرز‌های زمینی و دریایی کشورش و همچنین حق کشف و استخراج نفت و گاز لبنان در منطقه اقتصادی دریای مدیترانه احترام بگذارد.

اشاره میشل عون به جانبداری واشنگتن از تل آویو در مسئله ترسیم خطوط مرزی میان لبنان و رژیم صهیونیستی بود.

از زمستان سال ۱۳۹۶ که اشتهای سیری ناپذیر اسرائیلی ها، ساخت دیوار بلند بتونی در مرز‌های جنوب لبنان و نقاط مورد اختلاف مرزی را به همراه داشت، مقام‌های لبنانی بار‌ها بر ضرورت نهایی شدن ترسیم خطوط مرزی بین المللی با رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

علاوه بر اختلاف در ۱۳ نقطه در مرز‌های زمینی، رژیم صهیونیستی چشم طمعی به بلوک شماره ۹ منابع نفت و گاز لبنان در دریای مدیترانه دوخته است و آمریکایی‌ها نیز به دنبال طرحی بودند تا مرز‌های بین لبنان و فلسطین اشغالی به گونه‌ای باشد که سهم صهیونیست‌ها از منابع نفت و گاز بیشتر شود. از این رو ساترفیلد بار‌ها و بار‌ها با سفر به بیروت سعی در میانجیگری با تل آویو را داشت که تاکنون پاسخ منفی دریافت کرده است.

قرار است در پایان سال جاری میلادی لبنان حفاری‌های خود در بلوک شماره ۴ نفتی و گازی در دریای مدیترانه را وارد فاز عملیاتی کند.  

هفته پیش رئیس‌جمهور لبنان در دیدار با «الیزابت ریچارد» سفیر آمریکا در بیروت طرحی ارائه کرد که به موجب آن می‌تواند برای ترسیم خطوط مرز‌های جنوبی کشورش با رژیم صهیونیستی به کار گرفته شود.

امروز میشل عون در دیدار با معاون وزیر امور خارجه آمریکا در این باره بیشتر گفتگو کرد و قرار است هیئت‌های تخصصی دو طرف در این زمینه جلسات بیشتری برگزار کنند. اما نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نیز در دیدار امروز خود با دیوید ساترفیلد، بار دیگر بر موضع قاطع لبنان در حفظ حقوق حاکمیتی و ثروت‌های نفت و گاز کشورش تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به بیروت امروز همچنین با «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان و «جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان دیدار و گفتگو کرد.

روزنامه لبنانی «الجمهوریة» امروز ضمن توصیف سفر ساترفیلد به بیروت به سفری در مربع نفت و گاز، نوشت معاون وزیر امور خارجه آمریکا به مقام‌های لبنانی گفت برای حفظ حقوق خود با اسرائیلی‌ها ولو به صورت غیرمستقیم وارد مذاکره شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لبنان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۲۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش به دیدار سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران رفت

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان عصر امروز و پس از پایان جلسه هیأت دولت با حضور در منزل محمد مایلی‌کهن، با این پیشکسوت و سرمربی تیم ملی در جام ملت‌های خاطره‌انگیز ٩۶ دیدار کرد.

مرور خاطرات گذشته ورزش و فوتبال ایران بخشی از دیدار امروز بود. وزیر ورزش و جوانان با اشاره به خدمات مایلی‌کهن در ورزش ایران اظهار کرد: از دو منظر دیدار با آقای مایلی‌کهن را برای خودم واجب می‌دانستم. یک اینکه شما در وزارت ورزش و جوانان همکار و پیشکسوت ما هستید و از طرف دیگر در دوران بازیگری و مربیگری زحمت زیادی برای ورزش کشیده‌اید و پیشکسوت ورزش ایران هستید و برای شما آرزوی سلامتی دارم.

کد خبر 6084795

دیگر خبرها

  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • وزیر نفت: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • اوجی: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • وزیر اسبق کار: انتخاب تعطیلی پنج شنبه به جای شنبه متاثر از تفکری است که مقابل حاکمیت تفکر «توسعه و پیشرفت» ایستاده است
  • (ویدئو) رئیس‌جمهور عراق: حاکمیت عراق باید محترم شمرده شود
  • عکس| وزیر ورزش در منزل محمد مایلی‌کهن
  • وزیر ورزش به دیدار سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران رفت
  • درخواست مقام ارشد اروپایی از سیدحسن نصرالله در موضوع ایران