Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@17:10:45 GMT

واکنش پلیس به کلیپ درگیری مامور راهور و موتورسوار

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۲۳۵۸

پلیس راهور تهران بزرگ در واکنش به انتشار کلیپی از درگیری صاحب یک موتورسیکلت با مامور پلیس راهور در خیابان از شکایت این پلیس از موتورسوار خبر داد. آفتاب‌‌نیوز : با اعلام بازرسی پلیس راهور فاتب و همچنین مستندات ارسالی از سوی مرکز کنترل و فرماندهی پلیس راهور تهران بزرگ، در مورخه 24 اردیبهشت‌ماه؛ یک‌دستگاه موتورسیکلت به‌علت نداشتن کلاه ایمنی، تردد غیرمجاز در خط ویژه اتوبوس، پوشش پلاک و حرکات مخاطره آمیز در مسیر خط ویژه خیابان ولیعصر(عج) توسط ماموران یگان عملیات متوقف و براساس قانون با ایشان برخورد و موتور به داخل کفی منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین حین راننده موتورسیکلت با ایجاد بلوا اقدام به شکستن شیشه خودروی حمل را کرده و با ماموران درگیر و شروع به فحاشی و ضرب و شتم می‌کند و در نهایت با استفاده از جو ایجاد شده، موتورسیکلت توقیفی را از روی کفی خارج و متواری می‌شود.
به همین منظور؛ شکایتی از سوی دفتر حقوقی پلیس راهور فاتب علیه راکب در دادسرای ناحیه 32 مطرح و خوشبختانه با رویت فیلم کامل درگیری توسط سرپرست محترم دادسرای ناحیه 32 ؛ پرونده به یکی از شعبات دادسرا ارجاع و راننده تحت پیگیرد قضایی قرار گرفت .
جرائم اعلامی راننده مورسیکلت به دادسرا بدین شرح است:
1-از باب تمرد راننده نسبت به ماموران بر اساس ماده 607 قانون مجازات اسلامی که حبس از 3 ماه تا یکسال برای آن در نظر گرفته شده اعلام جرم شده است.
2- درباره توهین به ماموران در حین انجام وظیفه نیز مستند ماده 609 قانون مجازات اسلامی طرح شکایت شده که در قانون برای این جرم حبس از 3 ماه تا شش ماه یا 74 ضربه شلاق و یا جزای نقدی در نظر گرفته شده است.
3- همچنین درباره اخلال در نظم که توسط راکب در موقعیت مذکور به وجود آمده و موجب اخلال در وضعیت عادی شده است بر اساس ماده 618 قانون مجازات اسلامی که برای آن حبس یا شلاق در نظر گرفته شده است.
4- همچنین درباره ایراد ضرب و جرح ماموران نیز شکایت مطرح شده است.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: موتورسوار مامور راهور پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۲۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: عوامل پلیس راهور برای توقیف خودرو‌های دارای وضعیت ظاهری غیراستاندارد، نامتعارف و اعمال قانون صاحبان این خودرو‌ها اقدام می‌کنند.
علی اصغر زارع افزود: هرگونه تغییر در وضعیت خودرو از جمله افزایش یا کاهش ارتفاع موجب برهم خوردن حالت آیرودینامیک وسیله نقلیه می‌شود و آن را از حالت استاندارد خارج می‌کند.
وی افزود: با این تغییر ظاهری در مواقع توقف و تغییر مسیر، علاوه بر سیستم تعلیق، سیستم ترمز خودرو به‌خوبی عمل نمی‌کند و باعث بروز تصادف می‌شود و علاوه براعمال قانون خودرو به پارکینگ منتقل می‌شود و بعد از بازگشت به وضعیت قبل اجازه تردد دارد.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: افرادی که از چراغ‌های رنگی یا نور زنون نیز استفاده می‌کنند جریمه می‌شوند، زیرا استفاده از این نوع چراغ‌ها و نور‌ها باعث آزار و اذیت دیگر کاربران ترافیکی به ویژه آنهایی که از عینک استفاده می‌کنند و آن دسته افراد که مشکل بینایی در شب دارند می‌شود، همچنین باعث خیره شدن چشم و اختلال در بینایی عابر پیاده می‌شود.
سرهنگ زارع همچنین با اشاره به تخلف شیشه دودی گفت: داخل خودرو لازم است واضح پیدا باشد، نصب هر‌گونه برچسب بر شیشه و بدنه وسیله نقلیه خلاف قانون است، البته خودرو‌هایی که از کارخانه شیشه‌رنگی دارند از این قاعده مستثنی هستند.
وی افزود: کارشناسی‌های ترافیکی بعد از تصادفات به این نکته اشاره کرده است که افرادی که شیشه‌های خودرو را دودی می‌کنند در مواقع تاریکی یا برودت هوا برای دید مناسب به مشکل می‌خورند، زیرا راننده با نداشتن دید کافی و مناسب به محیط اطراف خود اشراف ندارد و باعث بروز تصادفات احتمالی می‌شود.

دیگر خبرها

  •  کشف بیش از ۵۶۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان سمنان
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها
  • خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • ۶.۵ میلیون موتورسوار گواهینامه ندارند
  • واژگونی تانکر روغن به دلیل خواب‌آلودگی راننده
  • طرح گواهینامه آسان موتورسیکلت همچنان ادامه دارد/ ۶.۵ میلیون موتورسوار گواهینامه ندارند
  • ۶.۵ میلیون موتورسوار بدون گواهینامه رانندگی می کنند/ فقط با ۵۷۰ هزار تومان گواهینامه بگیرید
  • درآمد 6 هزار میلیاردی از جریمه رانندگان
  • از کشف موتورسیکلت سنگین قاچاق تا پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در فارس