Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سلاحورزی شامگاه چهارشنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان در سخنانی با تاکید بر لزوم اصلاح دستور العمل و اصلاح لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده که در دست رسیدگی بوده، اظهار داشت: پیشنهادات مطرح شده در این رابطه بعد از تصویب شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در شورای گفتگوی مرکز منعکس خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معضل بی‌ثباتی در قیمت مواد اولیه واحدهای تولیدی و تعدد مقررات

وی با بیان اینکه این اصلاحات نهایتاً در وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی انجام می‌شود، عنوان کرد: همچنین واحدهای اقتصادی آسیب دیده از سیل استان را مورد بررسی خواهیم داد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه با اشاره به آخرین گزارش پایش محیط کسب و کار که توسط مرکز پایش ملی محیط کسب و کار انجام شده، گفت: در مجموع تغییرات آن‌چنانی در این رابطه ما نداشتیم، تغییرات بسیار کوچک و مثبتی از نظر عددی در سطح کشور و استان صورت گرفته است.

سلاحورزی، ادامه داد: اما نکته قابل توجه این است که تا سال گذشته دو مشکل اصلی از نظر فعالان اقتصادی به عنوان مشکلات فضای کسب و کار شناخته شده بود، که اول تنگناهای ناشی از تأمین مالی از طرف بانک‌ها و دوم فرآیندهای مالیاتی بود.

وی با تاکید بر اینکه اما از سال گذشته و پاییز گذشته این مشکلات کاملاً تغییر کرده و بی ثباتی در قیمت مواد اولیه و محصولات، تعدد مقررات، بی ثباتی در تصویب، اعلام و ارسال دستورالعمل‌ها، مقررات و رویه‌ها از جمله مشکلات جدی هستند، بیان داشت: عمدتاً دلیل این مشکلات نیز ناشی از شرایط اقتصادی کلان کشور و همچنین بی ثباتی در مقررات، دستور العمل ها و… که به توسط دستگاه‌های اجرایی اعلام و ابلاغ می‌شود، است.

حجم خسارت بالای سیلاب به حوزه صنعت و معدن لرستان

رئیس اتاق بازرگانی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در جریان سیل زیرساخت‌های ۱۷ شهرک و نواحی صنعتی با مشکل مواجه شده است، عنوان کرد: در حوزه معادن نیز حدود ۲۵ زیرساخت معدنی با آسیب مواجه شده است.

سلاحورزی، بیان داشت: در بخش اصناف و واحدهای صنفی نیز نزدیک به چهار هزار واحد آسیب دیده است و ۱۱۴ واحد صنعتی نیز در جریان سیلاب آسیب دیده اند.

وی با تاکید بر اینکه حجم خسارت‌ها در این رابطه بالا است، افزود: تصور اینکه دولت این امکان را دارد که زیان‌هایی که افراد دیده اند در قالب کمک‌های بلاعوض پرداخت کند عملی و میسر نیست، در حوزه تأمین اجتماعی، روابط کار و تسهیلات بانکی اعلام کرده اند که کاملاً برای پوشش بیمه بیکاری آماده هستند که به صورت کوتاه مدت برای نیروها انجام گیرد و می‌طلبد که با دستور استاندار تسریع پیدا کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، گفت: همچنین پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در این رابطه نیز در دستور کار است.

سلاحورزی با تاکید بر اینکه اغلب این واحدها اگر وثایقی داشته اند درگیر وام‌های قبلی است و اگر الان بخواهند تسهیلاتی دریافت کنند قدری با مشکل مواجه می‌شوند، گفت: در این راستا از استاندار درخواست داریم که دستور بدهند برای واحدهای آسیب دیده از سیل تسهیلاتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد با نگاه سهل گیرانه تری باشد.

کد خبر 4618151

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق بازرگانی حسین سلاح ورزی مواد اولیه واحد های تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۲۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه تعداد عرضه اولیه، امسال در دستور کار سازمان بورس است؟

به گزارش قدس آنلاین، یکی از موضوعاتی که امسال به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم می‌تواند در دستور کار سازمان بورس قرار گیرد عرضه‌های اولیه است. رشد عرضه‌های اولیه می‌تواند موجب بازگشت اعتماد از دست رفته سرمایه گذاران در سال‌های اخیر شود.

خبرهای رسیده از سازمان بورس حاکی است ۲۰۰ عرضه اولیه در دستور کار این سازمان قرار دارد که فراینده بررسی شرکت‌ها هم اکنون در حال انجام است و به محض اینکه شرایط بورس به ثبات رسید این عرضه‌ها به ترتیب تا پایان سال انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • چه تعداد عرضه اولیه، امسال در دستور کار سازمان بورس است؟
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • دغدغه بی ثباتی قیمت‌ها به ایستگاه سوئیس رسید
  • تفاوت مغز یک فرد سالم با کسی که آسیب روانی شدیدی دیده است (فیلم)