Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از رشت، جلسه هماهنگی برگزاری مراسم جشن گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد استان عصر امروز در سالن جلسات فرمانداری رشت برگزار شد.

فرماندار رشت در این جلسه با اشاره به فرهنگ دینی و ملی ایرانیان در طول تاریخ اظهار کرد: این کار انسان دوستانه و خداپسندانه در فرهنگ ملی و دینی ما جا دارد و از گذشته این قبیل کار‌های خیر در سرزمین ما جایگاه ویژه‌ای داشته است و ما در ماه رمضان دعا می‌کنیم که خدایا نیازمندی‌های تمام بندگانت را برطرف کن، پس باید خود نیز قدم‌های مثبت برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



میر شمس مؤمنی زاده با اشاره به نوع‌دوستی مردم گیلان در حوادث مختلف سالیان گذشته ازجمله سیل اخیر اظهار کرد: گیلانیان همواره در کار‌های خیر پیش‌قدم بودند و امیدواریم در این جشن نیز با حضور گرم خود باعث شادی خانواده‌های زندانیان جرائم غیر عمد شوند.

وی بابیان اینکه امسال باید شاهد یک تحول بزرگ در جشن گلریزان باشیم گفت: هرساله در سطح شهرستان و استان این برنامه اجرا می‌شود و انتظار داریم امسال این کار با تحولات مثبتی نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه از اصناف، بازاریان، ادارات، مراکز صنعتی، تولیدی و سایر خیرین انتظار داریم با کمک‌های خیرخواهانه خود قدم مثبتی در این راه بردارند تصریح کرد: تمامی اقشار جامعه که توانایی کمک دارند باید در این زمینه ورود کنند تا دل خانواده‌هایی که چشم‌به‌راه هستند را شاد کنیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گیلان در این جلسه با اشاره به اینکه خداوند کار‌های نیک را ۱۰ برابر پاداش می‌دهد اظهار کرد: در روز رستاخیز نه مال و نه فرزندان به درد انسان می‌خورند بلکه قلب سلیم است که به فریاد انسان می‌رسد.

علیرضا یزدانی با بیان رسالت ستاد دیه امیدبخشی به دل انسان‌های ناامید است گفت: انسان‌های که پشت میله‌های زندان گرفتار هستند بعضاً بی‌گناه هستند.

وی با اشاره به اینکه ستاد‌های دیه می‌توانند در شرایط قتل‌های غیر عمد و شبه عمد ورود کنند افزود: هر کس قلب انسان بی‌گناهی را خشنود کند خدا را خشنود کرده است و انتظار داریم اگر کسانی توان کمک کردند را دارند به این مسئله ورود کنند.

یزدانی با اشاره به آزادی ۳۵۷ زندانی جرائم غیر عمد استان در سال گذشته بیان کرد: میزان کل محکومیت این تعداد بیش از یک هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال بوده که میزان نقدینگی خانواده و کمک بیمه پذیرفته‌شده، بیش از ۴۹۳ میلیارد و ۴۸۴ میلیون ریال است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گیلان با اشاره به اینکه در تلاش هستیم که یک هزار تا یک هزار ۲۰۰ نفر زندانی جرائم غیر عمد را امسال آزاد کنیم بیان کرد: تاکنون زمینه آزادی ۴۰ نفر فراهم‌شده و تعداد کل زندانیان غیر عمد استان گیلان یک هزار و ۲۰۰ نفر است.

وی افزود: جشن گلریزان ما روز یک‌شنبه هفته آینده است و ما تلاش می‌کنیم که شرایط آزادی تمامی زندانیان غیر عمد استان را تا پایان سال فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری بسیج، جلسه هماهنگی برگزاری جشن گلریزان رشت عصر امروز با حضور میر شمس مؤمنی زاده فرماندار، رئیس ستاد دیه گیلان، شهرداران، بخشداران و مدیران این شهرستان برگزار شد.   جشن گلریزان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد یکشنبه هفته آینده، ۲۹ اردیبهشت‌ماه در سالن همایش دادگستری کل استان گیلان در شهر رشت برگزار می‌شود و همچنین مشابه این جشن در سایر شهرستان‌های استان گیلان نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۲۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد


مهدی چراغ کارشناس حقوقی قوه قضائیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره تصویری که از زندان ها در فلیم های سینمایی ارائه می شود گفت: متاسفانه بینندگان فیلم های سینمایی تصویر درستی از مسائل حقوقی در آثار نمی بینند و معمولا در پایان فیلم معمایی و جنایی با یک حس بد و ناامید کننده نسبت به دستگاه قضایی مواجه می شوند.

وی با تاکید بر اینکه می توان از رسانه به عنوان ابزاری برای آموزش استفاده کرد، افزود: روایت درست در سینما می تواند موجب کاهش مراجعات مردمی به دستگاه قضایی شود. سینما می تواند همانند یک مدرسه امور حقوقی را به مردم آموزش دهد.

چراغ اظهار داشت: بیشتر فیلم های سینمایی که در دهه نود تولید شده اند روی جرائم عمد تاکید داشتند و یا در این فیلم ها، زندان محل قاچاق مواد مخدر و حتی محل جرائم سازمان یافته دیگری بوده است. متاسفانه هیچ یک از آثار جنبه آموزشی زندان ها را نشان نداده اند. در صورتی که سینما می تواند تصویر واقعی از بازپروری زندانیان را نشان دهد.

وی افزود: ستاد دیه و یا سازمان زندان ها در اکثر مناسبت ها برای زندانیان مالی قدم های بزرگ برمی دارند اما خیلی کم دیده شده که داستان این کمک ها در فیلم های سینمایی روایت شود. در حالی که این روایت ها می تواند دیدگاه مردم را به زندانیان تغییر دهد و آنها را به مشارکت در آزادسازی زندانی های غیرعمد تشویق کند.

این کارشناس حقوقی، آشنایی نویسنده و کارگردان با مسائل حقوقی را یکی از شرایط اصلی ساخت فیلم درباره پرونده های حقوقی دانست و گفت: عدم آگاهی فیلمسازان از مسائل حقوقی باعث می شود که هیچ کدام از آثار، پرداخت درستی به کانون اصلاح و تربیت نوجوانان و همچنین کارگاه های فرهنگی و مهارت آموزی در زندان ها نداشته باشند. باید کارشناسان حقوقی و فیلمسازان با مشارکت یکدیگر برای ساخت فیلم های واقعی از پرونده های حقوقی قدم بردارند. 

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت