Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک انجمن آکادمیک خواستار تحقیقات بین المللی در مورد پیدا کردن آنچه در اردوگاه های «سین کیانگ» در حال اتفاق افتادن است،شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «کونا»،یک انجمن آکادمیک خواستار تحقیقات بین المللی در مورد پیدا کردن آنچه در اردوگاه های «سین کیانگ» در حال اتفاق افتادن است،شد.

«رونه استینبرگ»،کارشناس مسائل اویغورها در دانشگاه «کوپنهاگ» دانمارک در این باره گفت: «ما نیازمند تحقیقات بین المللی هستیم تا ببینیم از سال 2017 تا کنون چه بر سر مسلمانان اویغور در اردوگاه های سین کیانگ گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او این اظهارات را در کنفرانس «اردوگاه های اویغورها در چین» که در باشگاه مطبعات بروکسل برگزار شد،بیان کرد.

این کارشناس دانمارکی که شواهد و مدارکی را از تعداد زیادی از بازداشت شدگان اویغور به دست آورده است می گوید که بسیاری از افراد و همچنین رسانه ها در اروپا گزارش ها در مورد آزار مسلمانان اویغور در چین را باور نمی کردند اما حالا می بینند که همه این ها حقیقت داشته است.

وی افزود:اطلاعات دقیقی در مورد تعداد بازداشت شده های اویغور در این اردوگاه ها وجود ندارد اما آنچه مشخص است این است که آنها در این اردوگاه ها تحت شکنجه و آزار قرار دارند.

وی افزود:«بیش از 150 هزار گارد امنیتی برای محافظت از این اردوگاه ها به کار گرفته شده و 107 میلیون دلار برای ساخت آنها هزینه شده است

دولت پکن سال‌هاست که به عناوین مختلف به نقض حقوق بشر محکوم می‌شود اما این محکومیت در پس قدرت اقتصادی و نظامی این دولت پنهان شده است.

رفتار ظالمانه حکومت کمونیستی چین با مسلمانان اویغور سال هاست که مورد بی توجهی جوامع بین المللی قرار گرفته است.

مسلمانان اویغور در ایالت «سین کیانگ» چین هرگز نمی توانند شعائر اسلامی را آزادانه به جای بیاورند.

مسلمانان ترک ‏تبار «اویغور» ساکن در ایالت سین کیانگ با جمعیتی بالغ بر 8 میلیون نفر، در اثر سیاست های ضد اسلامی حکومت مرکزی چین ‏زندگی سختی را می گذرانند.‏

سین کیانگ از سالها پیش و در پی تصرف ترکستان شرقی به نقشه چین اضافه شد و در ‏دهه های اخیر با سیاست های دولت مرکزی همواره مردم بومی آن زیر فشارهای ‏گوناگون بوده و از کمترین امکانات موجود در بخش های دیگر چین محروم هستند.

در سالهای اخیر مقامات چینی برای شکستن فضای انحصاری زندگی مسلمانان اویغور ‏در این منطقه قوم بزرگ چینی «هان» که اکثریت جمعیت این کشور را تشکیل می دهد را وارد این منطقه کرده اند.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان ماه مبارک رمضان قرآن کریم مصلی قرآن اردبیل بیانیه گام دوم انقلاب کمک به سیل زدگان آیت الله مصباح یزدی سین کیانگ مسلمانان اویغور انجمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۲۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوضاع ناگوار اسیران شکنجه شده فلسطینی

منابع فلسطینی از اوضاع ناگوار اسیران آزاد شده فلسطینی در نوار غزه و شهادت یک دختربچه به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در این منطقه خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع فلسطینی اعلام کردند که اشغالگران ۱۵۰ اسیر را در نوار غزه پس از ماه‌ها بازداشت و شکنجه آزاد کردند.

این درحالی است که سازمان دفاع شهری غزه از اوضاع نامساعد جسمی اسیرانی خبر داد که اشغالگران آنها را آزاد کرده‌اند.

منابع وابسته به این سازمان اعلام کردند: اوضاع اسیرانی که اشغالگران آنها را آزاد کرده اند، بسیار ناگوار است. شهروندانی که از سوی اشغالگران آزاد شده اند، در معرض انواع شکنجه و آزار قرار گرفته اند.

سازمان دفاع شهری غزه از نهادهای بین المللی و سازمان ملل خواست که به رژیم صهیونیستی فشار بیاورند تا لیست شهروندان فلسطینی ربوده شده را ارایه بدهد.

این سازمان همچنین به اطلاعی صدها خانواده فلسطینی از اوضاع خویشاوندان ناپدید شده و ربوده شده خود بدست نظامیان رژیم صهیونیستی در نوار غزه اشاره کرد.

از سوی دیگر، جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد: اشغالگران دو نفر از نیروهای ما در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه را پس از ۵۰ روز بازداشت آزاد کردند اما هنوز ۶ نفر از پرسنل هلال احمر در بند اشغالگران هستند.

این در حالی است که حملات توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به اطراف فلکه النابلسی و منطقه شیخ عجلین در جنوب غزه ادامه دارد.

توپخانه رژیم صهیونیستی همچنین اردوگاه «الجدید» و حومه پل خیابان الرشید در شمال اردوگاه «النصیرات» را گلوله باران کرد.

منابع فلسطینی از ویرانی شدیدی برج های مسکونی در غرب اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی خبر دادند.

همزمان حملات نظامیان صهیونیست به دهها نفر از آوارگان فلسطینی که عازم منازل خود در شهر غزه هستند، تیراندازی و شماری از آنها را زخمی کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی یک دختربچه را که به همراه خانواده خود به دنبال بازگشت به منزلشان در شهر غزه بودند، به شهادت رساندند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ۴کودک فلسطینی در میان ۷شهید بمباران اردوگاه یبنا در مرکز رفح
  • فلسطین: دستگیری و شکنجه کودکان توسط اسراییل محکوم است
  • حمید دباشی، استاد دانشگاه کلمبیا: اعراب، ایرانیان، مسلمانان، مردم آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین موجودیت واقعی برای فیلسوفان اروپایی ندارند/ نگاهی به فیلسوف برجسته‌ی اروپایی یورگن ‌هابرماس بیندازید که از کشتار فلسطینیان توسط اسرائیل حمایت کرد
  • شکنجه اسیران فلسطینی به دست اشغالگران
  • صهیونیست‌ها ۳ هزار فلسطینی را از غزه ربودند
  • درخواست دانشجویان از مجلس درباره اصلاح ایرادات یک طرح
  • صهیونیست‌ها نیروهای هلال احمر غزه را شکنجه کردند
  • روایت کودک فلسطینی از شکنجه‌های صهیونیست‌ها
  • تعرفه خدمات فورواردری افزایش یافت
  • اوضاع ناگوار اسیران شکنجه شده فلسطینی