Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@23:09:07 GMT

۱۷ کامیون زینک دولتی در راه تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۲۹۳۰

۱۷ کامیون زینک دولتی در راه تهران

رئیس تعاونی لیتوگرافان ایران از خریداری ۱۷ کامیون زینک با ارز دولتی خبر داد و گفت: این زینک‌ها به‌زودی توزیع و مشکل بازار را حل خواهد کرد. ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۱ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

غلامرضا شجاع، مدیر عامل شرکت تعاونی لیتوگرافان ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از حل شدن مشکل زینک در آینده نزدیک خبر داد و گفت: همانگونه که در دیدار نوروزی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده کرده بودیم که تا پایان اردیبهشت و حداکثر اواسط خردادماه مشکل زینک حل خواهد شد، امروز خبر خوشی برای تمامی اهالی صنعت چاپ و نشر و مطبوعات دارم و آن اینکه تا آخر هفته آینده پنج کانتینر زینک به تهران خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این پنج کانتینر شامل انواع و اقسام زینک‌‌های تخصصی برای مطبوعات ناشران و غیره است که با ارز دولتی خریداری شده و تا آخر هفته آینده به تهران می‌رسد، علاوه بر آن دو کانتینر نیز تا سه تا پنج روز دیگر به گمرک بندرعباس رسیده و پس از ترخیص از گمرک به تهران ارسال خواهد شد.

شجاع تصریح کرد: علاوه بر زینک های تعاونی که همگی طبق تصمیم کارگروه ارشاد توزیع خواهد شد، 10 کانتینر نیز توسط شرکت نگارگستر آمون خریداری شده است که پیش از این در نامه به وزارت ارشاد اعلام کرده بود که این کانتینرها در اختیار شرکت تعاونی لیتوگرافان ایران قرار گیرد، و کتباً مجددا نامه ارسال می‌کنند؛ پس امیدواریم با موافقت کارگروه ارشاد ما این 10 کانتینر را خریداری کرده و در مجموع 17 کانتینر زینک را در اختیار و تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دهیم و توزیع شود .

وی اقزود: این زینک ها زیر نظر کارگروه زینک که در زیر مجموعه کارگروه کاغذ فعالیت می کند و اداره کل چاپ و نمایندگان معاونت مطبوعاتی و فرهنگی و نماینده سازمان حمایت و نماینده تعاونی لیتوگرافان نیز در آن حضور دارند، توزیع خواهد شد. البته کارگروه زینک به دفتر امور چاپ وزارت ارشاد با مدیریت‌های مهرزاد دانش سپرده شده است.

شجاع درباره قیمت‌گذاری این زینک ها نیز گفت: قیمت‌گذاری 10 روز طول می‌کشد و توزیع با ارتقاء سامانه توزیع کاغذ که زینک را نیز در زیرمجموعه خود دارد امیدواریم این 41 نوع زینک از طریق سامانه به خوبی توضیح شود ارزش این زینک ها حدوداً یک میلیون و 700 هزار یورو است‌.

نخستین محموله زینک دولتی وارد کشور شد/ تشریح جزئیات توزیع5 شرکت مجاز به واردات 9 میلیون و 200 هزار دلار زینک شدند

 

مدیر عامل تعاونی لیتوگرافان ایران تصریح کرد:علاوه بر اقداماتی که برای خرید زینک با ارز دولتی انجام داده ایم از آنجایی که برخی چاپخانه ها فعالیتی غیر از چاپ کتاب و مطبوعات دارند، ما توانستیم 100 هزار متر مربع زینک نیز با ارز نیمایی برای مصرف اعضای خودمان لیتوگرافان و چاپخانه هایی که لیتوگرافی دارند خریداری کنیم این زینک ها برای مصرف لیتوگرافان و چاپخانه‌هایی که در چاپ غیر از چاپ کتاب و مطبوعات فعال هستند مانند جعبه‌های دارویی و غذایی و ... اختصاص داده خواهد شدو اولویت نیز با اعضای شرکت تعاونی است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با توزیع این زینک ها در بازار مشکل کمبود زینک و قیمت بالای آن مرتفع شده و التهاب بازار برطرف شود پیش بینی ما برای قیمت زینک نیمایی حدود 20 تا 21 هزار تومان است.

انتهای پیام/

R1013198/P/S4,35/CT1 واژه های کاربردی مرتبط صنعت چاپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت چاپ صنعت چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۲۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند زن و شوهری توزیع شیشه و هروئین در جنوب تهران

سرهنگ حسین باباپور در تشریح جزییات این خبر گفت: به دنبال ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فروش و توزیع مواد مخدر در جنوب شهر تهران پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ رسیدگی به موضوع را دردستورکار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: پس از چندین روز تحقیقات فنی مشخص شد این زوج جوان سابقه‌دار به تازگی با مراجعه به مرز‌های شرقی کشور مقادیر قابل توجهی موادمخدر را تهیه کرده و قصد دارند از طریق محور‌های مواصلاتی آن را به پایتخت منتقل و توزیع کنند.

باباپور ادامه داد: به دنبال این موضوع با رصد دقیق فعالیت مجرمانه متهمان و شناسایی مسیر حرکتشان در یکی از شهر‌های استان کرمان، ماموران برای دستگیری آنان وارد عمل شدند. در نهایت نیز با تجمیع اطلاعات به‌دست آمده موضوع به مقام قضائی منعکس و دستور بازداشت متهمان صادر شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ افزود: در نهایت ماموران پس از چندین شبانه روز رصد و پایش دقیق، بامداد روز گذشته موفق شدند در یک عملیات غافلگیرانه متهمان را قبل از ورود به پایتخت دستگیر و در بازرسی از آنان ۱۴ کیلو و ۷۰۰ گرم شیشه و سه کیلوگرم هروئین را کشف و ضبط کنند.

وی با بیان اینکه متهمان دستگیر شده زوجی جوان بودند که به شکل خانوادگی اقدام به تشکیل باند و توزیع موادمخدر کرده بودند، گفت: این افراد درجریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کردند. همچنین برای آنان پرونده‌ای تشکیل شد و هر دو متهم برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. 

منبع: ایسنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها
  • توزیع شش تن گوشت منجمد در آبادان
  • انهدام باند توزیع شیشه و هروئین در جنوب تهران
  • ۳۰ هکتار از راضی ملی و دولتی در فروردین رفع تصرف شد
  • رضایت شهروندان از خدمات شهرداری تهرانی در روز عید فطر
  • انهدام باند زن و شوهری توزیع شیشه و هروئین در جنوب تهران
  • ◄ گرانی خدمات دولتی برای رانندگان کامیون؛ گمرک هم هزینه ایکس ری را افزایش داد