Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:30:57 GMT

یونیسف: 7300 کودک یمنی در جنگ کشته شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۲۹۵۳

یونیسف: 7300 کودک یمنی در جنگ کشته شدند

تهران – ایرنا – صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز چهارشنبه اعلام کرد که از آغاز جنگ یمن در سال 2014 تاکنون هفت هزار و 300 کودک کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، «هنریتا فور» مدیر یونیسف در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد که در خصوص یمن برگزار شد، گفت: جنگ همچنان در 30 منطقه یمن که حدود 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 میلیون کودک زندگی می کنند ادامه دارد.
وی افزود: از آغاز جنگ در یمن تاکنون بر اساس اطلاعات موثق هفت هزار و 300 کودک کشته شدند که بدون شک آمار بالایی است.
مدیر یونیسف گفت: هر روز یک کودک در جنگ کشته یا زخمی می شود و هر 10 دقیقه نیز یک کودک به دلایلی که می توان از آن جلوگیری کرد از جمله سوء تغذیه می میرد.
فور اضافه کرد: در حالی که استان الحدیده شاهد آرامش نسبی است، خشونت در عبس، حجه، تعز، الدالی و مناطق دیگر یمن بیشتر شده و بیمارستان ها، درمانگاه ها و شبکه آبرسانی کاملا تخریب شده است.
وی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا یک صدا از کودکان یمنی حمایت کنند. این مقام یونیسف همچنین از طرف های درگیر در یمن خواست تا راه را برای ارسال فوری کمک های بشر دوستانه به مناطق پر تنش باز کنند و با برقراری آتش بس امکان واکسیناسیون کودکان را فراهم کنند.
مدیر یونیسف در پایان خطاب به اعضای شورای امنیت گفت: 15 میلیون کودک یمنی از شما می خواهند تا زندگیشان را نجات دهید و از شما درخواست کمک دارند.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
دراثر این تجاوز تاکنون بیش از 100 هزار یمنی از جمله 85 هزار کودک جان خود را از دست داده اند که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ تحمیلی از سوی این ائتلاف جان باخته اند.
شبک**9365**1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي يمن يونيسف سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۲۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها

کاترین راسل، مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفت که بیش از ۱۳۸۰۰ کودک در نوار غزه از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر تاکنون به شهادت رسیده اند.

براساس گزارش القدس العربی، راسل طی یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک، طبق بیانیه سازمانش افزود: هزاران نفر (به بیماری) مبتلا شده‌اند و هزاران نفر در آستانه قحطی هستند.

نهاد زنان سازمان ملل برای برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا به شهادت می‌رسد. این بیانیه می‌افزاید که از آغاز جنگ تاکنون بیش از ۱۰ هزار زن در غزه کشته شده اند و ۶ هزار نفر از آنها ۱۹ هزار کودک یتیم بر جای گذاشته‌اند.

تس اینگرام، سخنگوی یونیسف که اخیراً از غزه بازدید کرده است، روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت که آنچه او را متعجب کرده تعداد کودکان زخمی است که دیده است. او در این خصوص افزود که این کودکان را نه فقط در بیمارستان‌ها، بلکه در خیابان‌ها، در پناهگاه‌های موقت آنها و مکان‌هایی که زندگی می‌کنند، دیده است.

در همین راستا پیش از این می جولان، نماینده زن کنست رژیم صهیونیستی گفت: هر کودک فلسطینی هشتاد سال دیگر به نوه های خود خواهد گفت که یهودیان با ما چه کردند. من شخصا به کشتن نوزادان و ویرانی غزه افتخار می‌کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بیش از 14 هزار کودک فلسطینی در غزه شهید شدند
  • سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد
  • شوآف ممنوع، خودتان باشید
  • شهادت نزدیک به ۱۴ هزار کودک به دست صهیونیست‌ها
  • یونیسف : از آغاز جنگ تاکنون حدود ۱۴۰۰۰ کودک در غزه جان باخته‌اند
  • آمار هولناک کودکان شهید در غزه اعلام شد
  • یونیسف: ۱۴ هزار کودک فلسطینی کشته شدند
  • کشته شدن ۱۴۰۰۰ کودک در غزه از آغاز جنگ تا کنون!
  • ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟
  • یونیسف:اجساد متلاشی شده کودکان غزه دلیلی بر توحش اسرائیل است