Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه عراق با وزیر مشاور عربستان در امور خارجه درباره ثبات و امنیت منطقه به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت. آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، محمد علی الحکیم، وزیر امور خارجه عراق طی تماس تلفنی با عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه درباره ثبات و امنیت منطقه به تبادل نظر پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه همچنین آمده است: محمدعلی الحکیم و عادل الجبیر پیرامون روابط دوجانبه و تحولات خاورمیانه و بین‌المللی گفت‌وگو و بر لزوم حفظ امنیت و ثبات منطقه تأکید کردند.
در این تماس تلفنی، درباره «اقدام خرابکارانه علیه دو نفت‌کش عربستان سعودی در سواحل امارات» نیز گفت‌وگو شده است.
افزایش تنش بین ایران و آمریکا از دیگر محورهای این تماس تلفنی بوده است. دولت عراق اعلام کرده است که این کشور بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران نخواهد بود. بغداد می کوشد روابط خود با کشورهای دیگر منطقه خلیج ازجمله عربستان را بهبود بخشد.
دیدار نخست‌وزیر عراق با اردوغان
همچنین رئیس‌جمهوری ترکیه از نخست‌وزیر عراق در کاخ بش‌تپه آنکارا به‌ صورت رسمی استقبال کرد.
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه طی مراسمی عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق را که جهت دیدار با مقامات ترکیه‌ای وارد آنکارا شده است، در کاخ بش‌تپه مورد استقبال رسمی قرار داد.
پس از اجرای سرود ملی دو کشور، نخست‌وزیر عراق از جایگاه تشریفات سان دید. سپس هیأت‌های طرفین به یکدیگر معرفی شدند.
دیدار دوجانبه عبدالمهدی و اردوغان پس از گرفتن عکس یادگاری بدون حضور خبرنگاران آغاز شد. آنها پس از این دیدار نشست خبری مشترک برگزار کردند.
اردوغان پس از دیدار با عبدالمهدی خطاب به خبرنگاران گفت: در این دیدار بر اهمیت بهره‌برداری مجدد خط لوله انتقال نفت کرکوک-جیحان که توسط داعش تخریب شد، در آینده نزدیک تأکید کردیم.
اردوغان در ادامه همچنین اظهار کرد: بر اولویت بازسازی و توسعه مناطقی که توسط داعش آسیب دیده است و تأسیس یک گذرگاه تجاری به جنوب عراق تأکید کردیم.
رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: بر ضرورت همکاری نظامی و اعتماد میان ترکیه و عراق تأکید شد.
همچنین نخست‌وزیر عراق نیز در این نشست خبری تأکید کرد: با هرگونه استفاده از خاک کشورمان با هدف ایجاد مشکل امنیتی برای ترکیه مخالف هستیم.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر خارجه عراق عادل الجبیر اردوغان نخست وزیر عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۳۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و ترکیه برضرورت آتش‌بس در غزه تاکید کردند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در تماس تلفنی هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، آخرین تحولات منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این تماس همچنین تحولات غزه و ضرورت آتش بس فوری مورد تأکید وزرای خارجه دو کشور قرار گرفت.

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اظهارات تحریک کننده مقامات رژیم اسرائیل در منطقه، بر اهمیت تلاش جمعی برای پایان دادن به جنگ در غزه و بحران در منطقه تأکید نمود.

دیگر خبرها

  • السودانی:لزوم توقف فوری جنگ غزه/ اردوغان دوشنبه در عراق است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه اردن با امیرعبداللهیان درباره تحولات منطقه
  • بررسی تحولات منطقه در گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و فیدان
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه در مورد آخرین تحولات منطقه
  • وزرای خارجه ایران و ترکیه برضرورت آتش‌بس در غزه تاکید کردند
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره اقدامات تحریک آمیز اسرائیل
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره تحولات اخیر منطقه
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ژاپنی