Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:02:05 GMT

ترامپ با بهانه امنیت سایبری جنگ دیگری را با چین آغاز کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۳۱۶۱

ترامپ با بهانه امنیت سایبری جنگ دیگری را با چین آغاز کرد

نیویورک- ایرنا- سخنگوی کاخ سفید از صدور فرمان اجرایی رئیس جمهوری آمریکا برای ممنوعیت تجارت تجهیزات مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد.

سارا هاکابی سندرز روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای مطبوعاتی افزود: رئیس جمهوری ترامچ امروز فرمان اجرایی را امضا کرد که عنوان آن 'امنیت شبکه های عرضه کننده خدمات و تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات' است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد به عنوان بخشی از تعهد ترامپ به حفاظت از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات و خدمات مردم ما این اقدام انجام شده است.
سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: رئیس جمهوری روشن کرده است که هر کاری را برای ایمنی و رفاه مردم آمریکا انجام می دهند و آمریکا را در مقابل خصومت های خارجی محافظت می کند که فعالانه و فزاینده از آسیب پذیری های زیر ساخت های فناوری ارتباطی و اطلاعاتی و خدمات در آمریکا بهره برداری می کنند.
سارا سندرز اظهار کرد: این دستور اجرایی برای اعلام شرایط اضطراری ملی به تهدیدها علیه فناوری ارتباطات و اطلاعات و خدمات در آمریکا توجه دارد و به وزارت تجارت اختیار می دهد که تجارت هر آنچه را که یک خطر غیرقابل قبول برای امنیت ملی ایالات متحده یا امنیت و ایمنی شهروندان آمریکا ایجاد می کند را ممنوع کند.
در دستور اجرایی ترامپ آمده است: من دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، توجه دارم که دشمنان خارجی به طور فزاینده ای از آسیب پذیری های فناوری اطلاعات و ارتباطات و خدمات بهره برداری می کنند.
وی افزود: آنها حجم اطلاعات مهمی را ذخیره و انتقال می دهند، اقتصاد دیجیتالی را تسهیل و حمایت و از زیرساخت ها و خدمات اضطراری حیاتی برای انجام اقدامات مخرب در زمینه سایبری از جمله جاسوسی اقتصادی و صنعتی علیه ایالات متحده و مردم آن استفاده می کنند.
خبر در حال تکمیل است
اروپام*1429

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ترامپ امنيت سايبري چين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۳۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات

شهریار سرداری گفت: هفت پروژه شامل راه‌اندازی سایت‌های ارتباطی جدید و ارتقای سایت‌های موجود در یک ماه گذشته از امسال در نقاط مختلف روستایی استان تکمیل شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل افزود: پیش‌تر مجوز احداث و ارتقای ۳۵۹ سایت ارتباطی در نقاط مختلف استان اردبیل از سوی وزارتخانه به اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ شده بود که بر اساس آن تاکنون ۱۴۲ سایت با فناوری نسل چهارم (۴ G) راه‌اندازی شده و در مجموع ۲۹۰ روستای استان را زیر پوشش اینترنت پرسرعت قرار داده است.

او همچنین بر ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه جی‌نف (GNAF) از سوی اداره‌کل پست و همکاری بیشتر شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: اجرای این پروژه با عنوان کامل «پایگاه اطلاعات نشانی‌های مکان‌محور» از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند جهش بزرگی در نحوه خدمات‌رسانی و هوشمندسازی دولت ایجاد کند.

سرداری در ادامه با اشاره به حذف دکل ارتباطی که پیش‌تر در نزدیکی پل بسیج اردبیل قرار داشت، اظهار کرد: این اقدام نیز به دلیل عملیات عمرانی در آن محدوده انجام شده است که تلاش می‌شود با شناسایی مکان مناسب دیگر و جایگزینی آن، خدمات ارتباطی و پوشش مناسب اینترنتی برای ساکنان محل فراهم شود.

او تصریح کرد: برای پایداری شبکه ارتباطی استان اقدام‌های لازم به منظور تامین سوخت مخزن‌های ایستگاه‌های ارتباطات زیرساخت و مخابرات منطقه اردبیل انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل همچنین گفت: برقراری امنیت دستگاه‌های تابعه و جلوگیری از هر گونه نفوذ امنیتی به زیرساخت‌های فیزیکی، شبکه‌های داخلی و اینترنتی باید بیش از هر زمان دیگری مورد توجه باشد و در همین راستا ارایه آموزش‌ها و آگاهی‌های لازم به همه کارکنان در این زمینه ضروری است.



 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری سایبری دارند
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات