Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – وزير خارجه فلسطين روز چهارشنبه اعلام کرد که شکايت عليه آمريکا درخصوص انتقال سفارت اين کشور به قدس را تسليم دادگاه بين‌المللي کيفري در لاهه هلند کرده است.

به گزارش شبکه خبري اسکاي نيوز، رياض المالکي گفت: ارائه شکايت در ادامه اقدام سال گذشته فلسطين براي طرح دعوي عليه آمريکا در دادگاه لاهه صورت گرفت؛ به طوري که سقف زماني براي ارائه شکايت به دادگاه لاهه براي فلسطين تا 15 مي 2019 اعلام شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فلسطين در شکايت خود به معاهده مناسبات بين المللي وين استناد کرده است. اين معاهده تعيين کرده که سفارت کشورها بايد در منطقه اي در حاکميت رسمي دولت ميزبان باشد.
المالکي با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته براي ازبين بردن هويت ملي و حقوق مشروع فلسطيني ها گفت: پايداري و ايستادگي مردم فلسطين و اصرار بر مقابله با اقداماتي که تلاش مي کند تا حقوق آن ها را از بين ببرد، براي احقاق حقوق مردم فلسطين مؤثر خواهد بود و حقيقت جديدي را براي دفاع از حقوق آن ها به وجود خواهد آورد.
وزير خارجه فلسطين پيش تر نيز با اشاره به طرح ضدفلسطيني موسوم به `معامله قرن` آمريکا، تاکيد کرد که واشنگتن به دنبال وادار کردن فلسطيني ها به تسليم در برابر رژيم صهيونيستي و نه برقراري توافق صلح ميان آن هاست.
دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا از آذرماه 96 شهر قدس را به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي معرفي و دستور انتقال سفارت کشورش از تل آويو به قدس اشغالي را صادر کرد.
صهيونيست ها سالها است که براي قدس طرح هاي درازمدتي در دست اجرا دارند؛ مهمترين طرح آنها در اين راستا، ايجاد قدس بزرگ است.
شبک**9365**1392
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد

به گزارش همشهری آنلاین، کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضائی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجددا تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچگونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به مقامات آرژانتینی توصیه نمود که از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

کد خبر 847044 برچسب‌ها ناصر کنعانی وزارت امور خارجه آرژانتین خبر ویژه

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد
  • آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • احتمال صدور حکم بازداشت مقامات تل آویو در دادگاه کیفری بین‌المللی
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو