Web Analytics Made Easy - Statcounter

تورج بنیادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: برای اولین بار در استان و با هدف صرفه جویی در مصرف آب، در سال زراعی جاری 41 هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت گلرنگ رفته است.

وی گفت: از این میزان اراضی کشاورزی تا کنون 10 هکتار به صورت کشت انتظاری در اسفند ماه سال گذشته در اراضی کشاورزی استان کشت شده که در حال حاضر از وضعیت سبز مطلوبی برخوردار می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اظهار کرد: همچنین 30 هکتار از مزارع کشاورزی بصورت کشت بهاره به زیر کشت محصول گلرنگ خواهد رفت.

بنیادی عنوان کرد: از این میزان اراضی کشاورزی اختصاص یافته به کشت گلرنگ، یک هکتار برای تولید بذر به صورت کشت پاییزه در شهرستان آبیک از توابع این استان با هدف تولید بذر کشت شد.

به گفته ی این مقام مسئول پیش بینی می شود از 41 هکتار سطح زیر کشت حدود 40 تن گلرنگ برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به مزایای کشت گلرنگ در مزارع کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: حاصلخیز شدن خاکهای زراعی پس از برداشت محصول، خرید تضمینی توسط دولت، چند منظوره بودن مصارف گیاه گلرنگ، هزینه های پایین تولید، نیاز آبی کم و مقاومت به تنش های محیطی و خشکی از مهمترین مزایای کشت این محصول است.

بنیادی اضافه کرد: دانه گلرنگ دارای 25 تا 45 درصد روغن، 12 تا 24 درصد پروتئین، 35 الی 60 درصد پوسته و کنجاله و حدود 23 درصد پروتئین موجود در کنجاله و 35 درصد فیبر است که به عنوان مکمل پروتئینی در صنایع دامپروری برای تغذیه دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین گل این گیاه در صنایع دارو سازی و رنگرزی کاربرد دارد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۳۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا افلاطونی، رئیس سازمان امور اراضی کشور در چهل و هشتمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی بیان کرد: هرگونه الحاق زمین به طرح هادی روستایی مستلزم دریافت مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها است.

وی افزود: دفاتر مختلف سازمان باید نشست‌هایی با بخش‌های متناظر خود در مدیریت‌های امور اراضی استان برگزار و بر فعالیت آنان نظارت کنند و ایرادهای کار رفع شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: نظارت بر طرح‌های معاف از عوارض مانند گلخانه‌ها با دقت و حساسیت زیاد انجام شود تا انحراف از طرح‌ها صورت نگیرد.

وی افزود: تخصیص اراضی کشاورزی درجه یک و دو برای هر فعالیتی جز کشاورزی ممنوع است و همه استان‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند.

افلاطونی اعلام کرد: هماهنگی‌ها انجام شده است تا برای ۳۴ شهرستان حساس در کشور نیز فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی منصوب شود تا بتوانیم با تغییر کاربری‌های غیرمجاز برخورد کنیم.

کد خبر 6086844

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • رفع تداخلات ارضی از ۶۸ درصد زمین‌های کشاورزی