Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.   اعلام جزئیات آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در سال ۹۸
طبق اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی مهلت مجدد ثبت نام و ویرایش اطلاعات آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ وزارت بهداشت از روز سه شنبه ۷ خرداد فعال خواهد شد و داوطلبانی که از ۲۶ فروردین ماه ۹۸ تا ساعت ۱۰ صبح ۳۱ فروردین ماه موفق به انجام ثبت نام برای این آزمون نشده اند در زمان تعیین شده با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور می‌توانند نسبت به ثبت نام یا ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جزییات ثبت‌نام دوره‌های کاردانی نظام جدید فنی و حرفه‌ای اعلام شد
ثبت‌نام و انتخاب رشته در آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی سال ۱۳۹۸ از روز یکشنبه ۱۹ خرداد ماه آغاز می‌شود و تا ۲۶ خرداد ماه ادامه دارد؛ لذا کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام، به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و شرکت در آزمون مذکور اقدام کنند.

بیش از ۹ هزار نفر در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه‌ها ثبت‌نام کردند
حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تا ۲۳ اردیبهشت ماه برای شرکت در دوره‌های پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهرماه سال ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تعداد ۹ هزار و ۸۵ نفر ثبت نام کرده اند.  
آمار نهایی آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۹۸ اعلام شد
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور درباره آمار نهایی آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۸ بیان کرد: با در نظر گرفتن زمان تمدید شده، مهلت ثبت‌نام و انتخاب رشته این دوره از آزمون روز شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه پایان پذیرفت و براساس آمار نهایی تعداد ۸۵ هزار و ۵۴۷ داوطلب برای این آزمون ثبت نام کردند.

ثبت‌نام دوره دکتری شعبه امارات دانشگاه پیام نور تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد
امیرحسین بهروز مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور از آغاز ثبت نام نوبت هفتم پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی شعبه بین الملل دانشگاه پیام نور در امارات خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند جهت ثبت نام برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از ۲۳ اردیبهشت ماه لغایت ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

مهلت ثبت‌نام آزمون دکتری پزشکی ۹۸ به پایان رسید
با توجه به تغییر زمان آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری پژوهشی رشته‌های علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی سال ۹۸، روز‌های ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه از سوی مرکز سنجش پزشکی به عنوان مهلت ویرایش و ثبت نام مجدد در نظر گرفته شده بود.

دکترای مهندسی پزشکی با گرایش «رباتیک پزشکی» در دانشگاه آزاد راه‌اندازی می‌شود
محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ایجاد رشته مهندسی پزشکی گرایش رباتیک پزشکی مقطع دکتری تخصصی (PhD) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، گفت: این رشته به صورت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی تهران از سوی وزارت بهداشت ارائه می‌شود.     نمایندگان مجلس برای تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری به رییس جمهور نامه نوشتند
هدایت‌الله خادمی عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگارش نامه‌ای به رییس جمهور برای تغییر زمان برگزاری کنکور سراسری گفت: با توجه به وقوع سیل و درگیر شدن خانواده‌ها و به ویژه دانش آموزان با این اتفاق ناگوار از رییس جمهور تقاضا داریم دستور دهد تمهیداتی اندیشیده شود تا زمان برگزاری کنکور به تعویق انداخته و شرایط برای رقابت عادلانه میان متقاضیان کنکور فراهم شود.

دانشگاه‌ها موظف به پرداخت حقوق تمامی اساتید هستند
منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه این وزارت هیچ استادی را با نام «حق‌التدریس» به خدمت نگرفته است، گفت: برخی از اساتید در دانشگاه‌ها ۳ تا ۴ ساعت در روز مشغول تدریس هستند، اما چنین افرادی قرارداد حق‌التدریسی ندارند، چرا که ما چنین عنوانی در را نداریم. دانشگاه‌ها موظف هستند حقوق اساتید را به موقع پرداخت کنند، به خصوص اساتیدی که به صورت دائم با آن‌ها همکاری ندارند و باید تمامی حقوق آن‌ها پرداخت شود.

بازنگری و ابلاغ آیین‌نامه نشریات علمی کشور
منصور غلامی وزیر علوم گفت: آئین‌نامه نشریات علمی با هدف گزارش اختیارات دانشگاه‌ها و مراکز پژوهش و فناوری، انجمن‌های علمی و همچنین تقویت ناشران معتبر کشور و در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبنی بر تمرکززدایی بازنگری و ابلاغ شد.
دانشگاه‌ها باید به اجرای قانون مقابله با تقلب توجه کنند
حسین سیمایی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید به قانون مقابله با تقلب توجه کنند، گفت: از جمله مجازات‌های درنظر گرفته شده برای متقلبان، مجازات نقدی، زندان و تعطیلی پایگاه الکترونیکی است.

۴۰درصد از سود حاصل از خدمات آزمایشگاهی به اعضای هیأت علمی و کارکنان تعلق می‌گیرد
بابک نگاهداری سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به منظور بهره مندی هر چه بیشتر اساتید، کارکنان و کارشناسان آزمایشگاه‌ها از سود حاصل از ارائه خدمات آزمایشگاهی، مقرر شد ۴۰ درصد از سود حاصل از ارائه هر خدمت آزمایشگاهی به عضو هیأت علمی، کارکنان یا کارشناسانی که آن خدمت را ارائه داده اند، تعلق گیرد.

دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با همکاری معاونت علمی و فناوری مراکز نوآوری راه‌اندازی می‌کند
ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای را در راستای تجاری سازی و رونق تولید با معاونت علمی فناوری امضاء کردیم که طبق آن قرار است ۱۶ مرکز نوآوری را در دانشکده‌های سراسر کشور خود راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: مطابق این تفاهم نامه فراهم سازی جایگاه و مکانی برای ایجاد مراکز نوآوری برعهده دانشگاه فنی و حرفه‌ای و فراهم سازی تجهیزات این مراکز برعهده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت تعویق زمان کنکور آیین نامه نشریات علمی تقلب علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۳۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز؛ آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری

علیرضا کریمیان، مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با بیان اینکه تاکنون بیشاز ۷۲۰ هزار داوطلب، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده اند، اظهار کرد: کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون، روز گذشته ۲ اردیبهشت روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و داوطلبان تا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت مهلت دارند نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند.

وی افزود: داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کدملی/ شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند. داوطلبانی که در ۲ گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی) به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی متقاضی شده‌اند دارای ۲ کارت هستند.

کریمیان در مورد آزمون پذیرش دانشجو- معلم سال ۱۴۰۳، گفت: برای داوطلبانی که برای پذیرش در آزمون پذیرش دانشجو- معلم اعلام علاقه مندی کرده‌اند نیز در گروه آزمایشی مربوطه منحصراً یک کارت ورود به جلسه منتشر شده است. این دسته از داوطلبان باید علاوه بر پاسخگویی به دفترچه‌های سؤالات آزمون اختصاصی مربوط به گروه آزمایشی انتخابی، به دفترچه سوالات اختصاصی آزمون پذیرش دانشجو- معلم نیز پاسخ دهند.

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه داوطلبان باید طبق تاریخ و آدرس تعیین شده روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند، افزود: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است. فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد.

کریمیان با اشاره به جزئیات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، گفت: در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

وی بیان کرد: گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

کریمیان اعلام کرد: آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پایان به داوطلبان توصیه کرد به منظور کسب اطلاعات بیشتر اطلاعیه اعلام زمان برگزاری، نحوه دریافت کارت و محل رفع‌نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از ۷۴ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس
  • شرکت بیش از ۲۶ هزار داوطلب کردستانی در کنکور سراسری
  • ۱۴ هزار و ۴۷۹ داوطلب ایلامی در کنکور سراسری شرکت می‌کنند
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • امروز، چهارشنبه آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • امروز؛ آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری
  • آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌ها
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • ۳۲۷ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ / پیشتازی ۲۶ درصدی داوطلبان زن در نوبت اول