Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@18:10:42 GMT

جابجايي روستاهاي سيل زده خوطستان امکان پذير نيست

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۳۳۹۸

جابجايي روستاهاي سيل زده خوطستان امکان پذير نيست

خبرگزاري آريا - اهواز _ ايرنا _ رييس بنياد مسکن انقلاب اسلامي خطاب به اعضاي قرارگاه بازسازي و نوسازي مناطق سيل زده خوزستان گفت: جابجايي روستاهاي سيل زده خوزستان امکان پذير نيست لذا نبايد بر جابجايي برخي روستاها در مناطق سيل زده پافشاري کرد.

به گزارش ايرنا عليرضا تابش شامگاه چهارشنبه در سومين نشست قرارگاه بازسازي و نوسازي مناطق سيل زده خوزستان در استانداري اظهار داشت: به طور کلي با جابجايي روستاها مخالفيم چرا که براساس مقررات و در نظر گرفتن پيامدهاي اجتماعي و سياسي اين کار امکان پذير نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رييس بنياد مسکن انقلاب اسلامي در ادامه بر روش ايمن سازي منازل و اجراي طرح هاي ايمن سازي تاکيد کرد و گفت: سازمان آب و برق خوزستان فرمول اين طرح ها و چگونگي اجراي آن ها را در دست دارد.
وي يادآور شد: بسياري از مقررات ملي ساختمان سازي تا قبل از زلزله بم به صورت توصيه اي بود ولي پس از زلزله بم خيلي از مقررات را الزامي کردند و بار سنگيني بر دوش ساختمان سازي گذاشتند که از آن نتيجه اي هم نگرفتند لذا با قوانين توصيه اي مي‌توان روستاها را ايمن سازي کرد و آمادگي داريم که اين کار را انجام دهيم و ساختمان ها را با مشخصات لازم بسازيم.
تابش اولويت بازسازي را در حوزه واحدهاي تعميري عنوان کرد و گفت: به استناد قانون براي تعميير هيچگونه مشکلي نداريم و مي توانيم هر خانه اي که نياز به تعمير دارد را در محل خودش بازسازي و تعمير کنيم.
وي افزود: براي تعميير منازل آسيب ديده از سيل نياز به هيچ گونه پروانه جديد نيست و از مردم نيز عوارضي دريافت نمي شود.
رييس بنياد مسکن انقلاب اسلامي ادامه داد: براي هر واحد مسکوني يا تجاري روستايي يا شهري که آب وارد آن شده است براي تعميرات 150 ميليون ريال وام و 50 ميليون ريال کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است که اگر اين مبالغ داده شوند و نظارت نيز صورت گيرد کار با سرعت پيش مي رود.
تابش با بيان اين که 11 هزار و 229 واحد در خوزستان نيازمند تعميير هستند خاطرنشان کرد: در مصوبه اخير در مرحله اول اعتبار هفت هزار واحد تامين شده است و کار بازسازي آنها نيز آغاز شده است.
عمليات اجرايي بازسازي واحدها مسکوني تخريبي در سيلاب خوزستان روز چهارشنبه به صورت نمادين در بخش شعيبيه شهرستان شوشتر و با حضور رييس بنياد مسکن انقلاب اسلامي آغاز شد.
اوايل فروردين امسال به دليل طغيان رودخانه هاي دز، کارون و کرخه سيلاب در مناطق حاشيه اي اين رودخانه ها جاري شد.
بر اساس گزارش هلال احمر خوزستان 21 شهرستان خوزستان در فروردين امسال دچار سيلاب و آبگرفتگي شدند و در جريان اين سيلاب به 250 هزار نفر امدادرساني شد.
7164/6064
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۳۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رییس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز سه‌شنبه مجمع انتخاب رئیس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خوزستان با حضور مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در اهواز برگزار شد.

سردار احمد خادم سید الشهدا تنها کاندیدای احراز سمت ریاست هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خوزستان با کسب ۱۴ رأی از مجموع ۱۴ رأی اعضای حاضر در جلسه به مدت چهار سال عهده دار سمت ریاست هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان شد.

کد خبر 6086398

دیگر خبرها

  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • بعد از تصادف، تا رسیدن کارشناس چه باید کرد؟
  • انتخاب رییس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان
  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز