Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز _ ایرنا _ استاندار خوزستان گفت: برای روستاهای حریم رودخانه باید هر چه سریعتر به یک جمع بندی برسیم و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در این خصوص ضمن دادن هشدار زمان تعیین کند.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه شب در سومین نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان اظهار داشت: وضعیت روستاهای واقع در حریم رودخانه ها باید مشخص شود و این موضوع برای تصمیم گیری در قرارگاه مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: براساس قولی که رییس جمهوری دادند و در شامگاه سه شنبه نیز در ضیافت افطاری با مقام معظم رهبری بر آن تاکید شد بنا شد تا پایان سال روند بازسازی منازل آسیب دیده ناشی از سیل تمام شود و سیل زدگان به منازل خود برگردند و ما خود را موظف به اجرای آن می دانیم.
استاندار با تاکید بر این که جلسات قرارگاه بازسازی و نوسازی نباید روند عادی و روزمرگی به خود بگیرند بیان کرد: احتمالا حدود 6 ماه جلسات قرارگاه بازسازی تداوم داشته باشد تا کار به سرانجام برسد لذا ضرورت دارد این جلسات با جدیت دنبال شوند.
وی با بیان این که پیامدها و عواقب سیل همچنان ادامه دارد گفت: دولت خود را موظف می داند که در کنار سیل زدگان باشد.
استاندار خوزستان توضیح داد: ستاد اجرایی فرمان امام بسته هایی تهیه نموده و امیدواریم به سرعت میان سیل زدگان توزیع و به آنها امید تزریق شود.
شریعتی با تاکید بر اهمیت کشاورزی در زندگی ساکنان مناطق سیل زده گفت: زمین های کشاورزی باید به سرعت از آب تخلیه شوند تا برای کشت تابستانه آماده شوند.
وی خطاب به بانک هایی که بناست در بازسازی مشارکت داشته باشند گفت: طی جلسه ای دستورکارهای مربوطه در این زمینه به تصویب برسد و هر بانک هم که در هر منطقه در حال فعالیت است یک نماینده در منطقه مستقر نمایند تا کارها سریع تر انجام شوند.
استاندار خوزستان با اشاره به زمینه شیوع بیماری التور و نزدیکی به فصل پیک وبا توصیه کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی دستگاه های کلرزنی خود را فعال کند و اگر نیاز به اعتبار دارند اعلام شود تا هماهنگی لازم در این خصوص صورت گیرد.
وی اضافه کرد: وضعیت آب در غرب اهواز از این جهت مشکل دارد و لازم است شرکت آب و فاضلاب اهواز در این زمینه مراقبت نماید.
اوایل فروردین امسال به دلیل طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه سیلاب در مناطق حاشیه ای این رودخانه ها جاری شد.
بر اساس گزارش هلال احمر خوزستان 21 شهرستان خوزستان در فروردین امسال دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند و در جریان این سیلاب به 250 هزار نفر امدادرسانی شد.
7164/6064

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 خسارت حريم رودخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۳۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، امیر لاجوردی بعد از ظهر امروز چهارشنبه در دیدار با «علی اکبر حسینی محراب» استاندار خوزستان بیان کرد: در ابتدای شروع به کار دولت انقلابی سیزدهم ۸۵ درصد روستاهای خوزستان زیر پوشش شبکه ارتباطی و اینترنتی بودند که این رقم در حال حاضر به ۹۵ درصد پوشش رسیده است.

وی با تاکید بر لزوم زیر پوشش قرار دادن نقاط کور جاده‌ای افزود: پوشش آن تن‌دهی در استان خوزستان به ویژه برای مسافران راهیان نور و اربعین حسینی بسیار حائز اهمیت است.

لاجوردی با اعلام اینکه در برخی از نقاط کور از نسل ۲ جی استفاده می‌شود که باید به نسل سه و یا چهار ارتقا داده شود، اظهار کرد: ۹۷ درصد معاملات پولی و بانکی کشور بر بستر الکترونیک انجام می‌شود و ایران جزو سه کشور اول دنیا در استفاده از این ظرفیت است.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در حوزه شبکه ثابت نیز عقب ماندگی‌های زیادی وجود دارد و لازمه پیشرفت در این حوزه ایجاد رقابت است.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران و استاندار خوزستان برای اجرای طرح ملی فیبر نوری نهایت همکاری را داشته باشند، اظهار کرد: برای هر اپراتور مدت زمان سه ماهه اجرای تعهد در نظر گرفته شده که در صورت انجام ندادن اپراتور جریمه خواهد شد.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: رئیس جمهور دستور دادند که نحوه اجرای طرح فیبر نوری در استان‌ها به ایشان گزارش داده شود.

لاجوردی اظهار کرد: اجرای این طرح متوسط سرعت اینترنت خانگی را از ۱۰ مگابیت بر ثانیه به هزار مگابیت افزایش می‌دهد.

کد خبر 6088143

دیگر خبرها

  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • راه اندازی قرارگاه شعار سال در خوزستان
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • ضرورت لایروبی رودخانه‌های شهرستان هشترود