Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا امام روانشناس و مشاور اظهار کرد: در جامعه کنونی تعدادی زنان علاوه بر نقش مادری خود، در فعالیت‌های بیرون از منزل نیز نقش خود را ایفا میکنند.

این روانشناس بیان کرد: داشتن فرزند برای زنان شاغل علاوه بر استرس های کاری که در فعالیت‌هایی که بیرون از منزل دارند برایشان استرس زاست بنابراین معمولا درصورت نگهداری کودک برای ساعاتی توسط مادر بزرگ انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه محیط و وراثت دو عامل تعیین کننده در تربیت و رشد کودکان هستند، اضافه کرد: اساس تربیت در سال‌های اولیه تولد، توسط مراقبان اولیه که مادر و پدر هستند، شکل می‌گیرد.

امام افزود: اگر فردی دیگر (مادر بزرگ) قرار است این مسئولیت را برای ساعاتی به عهده گیرد باید والدین از لحاظ احساسی و سبک تربیتی که مد نظرشان است، رفتار‌های فرد مورد نظر اطمینان کامل داشته باشند.

این روانشناس با اشاره به اینکه دو تربیتی شدن کودک از معایب این مسئله است، گفت: وقتی کودک متوجه می شود در خانه هماهنگی وجود ندارد و بچه‌ها بوسیله چند نفر بزرگ می‌شود، به این نتیجه میرسد چیزی به اسم درست و غلط نیست؛ به عنوان مثلا مادر می گوید نمیتوانی بستنی بخوری پدر می گوید بعد از غذا میتوانی بخوری و مادربزرگ می گوید عزیزم بیا الان بخور.

وی افزود: کسانی که به مادر در نگهداری کودک کمک می‌کنند هم بهتر است بدانند بهترین راه تکرار کاری است که مادر با کودک انجام میدهد.

امام اظهار داشت: دخالت تربیتی مادریزرگ و پدربزرگ‌ها از دیگرمعایب نگهداری کودک توسط آنها است؛ چرا که نحوه تربیت مادربزرگ و پدربزرگ‌ها با والدین کودکان متفاوت است و اصول تربیتی زمان آن‌ها کاملا با اصول تربیتی این دوران متفاوت است و این اختلاف تربیتی منجر به لوس شدن کودک می‌شود و در واقع کودک متوجه نخواهد شد که نحوه درست رفتار کدام است.

این روانشناس اضافه کرد: اگر مجبور به سپردن کودک به والدین خود هستید آن‌ها را با اصول تربیتی خود آشنا کرده و از آن‌ها بخواهند این اصول را به خاطر سلامت نوه خود رعایت کنند حتی اگر به این اصول اعتقادی ندارند.

وی بیان کرد: دو سال اول زندگی بیشترین نیاز کودک به مادر است، اگر امکان گرفتن مرخصی برای مادران شاغل در این دوران وجود دارد این کار حتما صورت بگیرد چرا که این مساله در حفظ آرامش و جلوگیری از اضطراب بسیار با اهمیت است و نشان دهنده وابستگی کودک نیست.

امام با تاکید بر اینکه اضطراب جدایی معمولا از ۶ ماهگی آغاز و تا یک سال و نیمی به اوج خود می‌رسد افزود: بعد از این سنین کمرنگ شده و نهایتا تا ۳ سالگی رفع می‌شود.

این روانشناس خاطرنشان کرد: تشبیه جالبی درباره کودکان وجود داردکه کودک مانند اسفنج است، به این معنا که هرچه پیرامونش باشد را جذب می‌کند پس مراقب چیز‌هایی که می‌بینند و یا می‌شنوند باشید و فراموش نکنید پدر ومادر شدن راحت است، اما پدر و مادر خوب ماندن سخت است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: استرس کودک تربیت کودک کودک روانشناس زهرا امام نگهداری نوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۳۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوطلبان کنکور این نکات را جدی بگیرند

نوبت نخست کنکور ۱۴۰۳ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت برگزار می‌شود و داوطلبان باید نکاتی را مدنظر قرار دهند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ نوبت نخست کنکور 1403 در روزهای پنجشنبه و جمعه 6 و 7 اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز دوشنبه 3 اردیبهشت ماه تا روز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای مشاهده و پرینت فعال خواهد شد.

نکات ویژه کنکوری‌ها برای پذیرش در آزمون فرهنگیان

داوطلبان باید طبق تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند، برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

نکاتی که داوطلبان برای شرکت در کنکور باید مدنظر داشته باشند در اینفوگرافیک زیر قابل مشاهده است:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام تبریک روز روانشناس ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری روز مشاور
  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند
  • داوطلبان کنکور این نکات را جدی بگیرند