Web Analytics Made Easy - Statcounter

«برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت «ورمونت» و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز اخیر واشنگتن در خلیج‌فارس علیه ایران، در یک پیام ویدئویی در خصوص تنش‌ها در منطقه هشدار داد.

بنا به گزارش شبکه «سی بی اس نیوز»، سندرز با انتشار یک ویدئوی زنده، هشدار داد که جنگ با ایران «بسیار بدتر ازجنگ عراق» خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سناتور دموکرات که از سیاست‌های جنگ‌طلبانه دولت ترامپ به شدت انتقاد می‌کند در واکنش به خبر اخیر روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» مبنی بر تصمیم دولت ترامپ برای اعزام 120 هزار نظامی آمریکایی به غرب آسیا، در خصوص تقابل با ایران هشدار داد.

با اینحال، « دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور آمریکا، روز گذشته (سه‌شنبه)، طرح پنتاگون برای اعزام 120 هزار نیرو به منطقه را «جعلی» توصیف کرد. 

سندرز در این نوار ویدئویی که در صفحه توییتر وی نیز قرار داده شده است، هشدار داد: «16 سال پیش، آمریکا یکی از بدترین اشتباهات تاریخ کشورمان را با حمله به عراق مرتکب شد».

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهور آمریکا، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید را یکی از حامیان اصلی جنگ توصیف کرد که در تاریخ مدرن آمریکا خواستار «بزرگترین فاجعه سیاست‌ خارجی» شده است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید، اولین فردی بود که خبر اعزام ناوگروه ضربتی آمریکا به خلیج‌فارس را اعلام کرد و در توجیه این اقدام تأکید کرد که واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نیست و این ناوگروه تنها برای مقابله با آنچه که تهدیدات ایران خواند، به منطقه اعزام می‌شود.

سندرز در توصیف بولتون گفت: «هم‌اکنون، بنا بر فاجعه‌ای که او به وقوع آن در عراق کمک کرد، به نظر می‌رسد، جان بولتون خواستار جنگ در ایران است. به نظر من، جنگ با ایران، بارها از جنگ عراق بدتر خواهد بود».

این سناتور آمریکایی تصریح کرد که در تلاش است تا ائتلافی را در کنگره به وجود آورد تا از طریق آن ترامپ را ملزم کند که قبل از هرگونه تقابل نظامی احتمالی با ایران، از کنگره مجوز دریافت کند.

اظهارات تحریک‌آمیز بولتون در روزهای اخیر به قدری شدت داشته است که، نشریه «نشنال اینترست» روز چهارشنبه در گزارشی درباره اختلاف نظر رئیس‌جمهور آمریکا با مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مورد سیاست خارجی، نوشته است که این سیاستمدار جنگ‌طلب در آستانه ترک دولت ترامپ قرار گرفته است.

این نشریه به نقل از یک مقام ارشد سابق دولت آمریکا نوشته است که بولتون در تلاش برای تغییر حکومت در ایران، ونزوئلا و کره شمالی زیاده‌روی کرده و به همین دلیل «شنیده‌ام که ترامپ می‌خواهد او برود.» 

واشنگتن در حالیکه انواع اقدامات تحریک‌آمیز علیه ایران را در هفته‌های اخیر پیش برده است، تأکید دارد که به هیچ عنوان خواهان جنگ با ایران نیست و تنها به دنبال دفاع از منافع خود در مقابل تهدیدات آمریکا است.

اخیراً یک منبع دیپلماتیک آمریکایی اعلام کرد، کاخ سفید شماره تلفنی در اختیار سوئیس (حافظ منافع آمریکا در ایران) قرار داده تا تهران بتواند با واشنگتن تماس بگیرد.


 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکا جنگ با ایران دولت ترامپ دونالد ترامپ کاخ سفید انتخابات ریاست جمهوری ایران کره شمالی واشنگتن برنی سندرز دولت ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۳۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در گفتگو با مقاماتی از اروپا، اوکراین را بخشی از روسیه خواند. این مطلب توسط وال استریت ژورنال گزارش شده است.

به نوشته این نشریه، ترامپ پیش از این بار‌ها از حمایت واشنگتن از کی یف شکایت کرده بود. این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که او در گفتگو با مقامات اروپایی، اوکراین را "اوکراین آنها" و "بخشی از روسیه" خواند.

پیشتر روزنامه گاردین به نقل از فیونا هیل، مدیر سابق امور روسیه در شورای امنیت ملی آمریکا، نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری خود نتوانست با این ایده که اوکراین یک کشور مستقل است کنار بیاید. خاطرنشان شد که رئیس جمهور سابق آمریکا به صراحت گفته است که اوکراین و کریمه باید بخشی از روسیه باشند. دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات آتی، می‌تواند از روز بعد مذاکرات روسیه و اوکراین را آغاز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • سندرز: کمک‌های آمریکا به اسراییل باید مشمول اصلاحیه شود
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند