Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: در راستای ارتقای ضریب سلامت دانش آموزان و ورود افراد با استعداد دارای نیازهای ویژه به ورزش های قهرمانی، دانش آموزان دارای آسیب شنوایی استان استعدادیابی ورزشی می شوند.

خلیل رنجبر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 76 دانش آموز دختر و پسر دارای آسیب شنوایی دردوره های پیش دبستانی وابتدایی در 9 شهرستان استان با تحصیل در 29 مدرسه مستقل و ضمیمیه شهری و روستایی جامعه هدف را در این برنامه تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به برگزاری نخستین مرحله عمومی استعدادیابی دانش آموزان دارای آسیب شنوایی گفت: این برنامه برای تعدادی از دانش آموزان هدف در رشته های دوومیدانی، تیراندازی، کشتی، تکواندو، شنا، فوتسال، تنیس روی میز، بدمینتون و کاراته روز گذشته برگزار شد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: مرحله دوم این طرح تخصصی بوده و پس از شناسایی توانایی ها و استعدادهای هر کدام از دانش آموزان در رشته های مختلف توسط مربیان و کارشناسان، بصورت تخصصی در رشته مورد نظر فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه دانش آموزان داری آسیب شنوایی همواره باید با فعالیت و برنامه ریزی نگاهی رو به جلو داشته و امید خود را از دست ندهند گفت: بی شک با رفع برخی موانع می توان استعدادهای بسیار بالایی را که در میان این افراد نهفته شده و در دیگر افراد وجود ندارد را به شکوفایی رساند.
رنجبر توسعه، گسترش ورزش و ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان دارای آسیب شنوایی و ورود افراد با استعداد به ورزش های قهرمانی ناشنوایان را از جمله اهداف این طرح اعلام کرد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر برنامه های مختلفی از جمله طرح حیاط پویا، ورزش صبحگاهی، پارالمپیاد ورزشی درون مدرسه ای در راستای ارتقای سلامت جسمانی، روانی و شکوفایی استعدادهای بالقوه دانش آموزان در مدارس با نیازهای ویژه استان در حال اجرا است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در سال تحصیلی جاری 192 دانش آموز تلفیقی فراگیر دارای آسیب شنوایی خفیف تا عمیق در کنار همسالان خود و دردوره های متوسطه دوره اول و دوم مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.
در سال تحصیلی جاری هفت هزار و 170 دانش آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.
7348 / 3034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي دانش آموزان آموزش استثنايي ورزشي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۳۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است

علی موحدی از افزایش سرانه ورزش دانش اموزی در دوسال اخیر خبرداد و بیان کرد: با توجه احداث۵۴ زمین مینی فوتبال در مدارس استان و ساخت مجموعه ورزشی دانش آموزی انقلاب وسیعی در ورزش دانش اموزی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: استان بوشهر در ورزش دانش آموزی نیز موفقیت خوبی در رشته دو و میدانی، تنیس روی میز، هندبال و فوتبال و فوتسال صاحب عناوین کشوری شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: کار زیر بنایی در ورزش دانش آموزی آغاز شده است که در این مسیر اداره کل ورزش و جوانان همیار و همراه اداره کل آموزش و پرورش است.

دبیر فدراسیون ورزش دانش آموزی نیز در این مجمع گفت پس از دوران کرونا اولین اعزام تیم ملی والیبال دانش آموزی به مسابقات جهانی صربستان انجام شد.

حمید خلیلی اضافه کرد: بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی فعال است که در رشته‌های که مسیر قهرمانی هموار است این فدراسیون فعالیت خود را آغار کرده است.

وی یاد آور شد: برگزاری کلاس‌های توانمند سازی معلمین ورزش کشور و برگزاری لیگ‌های دانش اموزی از دیدگاه برنامه‌های آتی این فدراسیون در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • تقدیر از دانش آموزان بر‌تر مساباقات قرآنی و ورزشی
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • بسته خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت فارس
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه های ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود