Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- مدير امور منابع آب شهرستان دامغان گفت: رسيدن به حداکثر ظرفيت و سرريزکردن سد تنگه ديباج اين شهرستان هيچ خطري براي اهالي منطقه نخواهد داشت.

مهدي قادري روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا، افزود: سرريز شدن سد سنگي ملاتي تنگه ديباج با ظرفيت 600 هزار متر مکعب جاي نگراني ندارد و رهاسازي آب پشت سد انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: اين سد با ويژگي سنگي ملاتي از زمان هاي قديم و توسط جهاد سازندگي با هدف کنترل سيلاب ايجاد شد که از آب ذخيره شده در اين سد، با توجه به ميزان ظرفيت موجود و مديريت لازم، به منظور کشاورزي و زارعت بهره برداري مي شود .
قادري اظهار داشت: هم اکنون با سر ريز شدن اين سد، کشاورزان و باغداران منطقه در حال استفاده از آب رها شده هستند که مازاد مصرف آن ها با ورود به رودخانه چشمه علي، به سد شهيد شاهچراغي دامغان هدايت مي شود.
وي ادامه داد: در بارش هاي شديد فروردين و ارديبهشت 98 سد تنگه ديباج سهم زيادي در کنترل سيلاب منطقه داشت.
مدير امور منابع آب شهرستان دامغان خاطر نشان کرد: افزايش بند و سدها به منظور مديريت صحيح سيلاب و هدايت آن به بندها و سدهاي موجود مي تواند سبب رونق بخش کشاورزي در منطقه شود.
به گزارش ايرنا، مجموعه سد شهيد شاهچراغي دامغان با ظرفيت 21 ميليون متر مکعب در 10 کيلومتري شمال شهر دامغان و سد تنگه ديباج با ظرفيت بيش از نيم ميليون متر مکعب در نزديکي شهر ديباج قرار دارد.
شهرستان دامغان در فاصله 115 کيلومتري شرق مرکز استان سمنان بيش از 94 هزار نفر جمعيت دارد.
9856/6103
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۳۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  یکی از طرح‌های آبخیزداری که باعث کنترل و هدایت سیلاب‌ها می‌شود احداث بند خاکی است که در حوزه‌های آبخیزداری، کلاته ملا، نعیم آباد ومهماندوست اجرا شده است
جلوگیری از فرسایش خاک، دخیره سازی آب وتقویت سفره‌های زیرزمینی مهمترین اهداف طرح‌های آبخیزداری است
در شهرستان دامغان ۱۰۰ بند خاکی مهار سیلاب در حوزه‌های آبخیزداری مناطق مختلف شمال و شرق شهرستان دامغان  احداث شده است
امسال ۹۰میلیاردریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری اختصاص یافته است که این میزان اعتبار نسبت به پارسال ۳۰ درصد افزایش یافته است
با اجرای طرح‌های آبخیزداری ازابتدای امسال تاکنون بیش از ۲میلیون متر مکعب آب کنترل و هدایت شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم
  • وزش شدید باد و بارش باران در دامغان
  • جاذبه تنگه «کفنه لا»در شهرستان بدره
  • تامین آب شرب در بخش آکرم آباد یزد
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • حجم آب ورودی سد‌های استان کرمان در بارندگی‌های اخیر ١٠ میلیون متر مکعب بود
  • ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان
  • سفر استاندار سیستان و بلوچستان به شهرستان زهک