Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@09:02:49 GMT

ظريف با نخست وزير ژاپن ديدار کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۳۷۸۰

ظريف با نخست وزير ژاپن ديدار کرد

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - محمد جواد ظريف وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران امروز - پنجشنبه - با شينزو آبه نخست وزير ژاپن در توکيو ديدار و گفت و گو کرد.

به گزارش اداره کل اطلاع رساني و سخنگويي وزارت امور خارجه، در ديدار ظريف با شينزو آبه در خصوص روابط دو جانبه، مهمترين مسائل منطقه اي و بين المللي، به ويژه برجام گفت وگو و تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نخست وزير ژاپن بر عزم دولت اين کشور براي حفظ و گسترش روابط ديرينه دو کشور تاکيد کرد.
وي برجام را دستاورد مهمي خواند که بايد حفظ شود. شينزو آبه همچنين نقش و جايگاه ايران را در ثبات و امنيت منطقه بسيار مهم و مثبت ارزيابي کرد.
محمد جواد ظريف که به دعوت همتاي ژاپني خود - تارو کونو - به توکيو سفر کرده است صبح پنجشنبه با وي نيز ديدار و گفت وگو کرد.
در اين ديدار دو طرف با اشاره به روابط تاريخي ايران و ژاپن بر لزوم توسعه و تعميق آن و تداوم رايزني هاي سياسي ميان مقامات دو کشور تاکيد کردند.
آخرين تحولات برجام و اقدام قانوني جمهوري اسلامي ايران براي مقابله با بد عهدي و قانون شکني دولت آمريکا و عدم اقدام قابل قبول اروپايي ها در اجراي برجام از محورهاي اصلي گفت وگوهاي دو وزير بود که طي آن وزير امور خارجه کشورمان مواضع اصولي جمهوري اسلامي ايران را در اين زمينه به تفصيل تشريح کرد.
بررسي ابعاد مختلف روابط دو جانبه و مهمترين مسائل منطقه اي و بين المللي از ديگر محورهاي گفت وگوي دو وزير خارجه بود.
محمد جواد ظريف پس از ديدار با همتاي ژاپني خود در گفت وگويي اظهار کرد: در اين ديدار درباره شرايط کنوني منطقه، اقدامات آمريکا، نحوه حفاظت از برجام اگر جامعه بين المللي تمايلي به حفظ آن داشته باشد، صحبت کرديم.
وي يادآور شد: تارو کونو وزير امور خارجه ژاپن در اين ديدار گفت متعهد به برجام بوده و ژاپن علاقه مند است اقدامات ديپلمات خودرا براي کاهش تنش در منطقه ادامه دهد.
ظريف تاکيد کرد: در اين ديدار روش هاي کاهش تنش در منطقه و توقف اقدامات جنگ طلبانه آمريکا را توضيح دادم و اينکه جمهوري اسلامي به دنبال درگيري در منطقه نيست اما همواره از منافع خودش با تمام قدرت دفاع کرده و اکنون نيز اين کار را انجام خواهد داد.
ظريف عنوان کرد: همچنين تاکيد شد اگر قرار است جامعه بين المللي برجام را حفظ کند بايد در زمينه عادي سازي روابط اقتصادي ايران که هدف برجام بوده تعهد و اقدام کند و جز اين راه روشي براي حفظ برجام وجود ندارد.
رييس دستگاه ديپلماسي پيش از سفر به ژاپن به کشورهاي ترکمنستان و هند سفر کرده و پس از مذاکره با همتايان ترکمنستاني و هندي خود عازم ژاپن شده بود.
هند و ژاپن از شرکاي اقتصادي و خريداران سنتي نفت ايران هستند.
سخنگوي دولت ژاپن پيش از اين گفته بود توکيو مايل است از روابط سنتي خود با ايران براي ايفاي نقشي در آرام کردن تنش ها با آمريکا استفاده کند.
وزير امور خارجه ايران نيز در بدو ورود به توکيو گفته بود: پس از اقدامات تنش زاي آمريکا و به دعوت وزيرخارجه ژاپن که علاقه مند به گفت و گو در اين باره بود، به ژاپن آمدم.
سيام**1751
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۳۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای درباره این دیدار اعلام کرد: نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر با وزیر خارجه ترکیه دیدار کرد. دو طرف در این دیدار راه‌های کاهش تنش، تحقق آرامش و پایان جنگ در نوار غزه را مورد بحث و رایزنی قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر نگرانی قطر در قبال تحولات منطقه را ابراز کرد و از تمامی طرف‌ها خواست که آرامش خود را حفظ کنند و خویشتن‌دار باشند.

همچنین وزارت خارجه قطر اعلام کرد که محمد بن عبدالرحمن در این دیدار بر پایبندی قطر نسبت به تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف تحقق امنیت و ثبات تاکید کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و وزیر خارجه ترکیه راه‌های پایان جنگ در غزه وهماهنگی تلاش‌ها در زمینه امور بشردوستانه در نوار غزه را مورد بحث و رایزنی قرار دادند.

کد خبر 6081488

دیگر خبرها

  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • مشاور وزیر کشور: معلوم نبود اگر حسن روحانی یا ظریف بودند چه بلایی سرمان می آمد!
  • نخست وزیر انگلیس: تشدید تنش ها در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • سوناک: تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به نفع هیچ‌کس نیست
  • امیرعبداللهیان در گفت وگو با وزیر امور خارجه ژاپن: مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک ایران در سوریه را حساب شده هدف قرار دادیم
  • حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است
  • امیرعبداللهیان در گفتگو با وزیر خارجه ژاپن: از گروه ۷ انتظار تلاش برای آتش بس داریم
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟
  • اقدام جالب محافظان نخست وزیر ژاپن در خیابان