Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:31:14 GMT

دوری از معنویت عامل اصلی گسترش آسیب های اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۳۸۶۶

دوری از معنویت عامل اصلی گسترش آسیب های اجتماعی است

مهاباد- ایرنا- فرماندار مهاباد گفت: دوری از معنویت جزو مهمترین عوامل موثر در گسترش روزافزون انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی به ویژه طلاق، خودکشی و اعتیاد در جامعه است.

به گزارش ایرنا، ایرج شجاعی روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی مهاباد با اشاره به کاهش آسیب های اجتماعی در ماه مبارک رمضان افزود: فاصله گرفتن خانواده ها و به طبع آن دوری جوانان و نوجوانان از دین اسلام منشا بسیاری از بزهکاری های اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دور شدن مردم از معنویات و روی آوردن آنان بدون آگاهی لازم به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مشکلات متعددی را در جامعه ایجاد کرده است.
«شجاعی» فاصله تکنولوژی و سطح فرهنگ جامعه را زیاد دانست و عنوان کرد: هر اندازه بین امکانات فضای مجازی و فرهنگ استفاده مردم فضای بیشتری حاکم شود، امکان بروز مشکلات و گرایش به ناهنجاری های اجتماعی بیشتر خواهد شد.
فرماندار مهاباد اظهار داشت: مسوولیت ساماندهی مسایل و آسیب های اجتماعی جامعه تنها بر عهده دولت نیست و همه ارگان ها، مردم و اصحاب رسانه به عنوان قشری تاثیرگذار باید وارد کار شوند و در این زمینه اقدام لازم را انجام دهند.
فرمانده انتظامی مهاباد در این جلسه از کاهش 67 درصد خودکشی در این شهرستان خبر داد و گفت: در 55 روز نخست سال جاری تنها یک مورد خودکشی در مهاباد ثبت شد که علت آن مشکلات خانوادگی و داشتن فرزند معلول بود.
سرهنگ رضا ظهیریان اضافه کرد: در سال گذشته 15 مورد خودکشی در مهاباد ثبت شده بود که 13 درصد نسبت به سال قبل کاهش را نشان می دهد.
وی ادامه داد: 12 مورد از خودکشی های سال گذشته را بانوان و پنج مورد را مردان تشکیل داده بودند که به ترتیب در رنج سنی 25 تا 30 و 27 تا 35 سال قرار داشتند.
رییس اداره بهزیستی مهاباد هم با اشاره به کاهش 18 درصدی آمار طلاق در این شهرستان گفت: سال گذشته 416 مورد درخواست طلاق به این اداره گزارش شد که 77 مورد به سازش و مابقی به نبود سازش و جاری شدن خطبه طلاق منجر شد.
مهران یوسفی افزود: در راستای تفاهم نامه دادگستری و بهزیستی تمام زوج های متقاضی طلاق باید به مراکز بهزیستی مراجعه نمایند و در این مراکز با هدف پایداری زندگی مشترک و حفظ انسجام خانواده ها ارایه خدمات مشاوره با حضور روانشناسان متخصص انجام می شود.
وی یادآور شد: تاثیر مثبت ارایه خدمات مشاوره نشان داده است که می توان با راهنمایی و مشاوره در راستای حفظ زندگی مشترک و خانواده گام های مفید برداشت.
رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مهاباد هم گفت: در تابستان امسال 39 دوره مهارت آموزی در 19 رشته مختلف با بیش از 190 هزار نفر ساعت برای 712 نفر در این شهرستان پیش بینی شده است.
محمدسلیم عباسی اظهار داشت: این کلاس ها در قالب طرح اوقات فراغت در مرکز فن و حرفه ای، پادگان های نظامی، ندامتگاه و سکونتگاه های حاشیه شهر بطور رایگان برگزار می شود.
وی ضمن دعوت از شهروندان جهت شرکت در کارگاه و واحدهای آموزشی این مرکز، یادآور شد: اوقات فراغت تابستان فرصت مناسبی است که جوانان و نوجوانان با فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای با فرهنگ کار، اشتغال و مهارت آموزی آشنا شوند.
در ادامه این جلسه مسوولان شبکه بهداشت و درمان، نمایندگان دانشگاه های پیام نور و آزاد اسلامی واحد مهاباد، رییس اداره تبلیغات اسلامی و تشکل های مردمی به ارایه عملکرد و پیشنهادها در راستای کاهش آسیب های اجتماعی پرداختند.
شهرستان مهاباد با بیش از 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
9903/ 3020/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آسيب هاي اجتماعي معنويت مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۳۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  

به گزارش خبرنگار مهر، بهادر اسدی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به آمار اعلامی سازمان ثبت احوال استان، در سال ۱۴۰۲ طلاق با کاهش ۲ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه بوده و از ۵ هزار و ۳۱۰ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۵ هزار و ۲۰۵ مورد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: افزایش طلاق در جامعه آسیب‌های دیگری از جمله فقر، بیکاری، اعتیاد و گسستگی خانواده و آسیب‌های ناشی از فرزندان طلاق را به همراه دارد.

وی گفت: با افتتاح ۱۷ مرکز مشاوره خانواده دادگستری استان در سال گذشته و توسعه کمی و کیفی این مراکز در کنار دادگاه‌های خانواده و برگزاری هدفمند کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های در معرض طلاق، شاهد کاهش ۲ درصدی طلاق در استان کردستان بوده‌ایم.

اسدی افزود: برنامه‌ریزی در جهت کاهشی کردن روند طلاق در استان با هماهنگی و همکاری سازمان‌های متولی و با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از سال‌های گذشته آغاز شده است و تلاش برای کنترل هر چه بیشتر آمار طلاق ادامه دارد.

وی همچنین از بازرسی و نظارت مستمر بر عملکرد کلیه مراکز مشاوره پیش از طلاق در حوزه‌های قضائی این استان خبر داد و گفت: با ارجاع متقاضیان دعاوی خانواده به مراکز مشاوره برای دریافت خدمات مشاوره و مددکاری و تلاش در جهت افزایش حداکثری صلح و سازش در بین زوجین، این مراکز در جلوگیری از فروپاشی خانواده و تحکیم بنیان آن می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.

اسدی از برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در شُرف ازدواج با همکاری دستگاه‌های ذیربط خبر داد و تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم در خصوص افزایش مهارت‌های ارتباطی تأثیر و نقش بسزایی در کاهش طلاق در سال گذشته داشته است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با ادامه این رویکرد و همراهی و مشارکت بیش از پیش نهادهای متولی بتوانیم شاهد ادامه این روند کاهشی طلاق در سال‌های آینده باشیم.

کد خبر 6087473

دیگر خبرها

  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی