Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-23@21:51:48 GMT

رسم سیاه پوشیدن در هنگام خاکسپاری چه علتی دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۳۹۱۱

رسم سیاه پوشیدن در هنگام خاکسپاری چه علتی دارد؟

سیاه پوشیدن در هنگام مرگ اطرافیان یک رسم بسیار رایج است که از ایران تا یونان و از شرق تا غرب این کار را انجام می‌داده اند، اما درکنار احترام به مردگان برخی از دلایل سیاه پوشیدن در نوع خود بسیار عجیب است.

به گزارش شریان نیوز،پوشیدن لباس سیاه در مراسم خاکسپاری در مراسم تشییع جنازه به زمان امپراتوری روم می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول این زمان، مردم یک دستمال تیره به لباس خود می‌آویختند تا نشان دهند سوگوارند.

در طول دوره رنسانس و در طول قرن نوزدهم، به ویژه بین زنان، روند پوشیدن سیاه به شدت افزایش یافت. در طول مراسم خاکسپاری و دوره عزاداری، نزدیکان فردی که از دنیا رفته بود سیاه پوش می‌شدند. در برخی مناطق روستایی مدیترانه و آمریکای لاتین، بیوه‌ها باید برای بقیه عمرشان سیاه می‌پوشیدند.

اما جالب‌ترین نکته این است که در بسیاری از فرهنگ‌های باستانی، مرگ مسری در نظر گرفته شده است. درواقع توصیه به سیاهپوشی با هدف جدا کردن عزاداران از بقیه مردم و پیشگیری از مرگ‌های ناگهانی در نظر گرفته شده است.

همه این‌ها یک طرف، ولی شاید به شدت تعجب کنید اگر بدانید در برخی فرهنگ‌ها مثل برخی قبایل سرخپوستی اعتقاد به این بود که نزدیکان فرد تازه درگذشته باید لباس‌های رنگی بپوشند تا مرگ و غم و اندوه را فراری دهند.

در برخی فرهنگ‌ها نیز سیاهپوشی نشانه وقار خاندان تازه درگذشته بود و نشان می‌داد آن‌ها ابهت و صلابت خود را حفظ کرده اند.

برچسب هاامپراتوری روم

منبع: شریان

کلیدواژه: امپراتوری روم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۳۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نانوایی ها نان ساده پخت کنند

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، جعفر جندقی افزود: مراکز طبخ نان از چهار جهت شامل بهداشت فردی، بهداشت ساختمان، بهداشت تجهیزات مورد استفاده و بهداشت ماده غذایی خام مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی درباره افزودن موادی نظیر سبوس و انواع سبزیجات و کنجد به نان توسط نانوایی‌ها و مباحث مرتبط با سلامت آن، گفت: در این زمینه استاندارد ملی وجود دارد که در آن لیستی از موادی که در حین طبخ نان می‌توان به نان اضافه کرد وجود دارد و موادی مانند کنجد و سیاه دانه نیز در این لیست وجود دارد که مقدار مورد استفاده آنها باید رعایت شود.

رئیس مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت تصریح کرد: نانوایی‌ها حق ندارند تمام نان‌هایی که طبخ می‌کنند نان کنجدی باشد زیرا برخی افراد ممکن است نسبت به مصرف کنجد یا سیاه دانه حساسیت داشته باشند، بنابراین نانی که طبخ می‌شود باید مطابق استاندارد بوده و ابتدا پخت نان ساده در اولویت باشد و بر حسب تقاضای مشتری می‌توانند موادی مانند کنجد و سیاه دانه نیز به نان اضافه نمایند.

دیگر خبرها

  • دوستی منحصر به فرد طوطی کاکلی سیاه با یک شهدطوطیک + فیلم
  • تو فلسطینی و تنها نگران تو منم
  • کشف کلاه‌خود ۲۵۰۰ ساله
  • پاکسازی حاشیه اتوبان تهران - قزوین در دومین روز از هفته زمین پاک
  • راز پوشیدن شماره 47 توسط فیل فودن فاش شد
  • خواص «زیتون» معجزه‌گر
  • ادعا در اسپانیا؛ لوئیز دیاز عاشق بازی در بارسلونا
  • تشییع و خاکسپاری پیکر پدر شهید احمد سامع در شهرضا
  • فیلم/ تیمار و رهاسازی پرنده نادر غواص گلو سیاه در دریای خزر
  • نانوایی ها نان ساده پخت کنند