Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@08:04:24 GMT

اقامتگاه تفریحی منحصر به فرد در دل طبیعت بکر کرالا(+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۴۰۷۴

اقامتگاه تفریحی منحصر به فرد در دل طبیعت بکر کرالا(+عکس)

پول نیوز؛ رکسانادانیالی- تیم معماری اربانرک متشکل از معماران خبره، اقدام به طراحی یک اقامتگاه تفریحی لوکس در دل طبیعت بی نظیر کرالا (ایالتی در جنوب هند که خط ساحلی طولانی و زیبا دارد) کرده است که چشم اندازی گرمسیری را به مهمانان خود هدیه می دهد. این ایالت در ابتدا با هدف زراعت برنج توسعه یافت و در ادامه تبدیل به اکوسیستمی غنی شد که موفقیت زیادی در جلب نظر مهندسان برای ساخت اقامتگاهی لوکس داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم معماری به منظور طراحی اقامتگاه تفریحی کرالا از یکی از نقاشی های معمار، گیاه شناس و نقاش برزیلی به نام روبرتو بورل مارکس الهام برداری کرده است. کل مجموعه به گونه ای در نظر گرفته شده است که قابلیت دسترسی به حمل و نقل آبی را داشته باشد. همین موضوع منتج به خلق یک پروژه مفهومی بسیار زیبا و کاملا متمایز شده است. با این طراحی کانال های آبی جدیدی ایجاد خواهند شد که جادوی اقامت در محیطی منحصر به فرد را برای مهمانان محقق می سازند.

سیستم کانال های آبی در این مجموعه، ماهیگیری آسان در سایت های اختصاصی و همچنین ارتباط آبی میان نواحی مختلف را امکان پذیر خواهد ساخت. هدف اصلی پروژه نیز حفظ چشم انداز طبیعی منطقه و استفاده بهینه از آن جهت جلب نظر توریست ها بوده است.

هرچند که به عقیده برخی از منتقدان، طراحی و ساخت این اقامتگاه تفریحی امری بسیار زمانبر، پر هزینه و در عین حال با اثرگذاری پایین است، اما تیم معماری مذکور قصد دارد که با استفاده از تکنولوژی مدرن، مصالح پایدار و بومی منطقه بخش های مختلف را به بهترین شکل ممکن توسعه دهد.

مجموعه مورد نظر متشکل از امکانات عمومی متنوع، مرکز ورود مهمانان و خوشامد گویی به آنها و همچنین یک استخر بزرگ به مساحت 750 متر مربع خواهد بود. البته به هیچ عنوان نمی توان از برنامه های پیش رو برای راه اندازی رستوران های باکیفیت در این اقامتگاه تفریحی چشم پوشی کرد.

یک مرکز سلامتی نیز به مساحت 7،000 متر مربع ساخته خواهد شد که به یک کتابخانه، یک سالن یوگا، چندین اتاق ماساژ اختصاصی و سالن تناسب اندام مرتبط می شود. این مرکز همچنین مجهز به یک رستوران ارگانیک نیز خواهد بود که امکانات متعددی را برای پیروی از سبک زندگی سالم در اختیار علاقه مندان خود قرار می دهد. خیمه های مخصوص مهمانان نیز مجموعه ای از اقامتگاه های مدرن هستند که میان یک باغ آبی بزرگ قرار خواهند کرد. این خیمه ها طبق برنامه ریزی های انجام شده با استفاده از ستون های سنگی، چوب های بازیافتی و دیگر مصالح بومی کرالا ساخته می شوند.

 

 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اقامتگاه کرالا هتل تفریحی پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۴۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل باید مورد استفاده عموم قرار گیرد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، احمد وحیدی روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم معارفه یوسف نوری به عنوان استاندار جدید مازندران به خبرنگار ایرنا درباره آزادسازی پلاژهای دولتی در سواحل مازندران به نفع مردم اظهار کرد: با توجه به این‌که آزادسازی سواحل مورد تاکید دولت است و گام‌های مهمی نیز در این زمینه برداشته شد باید این اقدام نیز انجام شود. البته تمام این کارها را نمی‌توان در یک بازه کوتاه انجام داد و باید روند قانونی را در نظر گرفت و کارها را دنبال کرد.

بیشتر بخوانید: وحیدی: توجه ویژه به مسایل امنیت داخلی یکی از مهمترین وظایف وزارت کشور است

وی افزود: اصل ایده و هدف ما در دولت همین است که کارهای مرتبط با توسعه زیرساخت‌های ساحلی بر همین منوال پیش برود. به ویژه در مناطقی که ساحل آزاد شده بخش خصوصی باید در چارچوب قانون فعال شود و به گونه‌ای که عموم مردم از زیرساخت‌های ساحلی بهره‌مند شوند ایفای نقش کند.

وزیر کشور تصریح کرد: نباید ساحل و زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل انحصاری شود که گروهی بتوانند از این فضاها و امکانات بهره بگیرند و بخش بزرگی از مردم نتوانند. باید ساحل را برای استفاده همگانی آماده کرد.

وحیدی افزود: به شهرداران ابلاغ کردیم محوطه‌های ساحلی که در حوزه شهرداری‌هاست برای عموم مردم بهسازی شود. برای فضاهایی که در حوزه شهرداری‌ها نیست هم باید طوری برنامه‌ریزی کرد که طبق مقررات زیرساخت‌ها در اختیار عموم قرار بگیرد.

وزیر کشور با اشاره به مالکیت برخی دستگاه‌های دولتی بر مجتمع‌های تفریحی و رفاهی ساحلی اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی هر خدمتی که می‌توانند کنند و هر زیرساختی که در این نواحی دارند باید به نفع عموم و برای بهره‌مندی همه مردم باشد.

وحیدی درباره برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری مرحله دوم انتخابات نیز گفت: تمهیدات لازم انجام شده و پیش‌بینی‌ها صورت گرفته تا تمام فرایند انتخابات الکترونیک انجام شود. در مازندران هم زیرساخت‌های لازم فراهم شده و آمادکی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات به صورت الکترونیک وجود دارد.

وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که با توجه به تغییر استانداران مازندران و لرستان آیا جابه‌جایی استانداران ادامه خواهد داشت، گفت: برنامه‌ای برای تغییر سایر استانداران نداریم و استانداران ما با قدرت به کارشان ادامه می‌دهند.

به گزارش ایرنا، دوم اردیبهشت دوره مدیریت سید محمود حسینی‌پور در کرسی استانداری مازندران با حکم محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برای انتصاب او به عنوان رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور پایان یافت و دوران استانداری‌اش در مازندران پس از ۸۹۷ روز به پایان رسید.

هیئت وزیران در جلسه روز ۲ اردیبهشت یوسف نوری ۶۳ ساله را به عنوان بیست‌وپنجمین استاندار مازندران انتخاب کرد. نوری سال ۱۳۴۰ در ایلام متولد شد و دانش‌آموخته مقطع دکترای تخصصی مدیریت گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی است. مهم‌ترین عنوان مدیریتی او تصدی کرسی وزارت آموزش و پرورش است که به مدت ۴۹۲ روز از هفتم آذر ۱۴۰۰ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ در کارنامه او ثبت شد.

کد خبر: 1228209 برچسب‌ها وزارت کشور

دیگر خبرها

  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • اولین عکس از مهمانان ویژه بیت رهبری
  • دوستی منحصر به فرد طوطی کاکلی سیاه با یک شهدطوطیک + فیلم
  • اظهار نظر اردوغان در مورد آخرین شایعات مربوط به اقامتگاه رهبران حماس
  • وحیدی: زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل باید مورد استفاده عموم قرار گیرد
  • جلوه‌های منحصر به‌فرد از سرزمین بهشتی گیلان + فیلم
  • معترضان مقابل اقامتگاه نتانیاهو آتش به پا کردند
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • آغاز فعالیت‌های تفریحی ورزشی در ایستگاه‌های تندرستی
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند