Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:02:02 GMT

کشاورزان گندم خود را به دلالان نفروشند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۴۱۶۶

کشاورزان گندم خود را به دلالان نفروشند

کرمانشاه- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه 80 مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان در استان تعیین شده است، از گندمکاران خواست گندم خود را به دلالان نفروشند و حتما به مراکز تعیین شده تحویل دهند.

به گزارش ایرنا؛ نوربخش حاتمی روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، از برنامه ریزی ها و تمهیدات لازم برای خرید گندم خبر داد و افزود: تمام توان خود را برای تسهیل در خرید گندم به کار خواهیم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به اهمیت خرید گندم به عنوان یک محصول راهبردی از معاونت تولیدات گیاهی سازمان خواست با پیگیری و تلاش شبانه روزی کار خرید گندم به صورت مطلوب انجام گیرد.
وی با بیان اینکه کار خرید گندم براساس دستورالعمل خرید انجام خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به تجارب خرید سال های گذشته، مشکلی در کار خرید گندم نخواهیم داشت.
او به مدیران سازمان و مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها توصیه کرد با برنامه ریزی در مراکز خرید و تشکیل جلسات با مسئولین امر اجازه ندهند دلالان دسترنج کشاورزان را به تاراج ببرند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در ادامه این جلسه با بیان اینکه پیگیری و هماهنگی لازم با بانک کشاورزی به عمل آمده تا تمام وجوه گندمکاران به حساب آنها واریز شود، گفت: مقرر شد، هیچ گونه برداشت وجهی از حساب کشاورزان بدهکار به بانک کشاورزی از محل خرید گندم و کلزا صورت نگیرد.
حاتمی همچنین از تمام مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها خواست یک نفر به عنوان ناظر بر کار خرید در مراکز تحویل گندم حضور داشته باشد.
بعد از ارائه گزارش مدیر حفظ نباتات سازمان در خصوص سطح مبارزه با زنگ زرد گندم، حاتمی، سطح مبارزه در طول یک هفته گذشته را مطلوب دانست و بر ادامه مبارزه علیه زنگ تاکید کرد.
وی از پیگیری ها و تلاش شبانه روزی همه همکاران، کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی، مدیریت حفظ نباتات و بخش های مرتبط در خصوص مبارزه علیه زنگ زرد و رشد 400 درصدی سطح مبارزه نسبت به هفته گذشته تشکر کرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه کانون های آلوده به بیماریهای قارچی و آفات در مناطق مختلف استان شناسایی شده از بخش های مرتبط خواست با چاپ کتابچه و دفترک های نقشه این مناطق را در اختیار شهرستان ها قرار دهند تا کانون های آلوده در سال های بعد زودتر مورد سمپاشی قرار گیرند.
در ادامه این جلسه در خصوص توسعه باغ های دیم، پیشگیری از آتش سوزی در منابع طبیعی، لزوم آموزش بیشتر کارشناسان و کشاورزان در خصوص مسائل ترویجی و آموزشی، بالا بردن سطح رفاهیات کارکنان و سایر موضوعات توسط مسئولین امر مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
کرمانشاه بیش از 950 هزار هکتار زمین زراعی دارد که سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.
سالیانه در استان کرمانشاه 97 هزار هکتار گندم به صورت آبی و 314 هزار هکتار به صورت دیم کشت می شود.
در سال زراعی گذشته 640 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان کرمانشاه خریداری شد.
3033/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد گندم كاران دلالان جهاد كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۴۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ صالح محمدی با اشاره به اهمیت رعایت تقویم زراعی برنج در افزایش کیفیت محصول و کاهش خسارت‌ها افزود: تا کنون شالیکاران گیلانی ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع خود را با آب‌های سنتی و سطحی شخم زده اند که باید کشاورزان باید هرچه سریعتر مزارع خود را برای کشت برنج آماده کنند. 
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین با اشاره به اینکه تا کنون ۱۵۶ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان خزانه گیری شده گفت: ضدعفونی و جوانه دار کردن بذر، آماده سازی و خزانه گیری برنج، ایجاد زهکش در زمان وزش باد و بارندگی، هوادهی و کنترل دمای خزانه برنج به ویژه در ساعات گرم روز‌های آفتابی از مهمترین اقداماتی است که کشاورزان باید توجه داشته باشند. 
وی اضافه کرد: تعریض و ترمیم مرز کرت‌ها، لایروبی آب بندان‌ها، ترمیم کانال‌های آبرسان و سردهنه‌ها باید در اولویت قرار گیرد. 
گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار و ۳۰۰ هزار شالیکار دارد.

دیگر خبرها

  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند