Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:35:05 GMT

آتش سوزی در پارک های جنگلی سنندج 95 درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۴۱۷۵

آتش سوزی در پارک های جنگلی سنندج 95 درصد کاهش یافت

سنندج - ایرنا - رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از کاهش 95 درصدی آتش سوزی پارک های جنگلی سطح شهر در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شرمین شریفی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی در پارک های جنگلی اظهار داشت: حفاظت و صیانت از این پارک ها مقابل حوادث مختلف نظیر آتش سوزی از مهمترین اهداف و اولویت های این سازمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:علاوه بر پارک جنگلی آبیدر که از اهمیت ویژه ای برخوردار است در دیگر پارک های جنگلی در سطح شهر همانند نیشتمان و توس نوذر هم اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آتش سوزی انجام می شود.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت:سال گذشته پارک جنگلی آبیدر به هفت زون تقسیم شد و آتش بانان هم در زون های تعیین شده بصورت شبانه روزی مستقر شدند.
وی اعلام کرد: سال گذشته با اقدامات مناسب و همچنین تعامل و همکاری آتش نشانی، منابع طبیعی و سازمان های مردم نهاد، آتش سوزی در پارک های جنگلی در سطح شهر با کاهش چشمگیر95 درصدی روبرو شد.
شریفی افزود: امسال بارش های فراوان برف و باران موجب شده پوشش گیاهی مناسب در بسیاری از نقاط سطح شهر بویژه در پارک های جنگلی افزایش پیدا کند.
وی اضافه کرد: بی شک به مرور با گرم شدن هوا شاهد خشک شدن پوشش گیاهی و در نتیجه افزایش احتمال آتش سوزی در این پارک ها خواهیم بود.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج اظهار داشت: تشکیل جلسات هماهنگی با دستگاهای ذیربط در خصوص تهیه امکانات لازم تا قبل از گرم شدن هوا و همچنین استقرار آتش بان در آبیدر از اقداماتی است که باید در اسرع وقت اجرا شوند.
شریفی با بیان اینکه شرایط پوشش گیاهی در پارک های جنگلی بسیار متفاوت تر از سال های گذشته است، گفت: امیدواریم با تلاش، همکاری و تعامل تمامی دستگاه های ذیربط و همچنین شهروندان بتوانیم همانند سال گذشته درحفاظت و پیشگیری از وقوع آتش سوزی در پارک های جنگلی موفق عمل کنیم.
معاون خدمات شهری شهرداری سنندج هم در این جلسه با اشاره به اینکه عامل انسانی باعث بیشتر آتش سوزی ها در پارک های جنگلی است، گفت: می طلبد علف های هرز در تفرجگاه ها و نقاطی که بیشتر شهروندان برای تفریح به آن مراجعه می کنند جمع آوری شود.
عبدالسلام سپهرافزود: خرید تجهیزات لازم نظیر دمنده هم یکی دیگر از اقدامات است که با پیگیری لازم امیدواریم بتوانیم نسبت به خرید دو دستگاه دمنده و تحویل آن به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اقدام کنیم.
7348 / 3034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آتش سوزي پارك هاي جنگلي شهرداري سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دینار عراق امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت صد دینار عراق امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۴,۳۳۰ تومان است که نسبت به روز گذشته ۲۵ تومان (۰.۵۷ درصد) کاهش یافته است. هر واحد صد دینار عراق، روز گذشته با قیمت ۴,۳۵۵ تومان معامله می‌شد.

امروز ۱۰۰ دینار عراق در بازار آزاد بر خلاف رشد قبلی با کاهش قیمت روبرو بوده است، بطوری که ۱۰۰ دینار عراق که در بازار آزاد دیروز به ۴,۳۵۵ تومان رسیده بود.

 امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۲۵ تومانی (۰.۵۸ درصد) به ۴,۳۳۰ رسید. بالاترین قیمت ۱۰۰ دینار عراق در ۲۴ ساعت گذشته ۴,۳۳۰ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۴,۳۳۰ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی ۱۰۰ دینار عراق نسبت به هفته گذشته ۲.۳۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد ۱۰۰ دینار عراق در شش ماه گذشته حدود ۱۰.۶ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت دینار عراق سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • قیمت افغانی به تومان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • قیمت درهم امارات امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت لیر ترکیه امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • پاک‌سازی پارک جنگلی و دوشنبه بازار فیض آباد از زباله‌های پلاستیکی
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
  • اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرق تهران