Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@19:35:12 GMT

بهره‌مندی عشایر از خط تلفن ثابت/‌۲ هزار نقطه شناسایی شد‌

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۴۴۱۲

بهره‌مندی عشایر از خط تلفن ثابت/‌۲ هزار نقطه شناسایی شد‌

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: بهره‌مندی عشایر از خط تلفن یگی دیگر از امکاناتی بوده که به زودی ۲ هزار نقطه شناسایی شده در کشور به آن مجهز می‌شوند. ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، کرمعلی قندالی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای عشایری استان که با حضور عبدالمحمد زاهدی استاندار برگزار شد، اظهار داشت: عشایر در تولید صنایع دستی، گوشت قرمز و دام نقش اساسی دارند که بدین منظور در راستای تامین رفاه و معیشت و توانمند سازی در تولید محصولات کشاورزی آنها بر اساس یک نگرش ملی وظیفه سنگینی بر عهده داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ساماندهی مشکلات عشایر به واسطه تعریف ساختار جدید برای استان‌ها صورت گرفته که استان قزوین نیز یکی از این 8 استان بوده و تشکیلات خوبی در آن شکل گرفته است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: شیوه زیست ساده عشایر نباید مورد توجه قرار گیرد چرا که باید با نگاهی تمدن و نقش آنها در جامعه از این ظرفیت‌ها بهره برد به طور مثال استفاده از انرژی پاک خورشیدی برای سایت‌های عشایر در حال اجرا و نهایی شدن بوده و تمام زیست گاه‌های عشایر به پنل خورشیدی مجهز می‌شوند.

سیل 7 میلیارد تومان به زیرساخت‌های عشایری پلدختر خسارت زدکوچ عشایر کهگیلویه و بویراحمد به مناطق ییلاقی آغاز شد40میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری در کرمانشاه پرداخت شد

وی بیان کرد: تخصیص اعتبارات به تشکل‌ها می‌تواند منجر به توسعه روز افزون شود و نتایج خوبی در می داشته باشد همانگونه که آیادانی روستاها به واسطه پرداخت مالیات ارزش افزوده صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان امور عشایر کشور بیان کرد: در راستای توانمند سازی عشایر، موضوع تشکل‌های عشایری مطرح شد که در کمک 20 میلیارد تومانی به صندوق عشایر کشور، سهم استان قزوین 170 میلیون تومان است.

وی گفت: بهره‌مندی عشایر از خط تلفن یگی دیگر از امکاناتی بوده که به زودی 2 هزار نقطه شناسایی شده در کشور به آن مجهز می‌شوند و در طرح ویژه بهداشتی درمانی عشایر نیز 800 کانتینرسیار بهداشتی با زودی در مناطق عشایری فعالیت خواهند کرد.

قندالی افزود: همچنین در راستای تقویت زنجیره تولید 260 میلیارد تومان هم به عشایر اختصاص داده و 100 میلیارد تومان به صورت قرض الحسنه جهت حمایت تشکل‌های عشایری پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در زمینه راه روستایی و عشایر اعتباراتی در نظر گرفته نشده که استانداران باید نسبت به این موضوع همت کنند اما 300 میلیارد تومان از اعتبارات آبرسانی روستاها به عشایر اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41364/P/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۴۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دنیا، راه ورود به بهشت و بهره‌مندی از لذات آن است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله هاشمی علیا تولیت مدرسه علمیه قائم (عج) چیذر در جلسه هفتگی اخلاق عمومی که با عنوان «شرح دعای هشتم صحیفه سجادیه» برگزار شد گفت: تجارت دنیا نتیجه‌ای جز تضییع عمر و حساب و کتاب سخت اخروی در پی نخواهد داشت.

وی افزود: در طرف مقابل، تلاش در جهت آبادانی آخرت، نشانه عقلانیت آدمی و دارو و شفای تمام دردهای اوست. عالم آخرت، ثمره، ثواب و عوض تمام مجاهدت‌ها، سختی‌ها و بلاهای دنیوی انسان است. به عنوان نمونه، بنا بر روایتی از امام صادق (ع)، در بهشت درختی است که وقتی باد در بین شاخه‌های آن می‌پیچد، صوت دلنوازی از آن نواخته می‌شود که به گوش احدی از مخلوقات نرسیده است. این صوت را تنها کسانی می‌توانند بشنوند که مسموعات حرام دنیا را به سبب ترس از خدا ترک کردند.

هاشمی علیا خاطرنشان کرد: در واقع یکی از حکمت‌های وجود لذات و نقمات دنیوی، درک لذات و عذاب‌های اخروی است؛ اگرچه این دو قابل قیاس با یکدیگر نیستند، اما به طور مثال، درک حرارت و سوزانندگی آتش دنیا راهی برای درک آتش آخرت است. در رابطه با لذات معنوی و عذاب‌های روحی نیز همین طور است. خداوند در روز قیامت، اهل بهشت و جهنّم را به یکدیگر نشان می‌دهد و مواجهه با حقیقت از دست دادن بهشت، از بزرگ‌ترین عذاب‌های روحی اهل جهنّم است.

این استاد اخلاق گفت: هدف از خلقت انسان، بهره‌مندی از فیض و لطف و احسان دائمی خداوند و تحصیل نور و کمال و حیات مطلق است که قابلیت می‌خواهد و حکمت الهی بر این قرار گرفته که قابلیت بندگانش را برایشان احراز کند. بنابراین دنیا هدف نیست، ولی طریق آخرت و راه حصول بهشت است. اگرچه دنیا بسیار مذمّت شده، اما طبق فرمایش امیر مؤمنان (ع) همین دنیا محلّ عبادت، موعظه، عبرت و توانگری است برای کسی که از آن در جهت کسب توشه آخرت بهره گیرد و فریفته جلوه‌های آن نشود.

کد خبر 6048168 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • بی تکلف در سیاه‌چادر؛ نماینده رئیس جمهور میهمان عشایر سنگ‌سری شد
  • ضرورت رفع مشکلات عشایر خوزستان در فصل کوچ
  • آغاز کوچ ۱۱ هزار خانوار عشایری در لرستان
  • دنیا، راه ورود به بهشت و بهره‌مندی از لذات آن است
  • نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند در کرمانشاه