Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@09:33:15 GMT

آب شرب و خام منطقه آزاد ارس 9.5 برابر مي شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۴۵۶۸

آب شرب و خام منطقه آزاد ارس 9.5 برابر مي شود

خبرگزاري آريا - تبريز- ايرنا - رئيس هيات مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از آغاز عمليات تکميلي تصفيه خانه آب شرب ارس خبر داد و گفت: با تکميل اين تصفيه خانه، آب شرب و خام منطقه 9.5 برابر افزايش مي يابد.

محسن نريمان روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا با اشاره به برگزاري جلسه مشترک با مديران شرکت آب منطقه اي و آب و فاضلاب آذربايجان شرقي، گفت: تکميل تصفيه خانه آب شرب جلفا جهت توليد آب شرب به ميزان 950 ليتر بر ثانيه براي تامين آب شرب پايدار شهرهاي جلفا و هاديشهر و صنايع موجود در منطقه آزاد ارس در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه ظرفيت تامين آب شرب منطقه در زمان حاضر 100 ليتر بر ثانيه است ، گفت: با تکميل فازهاي باقي مانده اين تصفيه خانه، توليد آب شرب پايدار منطقه آزاد ارس 9.5 برابر افزايش پيدا مي کند.
نريمان اعلام کرد: صحبت هاي نهايي براي بهره برداري تصفيه خانه فاضلاب صنعتي ارس نيز انجام شده است و با بهره برداري از اين تصفيه خانه، مشکل فاضلاب بخش هاي صنعتي منطقه آزاد ارس مرتفع مي شود.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به ضرورت تامين پايدار آب خام تمام بخش هاي صنعتي ارس، خاطرنشان کرد: تامين آب شرب سايت صنايع سنگين ارس و تامين آب خام شهرک صنعتي خداآفرين نيز در اين جلسه مشترک مورد تاکيد قرار گرفت.
نريمان افزود: با بهره برداري از تصفيه خانه هاي موجود در ارس، امکان فعاليت و سرمايه گذاري در حوزه هاي بهداشتي و دارويي تسهيل مي شود.
وي گفت: آب شرب کاربري هاي بالادست ميدان عباس ميرزا، شجاع و شاهمار نيز به صورت موقت توسط فاز نخست تصفيه خانه آب شرب ارس تامين مي شود.
جلسه مشترک بررسي مسائل مربوط به حوزه تأمين آب شرب و خام پايدار و فاضلاب منطقه آزاد ارس روز گذشته با حضور مديران عامل سازمان منطقه آزاد ارس، شرکت آب منطقه اي و آب و فاضلاب آذربايجان شرقي برگزار شد.
3071
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۴۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر اکبریان امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب لرستان هشت مصوبه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان داشته است که شش مورد از آنها در حوزه فاضلاب و دو مورد در حوزه آب است، اظهار داشت؛ مشکلی که در لرستان وجود دارد این بوده که هیچ‌کدام از شهرهای استان آب شرب پایدار ندارند.

وی با اشاره پیشرفت ۷۵ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب خرم‌آباد، پیشرفت ۶۸ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب بروجرد، پیشرفت ۴۴ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب دورود، پیشرفت ۶۷ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب کوهدشت و پیشرفت ۹۵ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب پلدختر، عنوان کرد: همچنین یکی دیگر از طرح‌ها، پروژه «قمرود» است که تا کنون هیچ اعتباری برای آن اختصاص پیدا نکرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، ادامه داد: بخشی از این پروژه در لرستان از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا و برخی از روستاها از آب شرب بهره‌مند شده‌اند، گفت: همچنین آبرسانی به شهر «شاپورآباد» الیگودرز در قالب این پروژه تا کنون عملیاتی شده است.

اکبریان، افزود: مابقی پروژه آبرسانی به روستاها در قالب طرح «قمرود» اعتباری برای تکمیل ندارند.

کد خبر 6087679

دیگر خبرها

  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • ‌انتقال آب رودخانه کرج به البرز برای عبور از تنش تابستان
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است