Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@06:59:00 GMT

بارش باران و کاهش دمای برخی استانها

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۴۵۹۱

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا در استان‌های واقع در شمال شرق کشور طی امروز و فردا خبر داد. آفتاب‌‌نیوز : احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به آخرین نقشه‌های پیش بینی هواشناسی طی پنج روز آینده به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، استان مرکزی دامنه‌های زاگرس جنوبی در کرمان و در مناطقی از استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای بخش‌هایی از مرکز کشور، شامل استان‌های اصفهان، قم، شرق یزد و ارتفاعات البرز در تهران و شرق سمنان نیز بارش پراکنده رخ خواهد داد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: پنجشنبه در شمال شرق کشور نیز بارش پیش بینی می‌شود که رگبار باران در شمال خراسان رضوی، شمال خراسان شمالی، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب اصفهان و جنوب سیستان بلوچستان، جنوب شرق کرمان و شمال هرمزگان شدت داشته و جمعه در غرب و جنوب اصفهان چهار محال و بختیاری، جنوب کرمان و سیستان بلوچستان رگبارها شدت خواهد داشت.
وظیفه با اشاره به اینکه طی روزهای شنبه و یکشنبه برای مناطقی از شمال غرب کشور نیز بارش پراکنده پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: دوشنبه از مقدار ناپایداری‌ها کاسته شده و بارش به صورت پراکنده رخ خواهد داد.
وی افزود: امروز برای مناطقی از شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. که در شمال سیستان و بلوچستان سبب وقوع پدیده گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد. همچنین بعد از ظهر پنجشنبه و طی روز جمعه، شرق دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.
به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی روزهای پنجشنبه و جمعه برای استان‌های واقع در شمال شرق کشور ۴ تا ۶ درجه کاهش دما و از شنبه تا دوشنبه حدود ۵ تا ۸ درجه افزایش دما پیش بینی می‌شود. همچنین طی روزهای شنبه و یکشنبه دمای هوا برای استان‌های واقع در سواحل دریای خزر حدود ۳ تا ۵ درجه افزایش خواهد یافت.
وظیفه در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن تشریح آخرین وضعیت جوی پایتخت نیز گفت: آسمان تهران امروز صاف، در بعد از ظهر نیمه ابری و هنگام شب صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد با بیشینه دمای ۳۱ درجه و کمینه دمای ۱۶ درجه سانتی گراد خواهد بود. همچنین هوای پایتخت فردا نیز صاف در بعد از ظهر نیمه ابری و هنگام شب، صاف تا کمی ابری با حداکثر دمای ۱۳ و حداقل دمای ۱۹ درجه پیش بینی می‌شود.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۴۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: این روند افزایشی موجب افزایش پنج تا هشت درجه‌ای دما می‌شود که در مناطق جنوبی و شرقی محسوس تر خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: روز گذشته، بارش‌های پراکنده مناطق جنوبی خراسان رضوی را فرا گرفت که کاخک گناباد با ۶ و نیم میلیمتر بیشترین میزان بارش را به ثبت رسانده است.

وی تصریح کرد: وزش باد یکی دیگر از پدیده‌های غالب در استان است که در مناطق غربی با احتمال وقوع خسارت خواهد بود.

آهنگرزاده افزود: در شبانه روز گذشته، قوچان با چهار و سرخس با ۲۵ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان بوده‌اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۲ تا ۱۹ درجه را به ثبت رسانده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: دمای فعلی مشهد ۲۰ درجه است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز بین ۱۱ تا ۲۳ درجه در نوسان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • رگبار باران و وزش باد شدید در استان‌های درگیر سیل
  • خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان
  • آسمانِ یزد بارانی است
  • آخرین جزئیات پیش بینی بارش‌ها و وضعیت دمای هوا در کشور / افزایش ۵ درجه‌ای دما در شمال غرب
  • پیش‌بینی بارش‌ها تا شش هفته آینده در کشور
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۸ و ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران تا وزش باد شدید