Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبررنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامرضا میری رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی گفت: این استان با تولید سالانه بیش از ۴۰۰ تن زعفران نخستین تولیدکننده زعفران در دنیا محسوب می‌شود.

 وی ادامه داد: بیش از ۸۵ درصد از زعفران تولید شده در خراسان رضوی به کشور‌های خارجی و به ویژه کشور های اروپایی صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی گفت: خوشبختانه تولید زعفران مرغوب و با کیفیت در استان روز به روز روند افزایشی دارد.   میری افزود: مهمترین علت اصلی کاهش صادرات زعفران از خراسان رضوی  در سال گذشته وجود کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف بود.

وی ادامه داد: صادرکنندگان زعفران استان ملزم شدند که ارز مورد نیاز خود را از طریق سامانه نیما تامین کنند و با ارز حاصل از صادرات، واردات انجام دهند و این در حالی است که انجام واردات برای صادرکنندگان زعفران میسر نیست.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی گفت: از سویی دیگر نرخ پایه گمرکی برای صادرات زعفران تغییر کرده یعنی از ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار سابق به هزار و ۶۰۰ دلار فعلی رسیده است و این تفاوت نرخ، هزینه‌های صادرات را افزایش داده است.   انتهای پیام //ف . ک   خراسان رضوی تولید کننده زعفران مرغوب در دنیا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرک صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است

علیرضا خدابنده مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در راستای ابلاغیه وزارت نیرو مبنی بر نهضت «تولید محصول سبز با برق سبز» با هدف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تامین برق چاه‌های کشاورزی، نصب این نیروگاه‌ها را به عنوان اولین استان و پیشرو در این طرح آغاز کرد.

او افزود: مدیریت بار در روز‌های اوج بار تابستان سال ۱۴۰۳ و همچنین ضرورت حمایت از تولید پایدار محصولات کشاورزی از دیگر اهداف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تأمین برق چاه‌های کشاورزی در استان خراسان رضوی است، در این راستا دارندگان چاه‌های کشاورزی می‌توانند با مراجعه به ادارات برق شهرستان‌ها نسبت به ثبت نام برای دریافت پنل‌های خورشیدی اقدام کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: یکی از استان‌های پیشتاز در حوزه نصب و بهره برداری از نیروگاه‌های خورشیدی خراسان رضوی است و تاکنون هزار و ۱۲۱ نیروگاه خورشیدی انشعابی به ظرفیت ۱۰.۵ مگاوات در استان نصب شده است.

خدابنده بیان کرد: برنامه امسال نیز نصب حدود ۵۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی ویژه مشترکان در خراسان رضوی است.

او تصریح کرد: به این منظور مقرر شده است با هدف انسجام بخشی و هم افزایی فعالیت‌های نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی، کمیته راهبری این نهضت در هر شهرستان تشکیل و به صورت هفتگی نشست‌های خود را برگزار کرده تا مسیر راهبری طرح تا قبل از آغاز روز‌های پیک تابستان ۱۴۰۳ هموار گردد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی تاکید کرد: با اجرای نهضت نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی گامی موثر در جهت کاهش ناترازی‌های تابستان و تولید پایدار محصولات کشاورزان عزیز برداشته تا رضایت این قشر ایثارگر نیز تأمین شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند
  • موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود
  • قیمت زعفران نجومی شد
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود