Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@18:05:20 GMT

کشف 5 قطعه اشیاء تاریخی 4 هزار ساله

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۴۷۲۲

کشف 5 قطعه اشیاء تاریخی 4 هزار ساله

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ " بابک علیزاده "  با اعلام این خبر گفت: ماموران ایست و بازرسی چابکسر حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی به یک خودرو پژو 405 مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی افزود: در بازرسی از خودرو مورد نظر 5 قطعه عتیقه سفالی شامل یک مجسمه، 3 پیاله و یک کوزه کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کارشناسان میراث فرهنگی قدمت اشیاء عتیقه کشف شده را حدوداً4 هزار سال و مربوط به عصر مفرغ اعلام کرده‌اند.

سرهنگ علیزاده گفت: در این راستا دو متهم 21 و 24 ساله دستگیر و با تشکیل پرونده  به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی خطرنشان کرد: ارزش ریالی آثار تاریخی کشف شده از سوی کارشناسان اداره میراث فرهنگی، در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی شهرستان رودسر در پایان با بیان اینکه آثار باستانی و تاریخی هر کشوری نشان دهنده فرهنگ و تمدن آن کشور است از شهروندان خواست، در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آثار تاریخی پژو فرمانده انتظامی شهرستان فرهنگ و تمدن مجسمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۴۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ سرنشین خودرو سوخت بر در تعقیب و گریز پلیس

سرهنگ عباس علی یاری فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس گفت: ماموران انتظامی در طرح مقابله با قاچاق خودرو‌های شوتی سوخت بر، به یک دستگاه خودرو کوئیک دارای شیشه‌های کاملا دودی، با دو سرنشین مشکوک شدند.

وی افزود: راننده با مشاهده ماموران، بدون توجه به اخطار ایست پلیس، با انجام حرکات نمایشی خطرناک و تغییر مسیر به سمت اتوبان، متواری شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس گفت: ماموران با رعایت کامل قانون بکارگیری سلاح، با هدف متوقف کردن خودرو، اقدام به شلیک به سمت لاستیک کردند که با توجه به سرعت بالا و وجود پستی و بلندی‌های زیاد مسیر حرکت، متاسفانه تیر شلیک شده، پس از انحراف، به سرنشین خودرو اصابت کرده و منجر به فوت وی شد.

سرهنگ عباس علی یاری افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد خودرو در زمینه قاچاق سوخت فعالیت داشته که نتیجه نهایی بررسی‌های تخصصی، متعاقبا اعلام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کشف ماهي قاچاق در سيريک 
  • کشف سکه‌های تاریخی از یک متهم در مسافرخانه ای در فسا
  • دستگیری سارق حرفه‌ای در مراغه
  • مرگ سرنشین خودرو سوخت بر در تعقیب و گریز پلیس
  • گروگانگیری خونبار در خراسان ؛ کشف آثار درگیری خونین در خانه قربانی | آدم‌ربایان اجاره‌ای پسر ۳۰ ساله را به زاهدان بردند
  • کشف کلاه‌خود ۲۵۰۰ ساله
  • ۱۰ تن عسل فاقد مجوز کشف شد
  • کشف بیش از ۹ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • دستگیری سارق داخل خودرو درخمینی شهر
  • کشف ۴۳ تن گاز مایع قاچاق در راسک