Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در دیدار با اعضای ستاد دیه استان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: معتقدم باید از ظرفیت خیرین و افراد متمکن داخل و خارج استان استفاده شود.

وی افزود: باید با اطلاع‌رسانی مناسب و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، زمینه‌های بیشتر فرهنگ‌سازی برای کمک به آزادی زندانیان جزائم غیرعمد صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادنیا فعالیت در ستاد دیه و کمک به خانواده‌های زندانیان را اقدامی انسانی و خداپسندانه دانست و گفت: امیدوارم به برکت این ماه مبارک، مجموعه تلاش‌های صورت گرفته مورد قبول خدواند بزرگ و بسترساز ایجاد کار‌های خیرخواهانه بیشتر در جامعه باشد.
استاندار کردستان خاطرنشان کرد: با کمک مردم، خیران نیک‌اندیش و افراد متمکن قطعاً امسال نیز در جشن گلریزان شاهد آزادی تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیرعمد نسبت سال گذشته خواهیم بود.

مرادنیا با اشاره به وضعیت و شرایط نامناسب اقتصادی مردم یادآور شد: درآمد سرانه مردم کردستان به نسبت سایر استان‌های کشور پایین است و نباید از مردم عادی انتظار کمک زیادی به ستاد دیه وجود داشته باشد.

مدیرکل زندان‌های کردستان نیز در این دیدار از برگزاری جشن‌های گلریزان در تمام شهرستان‌های استان خبر داد و اظهار داشت: هدف از این اقدام خیرخواهانه و خداپسندانه، کمک به آزادی زندانیانی است که به دلیل جرائم غیرعمد همچون بدهکاری مالی، تصادف، مهریه و نفقه در زندان به سر می‌برند.

اسحاق ابراهیمی افزود: خوشبختانه مردم نوع‌دوست کردستان هر ساله با حضور سبز خود در جشن‌های گلریزان، زمینه آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۲۰ زندانی جرائم غیرعمد در استان چشم‌انتظار دستان سخاوتمند همنوعانشان هستند، گفت: امیدواریم به برکت این ماه مبارک، امسال نیز حضور گسترده مردم خون‌گرم کردستان، نویدبخش آزادی تعداد قابل توجهی از زندانیان جرائم غیرعمد باشد.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مراسم جشن گلریزان در سریش‌آباد ۲۲ اردیبهشت‌ماه؛ کامیاران ۲۴ اردیبهشت‌ماه بیجار و دیواندره ۲۹ اردیبهشت‌ماه مریوان، بانه، قروه ۳۰ اردیبهشت‌ماه؛ سقز و سنندج یکم خردادماه؛ دهگلان ششم خردادماه و دلبران در نهم خردادماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۴۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در مراسم تجلیل از خیرین جشن گلریزان میاندوآب گفت: با کمکهای خیرین بزرگوار که با نگاهی دقیق و درست به یک موضوع اجتماعی به نام زندان ورود کردند در سه سال گذشته کمکهای خیرین به جشنهای گلریزان رشد ۵۵ برابری داشته که نشان از اعتماد مردم به مجموعه دستگاه قضایی استان است.

ناصر عتباتی افزود: از محل کمکهای مردمی جمع آوری شده در سال گذشته ۷۷۵ محکوم مالی و جرایم غیر عمد از زندانهای استان آزاد شدند و امید است با کمکهای مردمی به ستاد دیه در جشنهای گلریزان امسال در مرحله نخست ۲۵۰ نفر از ۶۰۰ زندانی جرایم غیر عمد و مالی استان تا پایان اردیبهشت ماه از زندان آزاد و به کانون گرم خانواده بازگردند.

عتباتی، با اشاره به اینکه شهرستان میاندوآب در سازش پرونده ها بویژه در پرونده های قصاص نفس دارای رتبه های برتر استان است، گفت: این امر نشان از بزرگواری و قلب های بخشنده و مهربانی است که خدا نصیب مردم این خطه از استان نموده، لذا از خیرین انتظار داریم به مانند همیشه نگاه ویژه ای به این فرهنگ حسنه داشته باشند.

وی، در پایان از انجمن حمایت از زندانیان نیز خواست تا اقدامات خود را در راستای حرکت به سمت درآمدزایی مستمر و پایدار برای خانواده های زندانیان نیازمند سوق دهند.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام گل حسینی، رئیس دادگستری شهرستان میاندوآب از خیرین این شهرستان قدردانی کرد.

دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان هم در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان میاندوآب گفت: ۳۲۰ خانواده زندانی نیازمند تحت پوشش انجمن هستند و خدماتی همچون بسته های معیشتی، خدمات پزشکی، دارویی و روانپزشکی از سوی خیرین و پزشکان خیر به خانواده های زندانیان نیازمند ارائه می شود.

مسعودی افزود: در جشن گلریزان امسال خیرین بزرگوار میاندوآب مبلغ هفت میلیارد و 280 میلیون تومان به صورت نقد به حساب ستاد دیه واریز نمودند و شاکیان نیک سیرت هم به میزان سه میلیارد و 840 میلیون تومان در ماه مبارک رمضان از حق خود گذشت کردند.

فتحی، مدیرکل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان هم در این مراسم از حضور فعال خیرین در جشنهای گلریزان قدردانی کرد.

در پایان این مراسم از خیرین نیک سیرت با اهدای لوح تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • خیران سیستانی یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در جشن گلریزان کمک کردند
  • برگزاری نمایشگاهِ عکسِ به نیت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد
  • برپایی نمایشگاه عکس دوشنبه‌های رهایی در یزد
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان