Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:51:40 GMT

عشایر استان سمنان ظرفیت بالای تولید گوشت محسوب می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۴۹۴۳

عشایر استان سمنان ظرفیت بالای تولید گوشت محسوب می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، علی رضا آشناگر صبح پنج شنبه در دیدار با رئیس سازمان دامپزشکی کشور به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه انتخاب مدیرکل پیشین امور عشایری استان به عنوان مدیرکل جدید دامپزشکی یک اتفاق خوب در راستای تعامل بیشتر با عشایر است، ابراز کرد: عشایر استان منبع و ظرفیت خوب تولید گوشت در سطح استان محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار برنامه ریزی مناسب در راستای توسعه تولیدات عشایر استان سمنان شد و گفت: استان سمنان با توجه به وجود گروه‌های و طوایف عشایری مختلف، دارای ظرفیت‌های خوبی در تأمین گوشت کشور است.‌

دامپزشکی، عهده دار امنیت غذایی

استاندار سمنان در ادامه بیان کرد: دامپزشکی، در تأمین سلامت غذا و رفع بیماری‌های مشترک انسان و دام مسئولیت مستقیم دارد و در صورت هر غفلت مشکل جدی ایجاد می‌شود.

آشناگر با بیان اینکه آنفولانزای پرندگان در سال‌های گذشته خساراتی را به بار آورد اما خوشبختانه کنترل شد، ابراز داشت: بخش عمده کار دامپزشکی، آموزش و مراقبت‌های هنگام انتقال است که باید در این خصوص نهایت دقت به عمل آید.‌

وی در خاتمه خواستار ارتباط مستقیم سازمان دامپزشکی و استانداری شد و تاکید کرد: اگر این ارتباط مستمر و به موقع باشد می‌تواند در پیشبرد اهداف امور بسیار مؤثر باشد.

رفیعی پور برای حضور در مراسم معارفه مدیرکل جدید دامپزشکی استان سمنان به سمنان سفر کرده است.

کد خبر 4618276

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشکی استان سمنان علیرضا آشناگر دامپزشکی سمنان استانداری سمنان عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ فریدون طالبی گفت: عشایر گیلان پارسال هزار و ۴۷۵ تن گوشت قرمز تولید کرده اند که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۳۱ تنی داشت.
وی با اشاره به اینکه پرورش دام، تولید گوشت قرمز، شیر، روغن حیوانی، پشم گوسفند، ماست، پنیر و کره نیز از فرآورده‌های دامی عشایر است افزود: عشایر استان گیلان سال گذشته ۵ هزار و ۶۵۶ تن شیر تولید کرده اند که نسبت به سال قبل ۶۸ تن افزایش داشت.
رئیس اداره امورعشایر گیلان گفت: جمعیت عشایری استان پارسال ۲۲ تن عسل، ۲۲۷ تن پشم و ۵۳ هزار جلد پوست گوسفندی هم تولید کرده اند.
فریدون طالبی اضافه کرد: عشایرگیلان همچنین حدود ۵ و ۳ دهم (۵.۳) تن گیاهان دارویی شامل آویشن، گلپر، گل گاوزبان نیز برداشت کرده اند.
وی با اشاره به تولیدات صنایع دستی عشایرگفت: عشایر گیلان ۲۴ هزار و ۵۰۰ مورد صنایع دستی شامل قالی، جاجیم، گلیم، جوراب پشمی، شال و کت و شلوار تولید می‌کنند. 
رئیس اداره امور عشایر گیلان با اشاره به اینکه گیلان هزار و ۵۹۸ خانوار عشایر با ۶ هزار و ۵۴۵ نفر جمعیت مورد تایید سازمان آمار کشور دارد، افزود:بیشترین جمعیت عشایری گیلان در شهرستان‌های غربی استان زندگی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت