Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@07:21:58 GMT

خبرنگاران در جهت انسجام و وحدت جامعه قلم فرسایی کنند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۴۹۶۶

خبرنگاران در جهت انسجام و وحدت جامعه قلم فرسایی کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی روحی چهارشنبه شب در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه شهرستان نکا که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد با اشاره به توسعه فرهنگ و هنر شهرستان اظهار کرد: ارتقای سطح فکری جامعه قطعاً توسط قلم خبرنگاران صورت خواهد گرفت لذا در این راستا خبرنگاران باید به عنوان امین مردم در جهت توسعه و پیشرفت فرهنگی شهرستان قلم فرسایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحی با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا نگاه طیفی به خبرنگاران سطح شهرستان ندارد تصریح کرد: خبرنگاران باید دقت کنند تحلیل ونقد سازنده شأن اصولی و در عین واحد به دور از هرگونه غرض ورزی باشد چرا که در این حوزه تاکنون نگاه طیفی به خبرنگاران وجود نداشته است لذا با توجه به حمایت این ارگان و اطلاعات و ظرفیت‌های موجود می‌توان بسیاری از کمبودها و خلأها را از میان برد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا اضافه کرد: با توجه با قرار گرفتن در شرایط حساس و ترفندهای دشمنان برای رخنه در درون کشور خبرنگاران باید در درج مطالب انسجام و وحدت لازم را بکار گیرند.

این مسئول فرهنگی هم افزایی، مشارکت و همکاری خبرنگاران را از جمله اهداف مهم برگزاری این نشست هم اندیشی برشمرد.

وی در ادامه خطاب به خبرنگاران متذکر شد: انتظار فرهنگ و ارشاد اسلامی از خبرنگاران سرلوحه قرار دادن قانون مطبوعات در عملکرد رسانه‌ای است لذا در این امور نیز اهالی قلم و رسانه نیز باید همچون سابق طبق مصوبات و قانون مطبوعات پیش روند.

روحی با اشاره به برگزاری کنسرت و برنامه‌های فرهنگی در شهرستان اظهار کرد: خود مردم مطالبه گر این امرفرهنگ و هنری نیستند چرا که اگه چنین بود قطعاً تغییراتی را در این حوزه شاهد بودیم.

متولی دستگاه فرهنگ و هنر شهرستان نکا با تاکید بر حوزه مشوق‌های فرهنگی و هنری خاطر نشان کرد: متأسفانه حوزه فرهنگ و هنر در مملکت کمتر دیده شده است که باید درخصوص این امر مهم چاره اندیشی شود.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های سوم خرداد سالروز گرامیداشت آزادسازی خرمشهر گفت: برنامه روز سوم خرداد جمعه در مصلای این شهرستان برگزار خواهد شد و همچنین طبق سنوات گذشته در تدارک تئاتر خیابانی با مضمون آزادسازی خرمشهر در این شهرستان خواهیم بود.

وی همچنین به جشن بزرگداشت روز فردوسی اشاره و بیان کرد: جشن بزرگداشت فردوسی همچون سنوات گذشته همراه با شاهنامه خوانی و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری مقارن با ولادت امام حسن (ع) ۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری در مجتمع فرهنگی امیرالمومنین نکا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، انعکاس اخبار فرهنگی هنری شهرستان، ترویج وحدت و انسجام بین مردم، پرهیز از تفرقه افکنی و جداسازی آحاد مردم، دقت در تیترهای خبری در راستای افزایش سازندگی و همچنین پرهیز از انتشار مطالب مغرضانه از جمله دیگر موارد کلیدی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا خطاب به خبرنگاران شهرستان بوده است.

کد خبر 4618286

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی روحی اداره کل ارشاد مازندران اصحاب رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۴۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری موسیقی نواحی در «بیشه»/ سرنا نماد فرهنگ لرستان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برگزاری جشنوارۀ دوسالانه سرنانوازان در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، اعظم روانشاد، ظهر امروز، در جلسۀ هماهنگی برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان، گفت: این جشنواره با عنوان مروارید اقیانوس در قالب شب‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

او با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌های لرستان برای اجرای طرح‌های شهید آوینی اضافه کرد: برنامه‌های این طرح با همکاری انجمن‌های فرهنگی هنری اجرا می‌شود.

تولید موسیقی برای حمایت از فلسطین در لرستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اعلام کرد: جشنوارۀ دوسالانه سرنانوازان، یادمان استاد شاه‌میرزا مرادی و استاد رحم‌خدا نوری‌شاد روز دوشنبه سوم اردیبهشت ساعت 15 در روستای بیشه برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه موسیقی نواحی لرستان با ساز سرنا شناخته می‌شود، بیان کرد: جشنوارۀ دوسالانۀ سرنانوازی با اجرای برنامه‌های متنوعی با معرفی هرچه بیشتر این ظرفیت غنی این استان برگزار می‌شود.

روانشاد خاطرنشان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، انجمن موسیقی، اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و مؤسسه فرهنگی گلونی در اجرای جشنوارۀ دوسالانۀ سرنانوازی مشارکت دارند.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری
  • برگزاری موسیقی نواحی در «بیشه»/ سرنا نماد فرهنگ لرستان است
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان
  • یادداشت وزیر فرهنگ و ارشاد برای روز سعدی
  • نظارت بر روند تولید آثار هنری با محتوای سالم و ارزشی ضروری است
  • وحدت؛ قربان این گشت!
  • (ویدیو) پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز سعدی