Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@11:56:21 GMT

واحدهای نمونه استانی و کشوری فارس معرفی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۴۹۷۰

واحدهای نمونه استانی و کشوری فارس معرفی می‌شوند

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از معرفی واحدهای نمونه صنعتی، معدنی و پیشکسوت نمونه استانی و کشوری فارس در سال ۹۷ خبر داد. ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، فریبرز رضازاده با اشاره به برنامه این سازمان برای انتخاب واحدهای تولیدی صنعتی، معدنی و همچنین پیشکسوت نمونه در سال 97، از واحدها ی استانی خواست تا تاریخ بیستم خرداد ماه 98 نسبت به تکمیل فرمی که برای این کار در نظر گرفته شده اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای ارسال واحدهای نمونه کشوری تا بیست و هشتم خردادماه برای تکمیل فرم مهلت وجود دارد، عنوان کرد: واحدهای صنعتی و معدنی مستقر در فارس که مایل به شرکت در این رقابت هستند برای تکمیل فرم می‌توانند به نشانی www.frs.mimt.gov.ir مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: متقاضیان باید پس از تکمیل فرم مربوطه آن را برای بررسی و پیگیری‌های بعدی، حداکثر تا تاریخ بیستم خرداد ماه 98 به اداره‌های صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها و یا به سازمان صنعت، معدن و تجارت در مرکز استان تحویل دهند.

رضا زاده گفت: این سازمان برای شناسایی الگوهای موفق در عرصه صنعت و معدن و معرفی آنان به عنوان صنعتگر نمونه، بهره بردار نمونه معادن روباز و زیر زمینی، مکتشف نمونه (دارای گواهینامه کشف) و پیشکسوت نمونه صنعت و معدن، با فراخوان از بنگاه های صنعتی و معدنی برای ثبت نام دعوت کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین از فعالان این عرصه دعوت شده تا با دریافت پرسشنامه‌های واحد صنعتی نمونه به همراه فرم‌های بهره‌بردار نمونه معدن روباز و زیرزمینی، بر اساس عملکرد سال 97 خود نسبت به تکمیل و ارسال آنها به سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اقدام کنند.

27 کارگر و واحد نمونه در خراسان جنوبی تجلیل شدندشرکت صنعتی بهشهر «واحد نمونه» مواد غذایی کشورشرکت عالیفرد (سن ایچ)، واحد نمونه کشوری در سال 1397

رضا زاده اظهار داشت: میزان تولید، فروش، سود عملیاتی و ارزش موجودی انبارکالای ساخته شده، هزینه‌های انرژی مصرفی، تحقیق، نوآوری، آموزش نیروی انسانی، ارزش صادرات، نیروی انسانی (به ویژه تحصیلکردگان بالاتر از دیپلم)، مشتری مداری و گواهینامه‌های معتبر کیفیت از جمله شاخص‌های واحد تولیدی مورد سنجش در این پرسشنامه است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، در مورد فرم معرفی بهره‌بردار نمونه معدن روباز، گفت: بهره‌بردار معادن نیز در این فرم باید نسبت به تکمیل اطلاعات در باره نام و نوع ماده معدنی، میزان ذخیره قطعی، میزان استخراج مندرج در پروانه، میزان استخراج سالانه واقعی و همچنین میزان کل سرمایه گذاری (به نرخ ثابت سال 1397) اقدام کند.

رضا زاده اضافه کرد: فهرست واحدهای نمونه در نرم افزاری که برای این کار طراحی شده تجزیه و تحلیل و ضریب رقابت پذیری واحدها مورد سنجش قرار می‌گیرد.

وی افزود: واحدهای صنعتی نمونه در 2 سطح نمونه استانی و کشوری در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن (دهم تیرماه) معرفی خواهند شد و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در این روز از فعالان نمونه صنعت، معدن و پیشکسوتان این حوزه ها در استان فارس تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/ش

R41382/P/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۴۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل

مسعود ایرانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل  گفت: عده‌ای فرصت‌طلب و سودجو از شرایط بازار و برخی خلأ‌های نظارتی استفاده کرده و اقدام به افزایش خودسرانه قیمت‌ها کرده بودند که با گزارش‌های مردمی جلوی این اقدامات گرفته شد.

وی تصریح کرد: تعدادی از این متخلفان و افراد گرفتار در گران‌فروشی به پرداخت جریمه‌های سنگین محکوم شده و جلوی اقدامات خودسرانه گرفته شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نمونه این اقدام را افزایش غیرقانونی ورودی میدان میوه و تره‌بار و همچنین افزایش بی‌رویه کرایه آژانس‌ها و تاکسی‌های اینترنتی اعلام کرد و گفت: در این زمینه نیز برخورد جدی با متخلفان انجام شد و تعدادی از این متخلفان نیز به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

ایرانی در مورد افزایش نرخ کرایه حمل و نقل درون شهری نیز افزود: با تصمیم شهرداری و مصوبه شورای شهر که به تأیید فرمانداری رسیده، افزایش ۴۰ درصدی را در کرایه‌های تاکسی و حمل و نقل درون شهری در اردبیل شاهد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به متخلفان هشدار داد که جلوی این تخلفات با جدیت گرفته شده و اهالی استان می‌توانند موارد تخلف را با سامانه تعزیرات حکومتی و یا صمت در میان بگذارند.

در این جلسه مدیرعامل تاکسیرانی اردبیل نیز به افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌ها از اول اردیبهشت ماه در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: ورودی تاکسی‌های گردشگری ۲ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و به ازای هر تقاطع ۷۵۰ تومان به این نرخ افزوده می‌شود.

عاطف محمدنژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای تاکسی‌های خطی نیز به ازای هر مسیر مبلغ هفت هزار تومان تعیین شده و دریافت هر مبلغ بالاتر از این رقم تخلف محسوب شده و با مرتکبان به تخلف برخورد قانونی خواهد شد.

وی اضافه کرد: همکاران بازرسی ما در سطح شهر آماده دریافت گزارش‌های مردمی از تخلف رانندگان تاکسی هستند و در صورت مشاهده تخلف هموطنان از طریق تلفن ۳۳۶۳۶۰۰۴ و ۵ می‌توانند تخلفات را با اعلام کد تاکسی گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • آغاز فرایند انتخاب واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی استانی و ملی
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود
  • افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل