Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه‌ای که بعد از ظهر چهارشنبه‌ ۲۵ اردیبهشتدر کاخ الیزه تشکیل شد، ۲۶ کشور و شرکت بزرگ اینترنتی با امضاء فراخوان "کرایست‌ چرچ" متعهد به مبارزه با تروریسم، افراط گرایی و خشونت در اینترنت شدند.

به گزارش رادیو فرانسه؛ ٢۶ کشور جهان و نیز صاحبان شرکت‌های عظیم اینترنتی در پاسخ به فراخوان رئیس جمهوری فرانسه و نخست وزیر زلاند نو، متعهد شدند تا با پخش مطالب و فیلم‌های مشوق تروریسم و خشونت در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی اینترنتی مبارزه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از گذشت دو ماه از پخش زنده حمله مرگبار به مساجد شهر "کرایست‌چرچ  Christchurch" زلاند نو، رئیس جمهوری فرانسه "امانوئل ماکرون" و نخست وزیر زلاند نو "جاسیندا آردِرْن"، چهارشنبه‌ ۲۵ اردیبهشت خواستار برپایی جنبشی همگانی علیه پخش صحنه‌های خشونت‌آمیز در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی اینترنتی شدند.
در جلسه ای که بعد از ظهر دیروز در کاخ الیزه تشکیل شد، ۲۶ کشور و شرکت بزرگ اینترنتی با امضای فراخوان چهار صفحه‌ای امانوئل ماکرون و جاسیندا آردِرْن به نام فراخوان "کرایست‌ چرچ" متعهد شدند تا برای مبارزه با تروریسم، افراط گرایی و خشونت در اینترنت بپاخیزند.
از میان شرکت کنندگان در این جلسه می توان از "ملک عبدالله" پادشاه اردن، رئیس جمهوری سنگال "مکی سل"، "ترزا می" نخست وزیر بریتانیا، "جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا و نیز صاحبان شرکت‌های عظیم گوگل، توئیتر، فیس بوک، آمازون، ویکی مدیا، دیلی مشن و کوآنت نام برد.
همچنین شبکه اجتماعی اینترنتی فیسبوک که به علت ﺗﺄخیر و تعلل در قطع پخش زنده فیلم حمله تروریستی به مساجد شهر "کرایست‌چرچ" زلاند نو، مورد انتقاد شدید قرار گرفته است، امروز در پاسخ به فراخوان "کرایست‌چرچ" اعلام داشت که استفاده از "فیسبوک لایو"، پخش زنده فیلم‌های ویدیوئی را محدود خواهد ساخت.
کسانی که قوانین و قواعد وضع‌شده در مورد ممنوعیت پخش صحنه‌های مربوط به سازمان‌ها و افراد مشوق انجام کارهای تروریستی، خطرناک یا خشونت‌آمیز را رعایت نکنند، مدتی از دسترسی به "فیسبوک لایو" محروم خواهد شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی کرایست چرچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۵۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان ثبت نام شرکت در آزمون رادیو آماتوری سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ایرج مکرمی با اشاره به ماده ۴۷ آئین‌نامه اجرایی قانون استفاده از بی‌سیم‌های اختصاصی و غیرحرفه‌ای (آماتوری) گفت: متقاضیان دریافت گواهینامه رادیو آماتوری می‌توانند برای ثبت‌نام در آزمون در هر دو سطح مبتدی و عمومی، به پایگاه اینترنتی رگولاتوری به آدرس www.cra.ir منوی میز خدمت، ارائه مجوزهای رادیویی، صدور گواهی‌نامه رادیو آماتوری مراجعه کرده و پس از ثبت نام در سامانه و تکمیل مراحل احراز هویت تا ۱۸ خرداد ماه سال جاری، برای ثبت درخواست شرکت در آزمون رادیو آماتوری اقدام کنند.

وی درباره نحوه برگزاری آزمون اظهار کرد: سامانه برگزاری آزمون رادیو آماتوری، در تاریخ ۳۰ خردادماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر برای واجدین شرایط در دسترس بوده و تیم پشتیبانی سامانه با شماره تلفن‌های ۸۹۶۶۱۵۰۷ و ۸۹۶۶۱۵۰۴ آماده پاسخگویی به شرکت کنندگان هستند.

مدیرکل صدور پروانه سرویس‌های رادیویی درباره محتوای آزمون رادیو آماتوری گفت: آزمون رادیو آماتوری در دو بخش آزمون تئوری و عملی برگزار می‌شود که سوالات آزمون تئوری در چهار حوزه "مقررات"، "مدارات الکترونیکی - مخابرات"، "انتشار امواج" و "رادیو آماتوری" و آزمون عملی (مورس) نیز شامل دو دسته سوالات شنیداری و نوشتاری است و نمره منفی ندارد.

کد خبر 6086308 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • حاشیه امنی که ایجاد نشد/ تعهد جدید شرکت‌های پیشروی هوش مصنوعی
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • فراخوان ثبت نام شرکت در آزمون رادیو آماتوری سال ۱۴۰۳
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری خود را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است/ نامگذاری یکی از اتوبان های پاکستان به نام «ایران»
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است