Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@10:30:14 GMT

شباهت‌های روزه داری هر ساله، نشانه خسران انسان است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۵۰۵۶

شباهت‌های روزه داری هر ساله، نشانه خسران انسان است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: اگر ماه رمضان و روزه های امسال ما با سال گذشته تفاوت نکرده باشد در واقع در حال خسران و زیان هستیم و باخته ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «غلامرضا بهرامی» در جمع اساتید و طلاب مدرسه فاطمه الزهرا(س) با اشاره به اینکه لحظات، خواب، خوراک و اعمال انسان در ماه رمضان پاداش چند برابری دارد، افزود: جنس این مهمانی با سایر مهمانی ها متفاوت است و شاید خیلی از ما  به این سفره عمومی که پهن شده است راهی پیدا نکرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به اینکه افراد در این ماه  روزه های متفاوتی می‌گیرند ادامه داد: گروهی از افراد فقط از نظر خوردن و آشامیدن روزه هستند یعنی این واجب الهی را انجام می‌دهند و نه می خورند و نه می نوشند ولی گروه دومی نیز هستند که علاوه بر اینکه از نظر خوراک و آشامیدن دستور الهی رعایت می کنند، اعضا و جوارح خود را روزه دار اگه می دارند. 



وی با تاکید بر اینکه نتیجه روزه سازندگی تمام عیار است، اظهار داشت:  قسم سوم روزه‌داران کسانی هستند که علاوه بر رعایت مفتریات و روزه بودن اعضا و جوارح، قلب آنان نیز روزه است و این یعنی اینکه زندگی ما را خدا، الوهیت، توحید فراگرفته باشد.



حجت الاسلام بهرامی تاکید کرد: اگر ماه رمضان و روزه های امسال ما با سال گذشته تفاوت نکرده باشد در واقع در حال خسران و زیان هستیم و باخته ایم.


وی خطاب به طلبه‌ها گفت: اگر روزه های ما هم  مانند سایر مردم باشد مسیر را اشتباه طی کرده ایم، ماه رمضان، ماه ضیافت الهی، ماه حرکت به سوی خداست و ما  باید از چنین ماهی بهره ها ببریم.


حجت الاسلام بهرامی گفت: در رمضان المبارک درهای رحمت را باز است و در هدایت تا ابد باز است و هر کس اهل این ماه  نیست، از این سفره جدا می شود و الان خیلی وضوح دارد که ما بهشتی یا جهنمی هستیم و کجا قرار داریم و آیا در راه از این قطار الهی پیاده می‌شویم یانه؟


مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خطاب به طلبه ها یادآور شد: نشان طلبگی  با عالم و آدم قابل مقایسه نیست و باید قدر آن را بدانیم و از آن مواظبت کنیم شیطان به ما نمی‌گوید دزدی کن چون می داند که نمی تواند، ولی ما طلبه ها را به گناهانی مثل غیبت و تهمت دعوت می کند یا می‌گوید دیگر حالا خسته‌ای نماز اول وقت را رها کن، اگر اینگونه باشیم چیزی از طلبگی خود بدست نمی آوریم .


وی با سفارش به بهره گیری بیشتر  از دعای ابوحمزه  ثمالی و توجه به معانی آن افزود: حوزه آمده است انسان بسازد، از الان باید بدانیم که اگر به حوزه آمده ایم تا مدارک سطح ۲ ۳ و بالاتر را دریافت کنیم و بعد در خانه بنشینیم این حوزه ضلالت است حوزه‌ای حوزه است که بانوی مجتهده امین بسازد که هیچ مدرک حوزوی هم نداشت.



حجت الاسلام بهرامی ادامه داد: ماه رمضان تمرین خوبی است که از حواشی کنار برویم و به متن بیاییم و کمی مراقبه کنیم و سعی کنیم در متن بندگی خداوند، متن ضیافت الهی قرار بگیریم./


 

پایان پیام/126

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان ماه مبارک رمضان اردبیل قرآن جشن گلریزان آمریکا سبک زندگی اسلامی شیراز رمضان روزه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۵۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس کرمان سه روزه ١٢٨میلیارد کالای قاچاق کشف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار ناصر فرشید، ظهر چهارشنبه گفت: همزمان با ایام پایانی فروردین ماه سال جدید طرحی به منظور مقابله با عاملان قاچاق کالا با محوریت پلیس امنیت اقتصادی به اجرا در آمد.

وی افزود: در این طرح ۳ روزه بر اساس اقدامات اطلاعاتی قبلی و استقرار شبانه روزی همکاران انتظامی در مبادی ورودی و خروجی استان در مجموع ۷۰ دستگاه خودروی سبک و ۱۴ دستگاه خودروی سنگین توقیف و در بازرسی از آنها انواع کالای قاچاق شامل فرآورده‌های نفتی، لوازم خانگی، احشام، مواد محترقه و دیگر کالاهای اساسی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این اقلام را بیش از ۱۲۸ میلیارد و ۵۳۱ میلیون ریال برآورد کردند، افزود: در این خصوص ۱۱۹ فقره پرونده برای ۱۲۴ متهم که قصد سودجویی با قاچاق این کالاها را داشتند تشکیل و تحویل مراجع قضائی شدند.

کد خبر 6081214

دیگر خبرها

  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود
  • سربازی امام زمان(عج) در این روزگار هزینه دارد
  • زخمی شدن نوزاد ۲۰ روزه در غزه
  • نشانه‌هایی که می‌گویند کلیه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند + فیلم
  • کشف بیش از ۱۲۸ میلیارد کالای قاچاق در طرح ۳ روزه پلیس کرمان
  • ۳ سریال کره‌ای که طرفداران «جومونگ» نباید از دست بدهند
  • پلیس کرمان سه روزه ١٢٨میلیارد کالای قاچاق کشف کرد
  • سابقه ۱۴ ساله تولید مکمل‌های غذایی و دارویی در کشور/ نتیجه دستاوردها یک نگاه استراتژیک است
  • فرزند چهارم کایل واکر به دنیا آمد؛ خیانت بزرگ واکر فراموش شد؟!