Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@17:10:55 GMT

مدل توانمندسازی روستایی در پترگان اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۵۱۸۹

مدل توانمندسازی روستایی در پترگان اجرا می شود

هنری با بیان اینکه مدل توانمندسازی روستایی در پترگان اجرا می شود، گفت: دراین راستا توانستیم تفاهم نامه ای با ستاد اجرایی فرامین امام راحل در بحث واردات دام و اعطای تسهیلات به این حوزه منعقد شده و شاهد کشت بعد از ۱۵ سال در منطقه تجنود هستیم.

«مهدی هنری» رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: با توجه به فعالیت های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در دهستان های استان، این رسالت را در پترگان در 5 بخش عمرانی، اشتغال، سلامت، فرهنگ و تعلیم و تربیت دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه آبادانی پترگان یک کار همه جانبه با مدل توانمندسازی روستایی است که انجام می شود، ادامه داد: در راستای موضوع اشتغال ابتدا شبکه سازی مردم در حوزه رسته های شغلی این منطقه مورد نظر انجام دادیم.

 

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از رسته های اصلی در روستاها بحث دام است، افزود: بعد از اینکه شبیه سازی مردمی، آموزش و بازدیدهای میدانی از واحدهای الگویی در استان صورت گرفت اقدام به رایزنی برای توسعه مشاغل موجود با دستگاه های مربوطه کردیم.

 

هنری در ادامه بیان کرد: در راستای رایزنی توانستیم تفاهم نامه ای با ستاد اجرایی فرامین امام خمینی (ره) در بحث واردات دام و اعطای تسهیلات به این حوزه منعقد کنیم و در این راستا به صورت پایلوت 50 نفر شتر وارد کردیم و مقرر شد با یک قیمت حداقلی در روستاهای هدف قرارگاه توزیع شوند و تسهیلات آن را ستاد اجرایی فرامین امام خمینی (ره) پرداخت کند.

 

وی به موضوع واردات دام سبک اشاره کرد و گفت: در این راستا با توجه به مجوزی که از طریق استانداری در بحث واردات دام سبک دریافت کردیم در حال پیگیری هستیم تا دام مولد را با قیمت 40 درصد از پایین تر از قیمت داخل کشور وارد کنیم تا در روستاهای هدف قرارگاه توزیع شود.

 

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به رسته های شغلی در حوزه کشاورزی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های آبی که در منطقه پترگان وجود داشت با هماهنگی دستگاه های اجرایی بحث یکپارچه سازی اراضی در روستای چشمه بید را دنبال کردیم که در حدود 20 هکتار از این اراضی کشت انگور صورت گرفته است و سال آینده محصولات آن به بهره برداری خواهد رسید.

 

هنری با بیان اینکه آب های زیادی در منطقه تجنود خارج می شده است، افزود: از این آب ها در 19 سال گذشته استفاده بهینه صورت نمی گرفت و با دستور استاندار خراسان جنوبی امسال مجوز استفاده از 15 لیتر برای مردم صادر شده است و شاهد بحث کشت در این منطقه بعد از 15 سال بودیم.

 

وی با اشاره به حوزه گیاهان دارویی گفت: با توجه به استعدادهای مردم منطقه تجنود در زمینه گیاهان دارویی یک کارگاه عرق گیری ایجاد کردیم و همچنین کارگاه روغن گیری گیاه بنه برای اولین بار در روستای تجنود ایجاد شده و محصولات تولیدی به خارج از استان نیز صادر می کنند.

 

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی در پایان به بحث گردشگری اشاره کرد و افزود: در راستای این موضوع تلاش می کنیم تا از ظرفیت های مردمی در منطقه تجنود و کویر همت آباد استفاده کنیم تا بتوانیم منافع و عوایدی را برای مردم منطقه بیاوریم و بحث آموزش و مشاغل خدماتی در زمینه رونق گردشگری را در دستور کار داریم.

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان قرآن خبرگزاری شبستان قرآن کریم اردبیل مصلی سبک زندگی اسلامی نمایشگاه قرآن آمریکا قرارگاه پیشرفت و آبادانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۵۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه اقتدار نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی در روز ارتش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، همزمان با ۲۹ فروردین، روز ارتش، رژه صلابت نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد.
در این مراسم از دو سلاح جدید رونمایی و گوشه‌ای از توانمندی‌های نیرو‌های مسلح به نمایش گذاشته شد.

                                                                    کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۷۲هزار نفر در کشور آموزش‌های هنر را فرا گرفتند
  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست
  • لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان
  • توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد
  • پاسخ اسراییل را نمی دادیم تجاوزاتش گسترده می شد/ جنگ کلاسیکی شکل نمی گیرد/ اگر اتفاقی بیفتد به سطح گروه‌های نیابتی ما در منطقه برمی گردد/ در شرایطی که نیاز به اجماع داریم چه دلیلی دارد طرح حجاب را اجرا کنیم 
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • رژه اقتدار نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی در روز ارتش
  • برگزاری رژه نیرو‌های مسلح خراسان جنوبی