Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اراک - ايرنا - مديرکل بنياد انقلاب اسلامي استان مرکزي گفت: سه هزار و 650 پرونده منازل آسيب ديده از سيل در اين استان در بازرسي کارشناسان بنياد تشکيل شد.

«محمدرضا رضافرح» روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: از مجموع پنج هزار و 500 منزل آسيب ديده در سيل استان مرکزي 60 درصد منازل مسکوني پرونده بازسازي و احداثي آنان تشکيل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: تشکيل پرونده منازل سيل زده استان از 10 روز گذشته آغاز شده و تا پايان هفته آينده ادامه دارد.
مديرکل بنياد انقلاب اسلامي استان مرکزي گفت: با تشکيل پرونده نقشه و پروانه ساختماني تهيه و متقاضيان به بانک معرفي و با ابلاغ اعتبارات دولتي ساخت عمليات اجرايي در استان آغاز مي شود.
رضافرح افزود: مالکان واحدهاي آسيب ديده از سيل که کارشناسي واحدهاي آنان انجام شده است براي تکميل پرونده به نمايندگي بنياد مسکن انقلاب اسلامي استان مراجعه کنند.
وي اظهار داشت: سيلاب اخير تاکنون به پنج هزار و 500 واحد مسکوني شهري و روستايي اين استان خسارت وارد کرده است که 800 واحد از اين تعداد تعميري و سه هزار 200 واحد نيز بايد نوسازي شود.
وي اظهار داشت: برآورد اوليه خسارات وارده به واحدهاي مسکوني استان مرکزي بالغ بر 2 هزار ميليارد ريال است.
مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي استان مرکزي گفت: سيل، بارش شديد باران و طغيان رودخانه ها در استان مرکزي به واحدهاي مسکوني در شهرستان هاي شازند، اراک، خنداب و کميجان خسارت وارد کرده است.
رضا فرح افزود: 400 ميليون ريال تسهيلات بانکي با کارمزد چهار درصد و 100 ميليون ريال بلاعوض براي ساخت وساز اين واحدها تعيين شده است.
وي اظهار داشت: محروميت زدايي و بازسازي مناطق آسيب ديده از وظايف ذاتي اين نهاد انقلابي است که در اسرع وقت نسبت به بهسازي واحدهاي خسارت ديده اقدام مي شود.
استان مرکزي با دار بودن 12 شهرستان داراي بيش از يک ميليون و 400 هزار نفر جمعيت است.
6991/6013/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۵۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۷۵۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی بنیاد مسکن در استان اردبیل

حامد کیخسروی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ با فرمان تاریخی امام خمینی (ره) و افتتاح حساب ۱۰۰ امام تشکیل شد و هدف از تاسیس آن تامین مسکن محرومین و مستضعفان و ساماندهی حاشیه شهرها بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل افزود: یکی از برنامه‌های راهبردی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طرح هادی است که پایه و اساس عمران روستایی به شمار می‌رود و سایر دستگاه‌های اجرایی هم خدمات خود را در بستر و چهارچوب این طرح ارائه می‌کنند.

او با بیان اینکه طرح‌های هادی روستایی از محل اعتبارات استانی اجرا می‌شود، گفت: علاوه بر این بنیاد مسکن در قالب تفاهم‌نامه با اداره ثبت اسناد و املاک اقدام به سنددار کردن مسکن روستاییان می‌کند.

کیخسروی افزود: در این راستا برای واحدها و قطعات مسکونی واقع در محدوده طرح هادی تشکیل پرونده شده و نقشه آن را به اداره ثبت اسناد می‌دهد و اداره ثبت اسناد هم سند این قطعات را صادر می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ حدود ۱۰۶ هزار واحد مسکن روستایی در استان اردبیل وجود دارد که از این میزان ۵۰ درصد واحدها وارد عملیات ثبتی شده است.

به گفته او ، در سال‌های قبل برای واحدهای روستایی سندهای تک جلدی صادر می‌شد و الان اسناد به صورت تک برگ صادر می‌شود.

کیخسروی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه مقاوم‌سازی واحدهای روستایی اظهار کرد: هدف از مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی کاهش خسارت‌ها و تلفات حوادث قهری مانند سیل و زلزله به کمترین میزان است و در این زمینه استان اردبیل موفق شده است جایگاه خوبی در کشور کسب کند.

او با بیان اینکه این طرح از سال ۱۳۸۴ در روستاهای کشور و استان آغاز شده است، گفت: امسال در استان اردبیل هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مقاوم‌سازی خواهد شد و امیدواریم با اقدامات در دست اجرا ۱۰۰ درصد واحدهای روستایی مقاوم‌سازی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • محموله‌های بسته غذایی بنیاد مستضعفان به مناطق سیل‌زده کرمان اعزام شد
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • رفع خرابی برق در ۵۶۴ نقطه/وضعیت شبکه برق هرمزگان پایدار شد
  • امروز دشمن با عملیات روانی در پی ترمیم گنبد آسیب دیده خود است
  • تشدید باران در استان/پایه برق‌های آسیب‌دیده وارد مدار شدند
  • سرعت‌ عمل بالای روسیه در احیای ظرفیت پالایشی آسیب‌دیده
  • سازمان ملل : یک سوم زمین های کشاورزی غزه نابود شده است
  • طرح هادی در ۲۰۰۰ روستای آذربایجان شرقی اجرا شد
  • واگذاری ۳۳۵۵ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد استان کرمان
  • بهره برداری از ۷۵۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی بنیاد مسکن در استان اردبیل