Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@11:54:00 GMT

دوره آموزش امور مالیاتی برای سمن های قزوین برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۵۲۴۳

دوره آموزش امور مالیاتی برای سمن های قزوین برگزار شد

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: دوره آموزشی امور مالیاتی ویژه تشکل های مردم نهاد با هدف ارتقاء کارایی نهادهای مدنی در قزوین برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مریم بیدخام روز پنجشنبه در این کلاس آموزشی که با حضور محمد حشمتی معاون اداره کل امور مالیاتی استان برگزار شد، افزود: آشنایی سازمان های مردم ‌نهاد با قوانین مالیاتی بسیار ضروری است و برای تسریع و تسهیل فعالیت‌های مالیاتی باید یک عضو اصلی هر سمن نسبت به قوانین مالیاتی اطلاع کافی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: تمامی اعضای سمن ها به دلیل فعالیتهای داوطلبانه ای که در سطح جامعه دارند معتقد هستند که غیر انتفاعی بودن فعالیت، آن ها را از شمول قوانین مالیاتی خارج می کند و نیازی به اموزش این مباحث ندارند.
بیدخام همچنین گفت: بدون شک در کنار تسهیل فرآیند تاسیس سازمانهای مردم نهاد، توانمندسازی آن ها یکی از ضرورت‌ها محسوب شده و در این راستا استمرار دوره‌های آموزشی برای ارتقاء کیفی‌سازی سمن‌ها اجتناب ناپذیر است.
این مسئول اظهار داشت: سمن ها بخشی از سرمایه های اجتماعی به حساب می آیند که اگر تقویت شوند به راحتی می توانند از همه ظرفیت های قانونی در راستای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین توانمندی سمن ها را در ارتباط مستقیم با افزایش مشارکت های اجتماعی عنوان کرد و گفت: امروزه ثابت شده که تحقق توسعه فرهنگی و اجتماعی پایدار و عادلانه به مشارکت اجتماعی، جامعه مدنی و سازمانهای مردم نهاد نیازمند است و باید برای تقویت این نهادهای مردمی از همه نیروهای لازم استفاده کرد.
وی در مورد نقش سمن ها اظهار داشت: این نهادهای مدنی می توانند در تمامی معضلات و مشکلات اجتماعی اعم از جمع آوری و ساماندهی کودکان کار، متکدیان، پیشگیری از اعتیاد و طلاق و سایر آسیب های اجتماعی موثر و کارساز باشند چرا که به بدنه اجتماعی مردمی وصل هستند.
بیدخام به افزایش اعتبارات تخصیص یافته در حوزه فعالیت سمن ها اشاره کرد و گفت: آمارهای کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد از ابتدای شکل‌گیری دولت یازدهم و دوازدهم تا امروز نشان داده که دولت توجه خاصی به سازمان های مردم نهاد دارد و در همین راستا اعتبارات خوبی به سمن ها تخصیص داده شده است.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین به تبیین برنامه های مختلف در حوزه سمن ها پرداخت و افزود: برای ایجاد انضباط اجتماعی و فعالیت بهینه سمن ها نظارت بر فرآیند فعالیت آنها ضروری است که در این راستا از دفاتر سمن ها بازدیدهای مستمر انجام می شود.
وی توضیح داد: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده برای معرفی سمن های پویا و فعال یک نظام ارزشیابی وضع شده تا سطح بندی فعالیت سمن ها مشخص شود.
بیدخام یادآور شد: در خصوص برگزاری دوره های آموزشی طبق نیاز سنجی که از سمن ها صورت گرفته، پروپوزال نویسی، تسهیل گری، راهکارهای جذب قانونی مشارکت‌های مردمی، چگونگی مستندسازی و گزارش‌نویسی اقدامات و برنامه‌ریزی سیستمی، نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در تحقق حقوق شهروندی و شبکه‌سازی در الویت قرار دارند و طی سال جاری دوره های آموزشی لازم در این خصوص برگزار خواهد شد.
9925/6012

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سازمان هاي مردم نهاد امور مالياتي قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌ الله سبحانی: مرد باید ببیند پول مالیات کجا خرج می‌شود

آیت‌ الله جعفر سبحانی گفت: مردم باید متوجه شوند که مالیات پرداختی آنها در کشور هزینه می‌شود و به هیچ عنوان مورد اتلاف قرار نمی‌گیرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌ الله جعفر سبحانی در دیدار رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مردم باید نسبت به نقش مالیات در آبادنی کشور توجیه شوند، گفت: مردم باید متوجه شوند که مالیات پرداختی آنها در کشور هزینه می‌شود و به هیچ عنوان مورد اتلاف قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: مالیات باید از درآمد افراد اخذ شود و درآمد حاصل از فعالیت‌های اقتصادی مشمول پرداخت مالیات شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: نباید منابع مادی کشور مثل نفت و معادن برای هزینه‌های جاری مورد استفاده قرار گیرند چرا که این منابع سرمایه کشور محسوب شده و باید به صورت‌های مفیدتر از آنها بهره برد تا شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر در سطح کشور باشیم.

همچنین حسین ملکا رئیس دفتر مقام معظم رهبری در شهر مقدس قم در دیدار رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خواستار مبارزه با فرار مالیاتی و مطالبه مالیات بر پایه داده های مستند شد.

حجت الاسلام ملکا ضمن تاکید بر مردم داری و تکریم ارباب رجوع تصریح کرد: باید در رسانه ها این موضوع گفته شود که مالیات یک وظیفه شرعی است و به عنوان یک واجب شرعی به آن پرداخته شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور نیز در این دیدار به ارائه گزارش دستاوردهای نظام مالیاتی کشور پرداخت و گزارشی در خصوص سهم مالیات در بودجه عمومی دولت پرداخت.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: نظام مالیاتی در راستای حمایت از تولید در یک اقدام بی سابقه نرخ مالیات بر درآمد واحدهای تولیدی را طی دو سال گذشته به ترتیب 5 و 7 درصد کاهش  داده و‌ برای سال 1403 نیز کاهش 5 درصدی را پیشنهاد داده لذا  هدف سازمان کاهش فشار مالیاتی بر واحدهای تولیدی می باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شورای شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • برخی امور اقتصادی همچون صنعت خودرو را به مردم بسپارید
  • چرا شهر آفتاب محل برگزاری سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب نشد؟
  • جشنواره شمیم ریحان در استان قم برگزار می‌شود
  • ۷۰ درصد مودیان به تکالیف مالیاتی خود عمل کرده‌اند
  • آیت‌ الله سبحانی: مرد باید ببیند پول مالیات کجا خرج می‌شود
  • ارسال۲۳۰ هزاراظهارنامه پیش‌فرض درنخستین سال قانون جدیدمالیات
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد شهرستانی در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد در شهرستان‌ها
  • تمدید مهلت تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تا۱۲ اردیبهشت