Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@02:49:14 GMT

اجرای طرح‌های ملی بدون توجه به منافع گیلان هیچ سودی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۵۴۵۳

اجرای طرح‌های ملی بدون توجه به منافع گیلان هیچ سودی ندارد

استاندار گیلان با بیان اینکه اجرای طرح‌های ملی بدون توجه به منافع گیلان هیچ سودی برای استان ندارد گفت: قبل از اجرای طرح‌های ملی و بزرگ در گیلان نظیر راه آهن رشت به آستارا در وهله نخست منافع استان باید تأمین شود. ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ مصطفی سالاری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ راه‌آهن رشت به آستارا از کارکردهای مثبت بسیار فراوانی برخوردار است اما علاوه بر جنبه‌های ملی این طرح، باید قبل عملیاتی کردن پروژه منافع استان گیلان نیز به صورت دقیق بررسی و مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان لزوم رفع موانع راه آهن رشت به آستارا در راستای سرعت‌بخشی به این پروژه را مورد تأکید قرار داد و افزود: در کنار برنامه‌ریزی برای افزایش روند اجرایی این طرح،‌ قبل از هر چیزی باید مسائل زیربنایی گیلان و مباحث اقتصادی و معیشتی مردم آن در نظر گرفته شود.

نماینده عالی دولت در گیلان کشاورزی و گردشگری را دو محور اساسی در حوزه اقتصاد استان اعلام کرد و ابراز داشت: بخش بزرگی از درآمدهای مردم گیلان بر مبنای کشاورزی و گردشگری بنا شده است بنابراین نباید به بهانه اجرای پروژه‌های ملی، به ابن دو بخش بسیار حساس خدشه وارد شود.

استاندار گیلان: دستگاه‌های اجرایی ایجاد اشتغال را محور اصلی فعالیت خود قرار دهندمعاون استاندار گیلان: مشکلی در تامین مایحتاج عمومی مردم نداریمسپاه به مشکلات حاشیه‌نشینان شهرهای گیلان رسیدگی می‌کند

وی زمینه‌سازی برای رشد و توسعه فعالیت‌های کشاورزی و گردشگری در استان گیلان را لازم و ضروری دانست و بیان داشت:‌ عملیاتی کردن پروژه‌های بزرگ باید به رونق هر چه بیشتر این دو بخش کمک کنند در غیر این‌صورت پیشرفت و توسعه گیلان تحقق پیدا نمی‌کند.

سالاری اجرای فرآیند تملک اراضی برای عملیاتی کردن پروژه‌های بزرگ در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: تملک اراضی در گیلان، باید بر اساس مطالعات بسیار دقیق کارشناسی شده انجام شود تا حتی‌الامکان خللی در معیشت مردم ایجاد نشود.

وی با اشاره به کارکردهای مثبت راه آهن رشت به آستارا در بخش ترانزیت کالا تصریح کرد: برای اجرای طرح‌های بزرگ در کنار منافع ملی و کشوری، باید ابتدا منافع استانی و سپس مسائل اجتماعی به ویژه اشتغال و کسب و کار مردم استان مورد مطالعه و بررسی جدی قرار بگیرد.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۵۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات سفر دوم دولت به استان سمنان قابل توجه است

استاندار سمنان با اشاره به اینکه در نخستین دور از سفر رئیس جمهور بیش از ۳۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه استان سمنان در بخش عمرانی مصوب شده بود گفت: اعتبار مصوبات پیشنهادی برای دور دوم سفر رئیس جمهور به استان سمنان چند برابر دور قبل است. - اخبار استانها -

سید محمدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: بیش از 106 درصد از اعتبارات مصوب نخستین دور از سفر رئیس جمهور به استان سمنان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در نخستین دور از سفر رئیس جمهور به استان سمنان، آیت‌الله رئیسی 24 دستور ویژه نیز در کنار مصوبات سفر برای توسعه استان سمنان صادر کرد افزود: علاوه بر تحقق 106 درصدی اعتبارات مصوب سفر نخست دولت به استان سمنان، همه دستورهای ویژه رئیس جمهور در این سفر محقق شده است.

به گفته استاندار سمنان، در دور نخست سفر هیئت دولت به استان سمنان 145 مصوبه در قالب 137 طرح و پروژه با اعتبار 3280 میلیارد تومان در بخش عمرانی مصوب شد.

هاشمی اضافه کرد: با صرف کامل اعتبارات سفر نخست، 26 طرح و پروژه از پروژه‌های دور نخست سفر دولت تکمیل شده، 86 پروژه که کار آن با کندی پیش می‌رفت اکنون با سرعت قابل توجه در حال اجرا بوده و اجرای 25 پروژه نیز در دست پیگیری است.

وی از کم‌آبی، جمعیت و راه به عنوان عمده‌ترین مشکلات استان سمنان نام برد و افزود: در این سفر سعی شده است تا به مشکلات اساسی استان سمنان در قالب مصوبات سفر توجه شود.

استاندار سمنان از احیای 201 واحد 100 درصد راکد صنعتی، خدماتی و کشاورزی استان سمنان از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون خبر داد و افزود: فردا جشن احیای واحدهای راکد استان سمنان با حضور رئیس جمهور در یکی از واحدهای صنعتی این استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • تفال به حافظ شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ چراغ روی تو را شمع گشت پروانه.....
  • توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران
  • محمدیه به شهر بدون دخانیات تبدیل می‌شود
  • اجرای قانون ناشناخته: کارت زرد دوم بدون اخراج!
  • همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • اجرای ۱۲ پروژه آبرسانی در رامسر
  • اجرای طرح نصب فیبر نوری به زودی در شهرستان سیاهکل
  • اعتبارات سفر دوم دولت به استان سمنان قابل توجه است
  • تراکنش‌های بانکی با برنامک‌های هوشمند تلفن همراه بدون نیاز به کارت بانکی
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز