Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «امیر نوذر نعمتی»، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح پنجشنبه در اولین همایش رویکردهای نهادینه سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در ارتش کهدر دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد، با اشاره به تفاوت‌عای دانشگاه های افسری با سایر دانسگاه‌ها، اظهار کرد: دانشگاه‌های افسری به ویژه دانشگاه افسری امام علی(ع) نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور دارای مزیت‌های است؛ از جمله این مزیت‌ها برخورداری دانشگاه‌های افسری از عنایت ویژه مقام معظم رهبری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وجود عینی الگوهای شاخص در دانشگاه‌های افسری را از دیگر مزیت‌های دانشگاه‌های افسری عنوان کرد و گفت: شهدا، جانبازان، ایثارگران و فرماندهانی که در این دانشگاه‌ها حضور داشتند مزیت‌های دانشگاه‌های افسری هستند.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ۴۰ سال گذشته را تحلیل و مسیر چهل ساله آینده را تبیین کردند. بسیاری از انقلاب های اخیر در کشورهای دنیا در سال‌های ابتدایی از مسیر خود منحرف شدند اما انقلاب اسلامی ایران به عنوان معجزه قرن به رهبری امام خمینی اتفاق افتاد و ۴۰ سال است که در مسیر اصلی خود قرار دارد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان این‌که «انقلاب اسلامی ایران همچنان در همان مسیر اول خود قرار دارد»، اظهار کرد: در دهه اول انقلاب امام خمینی (ره)با کادر سازی و ساختار سازی و سپس مقام معظم رهبری با سکانداری حکیمانه خود انقلاب را پیش بردند. انقلاب اسلامی همچنان با وجود مسائلی مختلف اهداف و آرمان های خود از جمله «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و حمایت از مستضعفین و استکبار ستیزی را دنبال می‌کند و دلیل دشمنی‌های دشمنان با جمهوری اسلامی ایران نیز همین اهداف و آرمان‌های این انقلاب است.

وی با اشاره به تاکیدات بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر لزوم نقش آفرینی جوانان در جامعه گفت: یکی از رویکردهای بیانیه گام دوم اتکا به جوانان است که این موضوع در دوران دفاع مقدس نمود ویژه ای داشت. در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم فرماندهانی که در ارتش دفاع مقدس را هدایت کردند، عمدتا کمتر از ۴۰ سال سن داشتند. اعتماد به جوانان مومن، متعهد و توانمند باعث شد که ما از گردنه سخت دفاع مقدس عبور کنیم؛ امروز نیز می‌توانیم و باید با بهره گیری از ظرفیت جوانان از گردنه‌های دشوار پیش رو عبور کنیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر این‌که «در گام دوم انقلاب برای مقابله با دشمنان به وحدت نیاز داریم»، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس، وحدت عاملی پیش برنده بود و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز وحدت چراغ راه و نیاز ماست؛ ما هر کجا که از وحدت داشتیم، پیشرفت کرده‌ایم و دفاع مقدس نماد این پیشرفت و موفقیت است. رهبری همواره برای مقابله با دشمنان  از وحدت به عنوان یکی از شاخص‌های تاثیر گذار یاد کرده‌اند.

نعمتی در ادامه امیدواری به داخل و تا امیدی از خارج و همچنین اعتماد به مردم را از دیگر شاخص‌های مشترک دفاع مقدس و بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: همه کسانی که در کشور زندگی می‌کردند، در دفاع مقدس حضور داشتند. ایثار و از خود گذشتگی از دیگر شاخص های مشترک دفاع مقدس و بیانیه گام دوم انقلاب است؛ در دفاع مقدس ایثار و از خودگذشتگی موجب شد تا هیچ کس به خود فکر نکند و فقط به دنبال اهداف انقلاب و دفاع از کشور باشد، امروز نیز با ایثار و از خودگذشتگی می‌توان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را تحقق کرد. در سیل اخیر در کشور مشاهده کردیم که مردم در ایثار و از خودگذشتگی از یکدیگر سبقت می‌گرفتند.

وی با اشاره به دیدار اخیر کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر لزوم اعتماد به مردم اظهار کرد: دفاع مقدس به ما نشان داد که هرگاه به مردم اعتماد کنیم می توانیم موفق باشیم ، در اقتصاد نیز اگر به مردم اعتماد کنیم می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش رمز اصلی پیروزی در دفاع مقدس را ولایت مداری و ولایت محوری دانست و تاکید کرد: ولایتمداری و حرکت در مسیر تبعیت از ولایت از جمله نیازهای اساسی در گام دوم انقلاب اسلامی به ویژه برای نیروهای مسلح است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که جنگ نخواهد شد و مذاکره هم نمی کنیم؛ مطمئن باشید اگر دشمنان می توانستند از گزینه نظامی استفاده کنند، دست به دامن دیگران نمی شدند.

نعمتی در پایان خاطرنشان کرد: نیرو های مسلح در مسیر بیانات و فرامین مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حرکت می‌کنند تا بتوانیم به اهداف عالی انقلاب اسلامی دست بیابیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب انقلاب اسلامی دفاع مقدس سیل نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۵۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دوم اردیبهشت هر سال یادآور فرمان تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران مبنی بر تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و این تاریخ به عنوان سالروز تأسیس این نهاد مقدس و ارزشی در تاریخ ماندگار شده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ثابت کرد که در طول این ۴۵ سال نه تنها می‌تواند در حیات انقلاب اسلامی تحول ایجاد کند بلکه توانست جغرافیای جهان را نیز تحت تأثیر خود قرار دهد.

این نهاد انقلابی امروز با گذشت از فراز و نشیب‌های تاریخ انقلاب با تمام توان و قدرت برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های پاک شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اسلامی سربلند و سرافراز به قله‌های فتح و پیروزی رسیده است و امروز در برابر ابرقدرت‌های بزرگ جهان بویژه استکبار جهانی قدعَلَم کرده و تاریخ ساز شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سایه رهنمود‌های امامین انقلاب در تقویت اقتدار ملی و بنیه دفاعی اسلام غرورآفرینی کرده و کارنامه درخشانی را در دفاع مقدس، دفاع از حرم، عرصه سلامت و دیگر میادین انقلاب از خود به یادگار گذاشته است.

امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأسی از مکتب عاشورای حسینی در نبرد با دشمنان اسلام، انقلاب و نظام در جبهه‌های حق علیه باطل نقش آفرینی می‌کند و همچون دژ مستحکم در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان ایستاده و نقطه امید برای ملت حماسه آفرین ایران اسلامی است.

بنیامین مرشدی و گزارش سالروز تاسیس سپاه:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • سپاه پاسداران بازوی توانمند ولایت‌فقیه
  • سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی
  • بیانیه سپاه شهداء آذربایجان غربی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران
  • حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران
  • ولایت مداری و مردمی بودن، مهمترین ویژگی ارتش
  • برخی از سازمان‌های شهرداری اصفهان در حل مشکلات ناکارآمد هستند
  • بعضی سازمان‌های شهرداری در رفع مشکلات شهروندان ناکارآمد هستند