Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنبدکاووس - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس می گوید که تنوع اقوام و فرهنگ ها و انواع بازی های بومی و محلی آنان، از بهترین فرصت ها برای پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد شیبک روز پنجشنبه درجلسه ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان با موضوع اوقات فراغت، گفت: برگزاری جشنواره های مختلف بازی های بومی و محلی بویژه در روستاها می تواند علاوه بر پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، به حفظ این میراث فرهنگی اقوام نیز کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ادارات و نهادهای مختلف گنبدکاووس بالاخص دانشگاه ها و مدارس، ظرفیت ها و امکانات سخت افزاری خوبی دارند که می توان از آن برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بویژه درحوزه فعالیت های ورزشی استفاده کرد.
شیبک هزینه بالای فعالیت های ورزشی و کلاس های اوقات فراغت را از موانع بزرگ بر سر راه خانواده های متوسط به پایین جامعه دانست و اضافه کرد: باید تلاش شود هزینه ها به حداقل برسد تا جمعیت زیادی از نوجوانان و جوانان از این کلاس ها و فعالیت ها استفاده کنند.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، دانشگاه ها، شهرداری و شورای شهر از ادارات و نهادهایی هستند که می توانند بیشترین نقش آفرینی را با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند، برای کاهش هزینه کلاس های اوقات فراغت داشته باشند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس به راه اندازی اتاق فکر جوانان در اداره ورزش و جوانان این شهرستان که امروز صبح صورت گرفت، اشاره کرد و گفت: این اتاق فرصت مناسبی برای بیان نقطه نظرات و دیدگاه های جوانان درحوزه های مختلف و گامی برای تحقق بیانیه رهبری موسوم به گام دوم انقلاب است.
شیبک، مطالبه گری را از خصوصیات بارز و نقطه مثبت جوانان دانست و افزود: همه مدیران دستگاه های اجرایی موظفند به مطالبات این نسل توجه و به آن پاسخ دهند و یا درحد امکان از آن استفاده کنند.
وی همچنین برلزوم توسعه ورزش های همگانی بویژه در حوزه بانوان با برنامه ریزی مناسب متولیان به منظور استفاده این قشر از فضاهای ورزشی موجود تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس نیز دراین جلسه از راه اندازی پورتال اطلاع رسانی این اداره ویژه اوقات فراغت جوانان خبر داد و گفت: در این پورتال همه هیات های ورزشی با مشخصات کامل مربیان و ساعت کلاس های آموزشی آنان درج شده تا خانواده ها و متقاضیان بتوانند براساس رشته مورد علاقه ثبت نام کنند.
حجت الله یوسفی بااشاره به راه اندازی اتاق فکر جوانان، افزود: این اتاق محلی برای تبادل نظر و بیان مطالبات جوانان درحوزه های مختلف است که پس از جمع بندی، مطالبات در اختیار فرمانداری برای ابلاغ به دستگاه های مختلف جهت پیگیری و اجرا قرار می گیرد.
وی همچنین با تاکید برضرورت همکاری و توجه بیشتر ادارات و نهادهای گنبدکاووس به حوزه جوانان، اضافه کرد: در یک مورد که از چند ماه پیش و طی مکاتباتی از بانک ها خواسته شد تا میزان تسهیلات پرداختی حوزه ازدواج جوانان را اعلام کنند، متاسفانه بیشتر بانک ها هنوز این آمار را اعلام نکردند.
یوسفی گفت: توجه به مسائل و مشکلات جوانان و تلاش برای رفع آن مختص اداره ورزش و جوانان نیست بلکه همه ادارات و نهادها براساس شرح وظایف مشخص شده در دستورالعمل ستاد ساماندهی جوانان مسئولیت دارند.
وی، برگزاری چند جشنواره بازی های بومی و محلی و همایش ورزشی، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های مختلف و توجه به ورزش همگانی بالاخص برای بانوان را از برنامه های دیگر اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس برای اوقات فراغت جوانان و خانواده ها درفصل تابستان برشمرد.
به گزارش ایرنا، دراین نشست برخی شرکت کنندگان نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند که ایجاد پایگاه نشاط اجتماعی در یکی از بوستان های مرکزی یا ورودی شهر و استفاده از نقطه نظرات تخصصی ورزشکاران از سوی شورا و شهرداری گنبدکاووس، راه اندازی دهکده ورزشی، توجه به ورزش روستایی بویژه بخش مرزی داشلی برون و توجه به آموزش های فنی و حرفه ای بالاخص استفاده از کارگاه های تخصصی صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان از مهمترین نظرات مطرح شده بود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي جوانان اوقات فراغت گنبدكاووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۵۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش: اجرایی شدن وعده صادق را تبریک می‌گویم/ ورزشکاران درک بالایی از شرایط کشور دارند+ فیلم

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در نشست با کاپیتان های تیم های ملی ورزشی اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در خدمت کاپیتان‌ها و ملی‌پوشان تیم‌های مختلف هستیم. موفقیت‌های اخیر رزمندگان جمهوری اسلامی درخصوص عملیات اخیر و اجرایی شدن وعده صادق را تبریک می‌گویم و تشکر می‌کنم از جامعه ورزش که در این مدت کوتاه واکنش‌های بسیار خوبی به این عملیات پرشکوه داشتند و این نشان می‌دهد که ورزشکاران درک بالایی از شرایط کشور دارند.

هاشمی خاطرنشان کرد: موضوع روایت‌گری برای مقام معظم رهبری و رییس جمهور اینقدر پراهمیت است که ستاد روایت پیشرفت تشکیل شد و آقای تقدیری با حکم رییس جمهور محترم ریاست این ستاد را برعهده گرفت. فعلا در شروع کار هستیم و لازم است که اهمیت بیشتری به موضوع روایتگری داده شود و اینگونه نشست‌ها و اردو‌ها خیلی به مسئله روایت‌گری کمک می‌کند.

وی بیان کرد: در حوزه ورزش هر مدالی که به دست می‌آید به روایت پیشرفت کمک می‌کند. زمانی که قهرمانان کشور در یک رویداد بین‌المللی حضور دارند و سرود کشور پخش می‌شود باعث غرور ملی می‌شود و این اثرگذاری ورزش را نشان می‌دهد.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اهمیت موضوع حجاب اظهار داشت: موضوع حجاب یکی از موضوعات اصلی و دغدغه نظام است چراکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود. وقتی یک بانوی ما باحجاب در رویداد بین‌المللی حاضر می‌شود نشان دهنده اقتدار فرهنگ کشورمان است.

هاشمی افزود: زمانی روایت پیشرفت به خوبی منتشر خواهد شد که از زبان خود قهرمانان باشد. همانطور که وقتی افتخارات هشت سال دفاع مقدس از سوی رزمندگان مطرح می‌شود قطعا خیلی تفاوت دارد و حس و حال بهتری برای مخاطبان خواهد داشت.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: البته باید این نکته را توجه کنیم که قهرمانان فقط نباید راوی مسائل ورزشی باشند و می‌توانند با توجه به علاقه‌مندی راوی مسائل حوزه‌های دیگر نیز باشند. ورزشکاران می‌توانند در همه حوزه‌های کشور که پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم ورود کنند و به عنوان راوی برای مخاطبان اثرگذاری داشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • وزیر ورزش: اجرایی شدن وعده صادق را تبریک می‌گویم/ ورزشکاران درک بالایی از شرایط کشور دارند+ فیلم
  • اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی به ورزش کهگیلویه و بویراحمد
  • دیدار وزیر ورزش با کاپیتان‌های تیم‌های ملی/ برگزاری دوره آموزشی در جزیره قشم
  • دیدار وزیر ورزش با ملی‌پوشان و کاپیتان‌های تیم‌های ملی مختلف
  • اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی به ورزش استان
  • کمیته ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۲ حائز رتبه برتر شد
  • بازگردانده نشدن ۷ میلیارد ریال از محل اجاره اماکن ورزشی به بخش خصوصی
  • استقبال از جام صفوی در اردبیل افزایش یافته است
  • عدم برگشت ۷ میلیارد ریال از محل اجاره اماکن ورزشی به بخش خصوصی
  • عیادت وزیر ورزش و جوانان از مسعود اسکویی