Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@04:03:07 GMT

ثبت رکورد يکشبه بارندگي استان در بدرانلوي بجنورد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۵۵۹۰

ثبت رکورد يکشبه بارندگي استان در بدرانلوي بجنورد

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- کارشناس پيش بيني اداره کل هواشناسي خراسان شمالي گفت: روستاي بدرانلوي بجنورد با 68.5 ميليمتر بارندگي، بيشترين بارش 24 ساعت گذشته استان را داشت که در نوع خود رکورددار بارش در طول يک شب بوده است.

هادي شيرازي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: همچنين روستاي زورق آباد شيروان با 25.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 ميليمتر و اسپيدان بجنورد با 21.8 ميليمتر باران در رديف هاي بعدي استان قرار گرفتند.
وي افزود: عليرغم بارش هاي رگباري ديشب در شهر بجنورد، به دليل نبود ايستگاه در داخل شهر، ميزان بارندگي در ايستگاه فرودگاه بجنورد 4 ميليمتر ثبت شده است.
شيرازي گفت: نبود ايستگاه در بسياري از نقاط استان باعث مي شود بارش هاي رگباري که در نقطه خاصي از شهر مي بارد قابل اندازه گيري نباشد.
کارشناس پيش بيني اداره کل هواشناسي خراسان شمالي افزود: بر اساس پيش بيني ها براي امروز عصر و امشب نيز در پاره اي از نقاط استان رگبار و رعد و برق با احتمال بارش تگرگ مورد انتظار است.
وي افزود: همچنين با توجه به رگباري بودن بارش ها احتمال وقوع رواناب و سيلابي شدن مسيل ها مي رود.
به گزارش ايرنا در 24 ساعت گذشته فاروج با کمينه دماي 7.2 سانتيگراد سردترين و اسماعيل آباد اسفراين با بيشينه دماي 28.4 سانتيگراد گرمترين نقاط استان بوده است.
بيشينه دماي بجنورد، مرکز استان خراسان شمالي در اين مدت 21 و کمينه دماي آن 12.2 درجه سانتيگراد بوده است.
ميانگين بارش سالانه خراسان شمالي 240 ميليمتر است.
ط/5132
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۵۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایوانکی رکورد دار بارندگی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ در این مدت در گرمابسرد ۱۸ میلیمتر، ملارد ۱۱/۴ میلیمتر، چنداب ۱۱ میلیمتر و در سایر مناطق استان سمنان کمتر از ۱۰ میلیمتر باران باریده است.
کارشناسان هواشناسی تا روز چهارشنبه در استان سمنان هشدار نارنجی اعلام کرده اند و تا روز پنجشنبه دمای هوای این استان بین ۵ تا ۸ درجه کاهش دارد.
از روز سه شنبه تا پنج شنبه، احتمال رواناب و سیلاب، احتمال خسارت سرمازدگی و تگرگ در بخش کشاورزی وجود دارد به همین منظور در این مدت هشدار نارنجی هواشناسی در بخش کشاورزی هم اعلام شده است.
احتمال اختلال در تردد‌ها به خصوص در گردنه‌ها و نواحی شمالی به دلیل مه‌آلودگی، کولاک و لغزندگی، جاری شدن روان‌آب و سیلاب و احتمال خسارت ناشی از وزش باد شدید از جمله مخاطرات شرایط نامساعد جوی است.
احتیاط در تردد محورها، کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و لایروبی جوی‌ها و آبراه ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و ناحیه‌های کوهستانی و پرهیز از چرای دام در نواحی مرتفع، کنترل پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از توقف زیر درختان و داربست‌ها به علت وزش باد شدید مهمترین توصیه‌ها در این هشدار است.
همچنین به کشاورزان توصیه‌هایی در خصوص آماده سازی در مقابل سرمازدگی، استفاده از وسایل گرمایشی و مه شکن به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی سرمای هوا، عدم شخم زمین، حفاظت از محصولات زیر پلاستکی، بسته شدن دریچه‌ی گل خانه‌ها هنگام وزش باد و وقوع سرما، ایجاد سایبان در باغات به منظور کاهش آسیب‌های احتمالی تگرگ شده است.
عدم انتقال دام به مناطق سرپوشیده هنگام بارندگی و پرهیز از چراندن دام در ارتفاعات و عایق بندی و محافظت از کندو‌ها برای دامداران ضروری است.

دیگر خبرها

  • پرور رکورد دار بارندگی در استان سمنان+ فیلم
  • پرور رکورد دار بارندگی در استان سمنان
  • بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان
  • وضعیت بارندگی و جوی در تهران
  • پیش‌بینی وضعیت بارندگی در تهران
  • ایوانکی رکورد دار بارندگی در استان سمنان
  • صدور هشدار نارنجی بارندگی در خراسان شمالی‌
  • بارش رگباری باران و وزش تندباد در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش
  • آماده باش هلال احمر در پی بارش رگباری باران و تندباد
  • هلال احمر در حالت آماده‌باش/ بارش رگباری باران در راه است