Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@07:21:42 GMT

فرستاده سازمان ملل: یمن در آستانه جنگی تمام عیار است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۵۵۹۳

فرستاده سازمان ملل: یمن در آستانه جنگی تمام عیار است

فرستاده سازمان ملل به یمن هشدار داد: با وجود اینکه نیروهای وابسته به انصارالله از بنادر شهر الحدیده عقب‌نشینی کرده‌اند اما یمن همچنان در آستانه آغاز جنگی تمام عیار است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت درباره این کشور تاکید کرد: افزایش درگیری‌ها در دیگر مناطق یمن (به جز حدیده) نگران کننده است و می‌تواند تمام روند سیاسی را مختل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گریفیث تاکید کرد: راه حل سیاسی جامع باید صلحی پایدار را در مناطق مختلف یمن ایجاد کند.

این مسؤول سازمان ملل با اشاره به عقب‌نشینی نیروهای انصار الله از بنادر استان حدیده، آغاز اجرای مرحله اول عملیات استقرار دوباره نیروها در این شهر را تأیید کرد.

او افزود: اجرای توافقنامه استکهلم سوئد کار آسانی نیست و استقرار دوباره نیروها در حدیده باید به صورت گام به گام اجرا شود.

گریفیث در ادامه گفت: با ادامه پایبندی همه طرف‌ها به تعهدات خود و نیز حمایت شورای امنیت ما شاهد اجرای اقداماتی چشمگیر در مسیر اجرای توافقنامه سوئد هستیم و این پیشروی به سازمان ملل این امکان را خواهد داد که نقش بیشتری ایفا کند.

همچنین ژنرال مایکل لولیسگارد، ناظر ارشد سازمان ملل در یمن در گفت‌وگو با شبکه خبری العربیه اظهار کرد: ما به اجرای توافقنامه حدیده به شکل کامل پایبند هستیم و در حال حاضر برای ایجاد مسیرهای امن جهت انتقال کمک‌های بشردوستانه به حدیده تلاش می‌کنیم.

لولیسگارد گفت: ما بنادر حدیده را بازرسی می‌کنیم تا از پتانسیل این بنادر برای استقبال از کشتی‌ها اطمینان یابیم تا این لحظه تعداد نیروهایی که در حدیده مستقر خواهند شد، مشخص نشده است.

این مسؤول سازمان ملل با اشاره به اینکه پس از اتمام اجرای توافقنامه، نیروهای امنیتی بومی یمن تحت نظارت "دولت" مأموریت خود را انجام خواهند داد، گفت: راهکاری برای تعیین هویت کسانی که در قالب نیروهای گارد ساحلی فعالیت می‌کنند، تعیین خواهد شد.

لولیسگارد پیش از این از واگذاری ماموریت برقراری امنیت در بنادر حدیده به نیروهای گارد ساحلی و نیز تلاش‌های انجام شده برای حذف تمامی استحکامات نظامی از تاسیسات این شهر استقبال کرده و گفته بود: هنوز کارهای بسیاری برای از بین بردن این آثار نظامی وجود دارند اما همکاری‌ها در این زمینه بسیار خوب هستند و این گام‌های اولیه به عنوان بخشی از عملیات استقرار دوباره نیروها در حدیده بسیار اهمیت دارند.

از سوی دیگر، جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس نیز تاکید کرد: تحقق صلح در یمن نزدیک‌تر شده است و عقب‌نشینی نیروهای انصارالله و استقرار ناظران سازمان ملل برای روند صلح ضروری است.

وزیر خارجه انگلیس نیز با تشکر از اقدامات گریفیث و ژنرال لولیسگارد گفت: من در مارس به هر دو گروه در یمن گفتم که صلح در این کشور با صبر و از راه دیپلماسی حاصل می‌شود.

هانت افزود: همچنان خطرات جدی در یمن وجود دارند، حمله روز گذشته انصارالله علیه عربستان غیرقابل قبول است و این اقدام اعتماد لازم برای توقف درگیری‌ها در یمن را از بین می‌برد. شورای امنیت به زودی ارزیابی از پیشروی‌های به دست آمده انجام خواهد داد اما اکنون زمان مناسبی برای انجام اقدامات تحریک آمیز نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گریفیث یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۵۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا فرستاده ویژه جدید برای غزه منصوب می‌کند

طبق منبعی آگاه به برنامه‌های «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، قرار است به زودی «لیز گراند» رئیس موسسه صلح ایالات متحده به عنوان مسؤول تام‌الاختیار برای کمک‌های بشردوستانه به غزه منصوب شود.

به گزارش مشرق، «لیز گراند» جایگزین «دیوید ساترفیلد» فرستاده ویژه آمریکا در امور بشردوستانه خاورمیانه خواهد شد؛ فرستاده‌ای که در تاریخ ۱۵ اکتبر، یک هفته پس از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی به این سمت منصوب شده بود.

یک منبع آگاه به برنامه‌های دیوید ساترفیلد به پایگاه خبری هاف‌پست گفت که او به کار خود در وزارت امور خارجه به عنوان مشاور ارشد ادامه خواهد داد. برای اولین بار این پایگاه خبری آمریکایی بود که در ماه ژانویه گزارش کرد که ساترفیلد مقام خود را به عنوان فرستاده ترک خواهد کرد.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند به‌رغم آنچه جو بایدن وعده داد بود تا وضعیت درد و رنج فلسطینیان را بهبود ببخشد، اما کارزار جنگی رژیم صهیونیستی با حمایت تمام‌قد آمریکا به جنایات خود در نوار غزه ادامه می‌دهد.

«لیز گراند» که پیشتر مقام رسمی سازمان ملل متحد هم بود، در بحران‌های انسانی دیگری از جمله در یمن فعالیت کرده است.

او در میان کارشناسان امداد چهره‌ای شناخته شده است اما دوران تصدی او در موسسه صلح ایالات متحده (USIP) – به عنوان یک اندیشکده غیرحزبی با هدف پایان دادن به درگیری‌ها – در طول جنگ غزه بحث برانگیز شده است.

در اوایل سال جاری میلادی چندین تن از کارکنان، این موسسه صلح را به انجام «اقدامات ناکافی» در راستای کاهش تنش‌های اسرائیل-فلسطین و اتخاذ «رویکرد سیاسی امن نسبت به بحران غزه» متهم کردند.

یکی از همکاران گراند که نسبت به برنامه‌های او مطلع است، گفت که لیز گراند این موسسه صلح را برای پنج ماه ترک خواهد کرد.

سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا و موسسه صلح USIP هنوز به درخواست اظهار نظر در این رابطه پاسخی نداده‌اند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود...| واکنش تند ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • آمریکا فرستاده ویژه جدید برای غزه منصوب می‌کند
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • این زن فرستاده جدید آمریکا در غزه می‌شود/عکس
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۵ اردیبهشت ماه
  • قیمت جدید سکه، نیم سکه و ربع سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • بازار آرام طلا و سکه در بازار ؛ کاهش قیمت طلای ۱۸ عیار | جدول قیمت ها
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند
  • آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم