Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@08:08:07 GMT

روند اصلاح نظام بانکي به خوبي پيش مي‌رود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۸۵۶۶۸

روند اصلاح نظام بانکي به خوبي پيش مي‌رود

خبرگزاري آريا- رئيس بانک مرکزي: اميدواريم با مجوز‌هاي دريافتي از شوراي عالي هماهنگي اقتصادي قواي سه گانه به نتايج خوبي برسيم.
به گزارش آريا، عبدالناصر همتي در جمع مديران عامل بانک‌هاي کشور با اشاره به تاکيدات اخير مقام معظم رهبري در جمع کارگزاران نظام، يکي از اولويت‌هاي مهم سيستم بانکي را تامين نقدينگي بنگاه‌هاي توليدي عنوان کرد و از مديران بانکي خواست با شناختي که از واحد‌هاي توليدي فعال و موثر کشور دارند نسبت به پشتيباني از آن‌ها اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس کل بانک مرکزي روند اصلاح بانکي را عليرغم پيچيدگي اين کار و حساسيت آن خوب توصيف کرد و ابراز اميدواري کرد با مجوز‌هاي دريافتي از شوراي عالي هماهنگي اقتصادي قواي سه گانه به نتايج خوبي برسيم.
همتي تاکيد کرد: واحد‌هاي توليدي موانع متعددي در مقابلشان هست که بدون رفع آن‌ها صرف تامين نقدينگي مشکل آن‌ها راحل نمي‌کند، ليکن بانک‌ها بايستي با شناختي که از واحد‌هاي توليدي دارند نسبت به تامين سرمايه در گردش واحد‌هاي فعال و نيازمند نقدينگي اقدام کنند
همتي با اشاره به اختصاص 5 هزار ميليارد تومان وام قرض الحسنه 7 و 15 ساله براي بخش کشاورزي و مسکن مناطق سيل زده از مديران بانک‌ها خواست در پرداخت سهميه‌هاي تعيين شده تسريع نمايند و بانک مرکزي نيز از نظر اعتباري از آن‌ها پشتيباني خواهد کرد.
در اين جلسه مديران بانک‌ها در مورد ضرورت احياي کانون بانک ها، مسئله نحوه تسعير دارايي‌ها و بدهي‌هاي ارزي بانک ها، موضوع رمز‌هاي يکبار مصرف، مسائل مربوط به واگذاري اموال و دارايي‌هاي مازاد بانک‌ها و ساير موارد نظرات خود را مطرح و بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد پيگير‌ي لازم جهت حل و فصل مطالب مطروحه انجام گيرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رئيس بانک مرکزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۸۵۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟

به گزارش جام جم آنلاین، بانک مرکزی ۲۷ اسفندماه سال ۱۴۰۲ مصوب کرد تا سقف برداشت از حساب‌های مشتریان حقیقی بانک‌ها بصورت غیر حضوری روزانه از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان و ماهانه به ده میلیارد ریال افزایش یابد. 

بانک‌ها و‌موسسات اعتباری یک ماه برای فراهم کردن مقدمات اجرایی فرصت داشتند و بانک مرکزی تاکید کرده بود تا پایان فروردین ماه زمان برای این مهم تعیین شده است.

اطلاعات جدید دریافتی خبرنگار تسنیم از بانک مرکزی نشان میدهد، بخشنامه اجرایی افزایش سقف برداشت از حساب مشتریان حقیقی بانک‌ها به مدیران بانک‌ها ابلاغ شده و این بخشنامه هم اکنون اجرایی شده است.

برهمین اساس، مبلغ برداشت از طریق غیرحضوری از کلیه حساب‌های غیرتجاری متعلق به مشتریان حقیقی بانک‌ها تا ۲۰۰ میلیون تومان به صورت روزانه و ده میلیارد ریال بصورت ماهانه افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالا‌ها نیست